Search results

  1. D

    Theoretische misvattingen in de luchtvaart

    Ik wil het EPST selectie topic niet verder vervuilen, vandaar dit nieuwe topic. Hier is nog een interessante: genereert de staart van een vliegtuig opwaartse of neerwaartse lift? :-) Laat het ons beperkten tot een standaard 'normaal' vliegtuig. Dus dingen zoals een Cessna 172 of een Boeing 737...
  2. D

    Vliegboeken (gratis) en accessoires

    Hoi iedereen, tijd om wat op te ruimen hier. Ik heb het volgende te geef en te koop: - Collectie ATPL Oxford Aviation fourth edition (10 jaar oud schat ik): GRATIS - Collectie Belgische Carpels PPL boekjes (15 jaar oud?): GRATIS - Rod Machado's Instrument Pilot's Handbook Second edition: 10...
  3. D

    Vliegtuig tegen hangar in Zwartberg

    Ik zag dit onlangs op het nieuws: https://www.tvl.be/nieuws/historisch-vliegtuig-crasht-in-hangar-op-vliegveld-zwartberg-61852 De oorzaak zou een onverwachte crosswind zijn. Ik been geen expert in dit type toestel, maar, op de rudder afgaand, zie ik nergens ook maar een poging om een bocht...
  4. D

    Europese licentie jaar niet gebruiken, Canadese wel geldig

    Hallo iedereen, in de nieuwe EASA wetgeving vind ik wat er moet gebeuren als je SEP/MEP/IFR vervalt en je wil die opnieuw geldig maken. Je moet dan een opleiding volgen en opnieuw examen doen. Echter, die regel gaat er van uit dat je alles laat vervallen, en je ondertussen geen andere licentie...
  5. D

    Leuke velden in de Alpen

    Hallo iedereen, ik ben op zoek naar enkele leuke VFR velden in de Alpen om met een Robin 4000 (vergelijkbaar met een P28A qua performance en grootte) te landen. Zijn er mensen die hier voor suggesties hebben ? Enkel velden die zonder speciale licenties aan te vliegen zijn (Courchevel bvb valt...
  6. D

    Marktonderzoek: nieuwe A320 / B737 sim

    Hallo iedereen, een goede vriend met simulator plannen vroeg mij om de link naar deze enquete wat te verspreiden: https://docs.google.com/spreadsheet/viewform?formkey=dFNXd0JzM1FlX1lDNDV0bVFkZTJsT1E6MQ Hij is van plan een zeer realistische A320 of B737 simulator te bouwen en deze dan te...
  7. D

    Welke Android apps gebruik jij ?

    De iPhone was me wat te duur, dus maar geïnvesteerd in een Android toestel. Helemaal geen spijt van, leuk dingetje! Maar nu de hamvraag: welke (luchtvaart gerelateerde) apps gebruiken jullie ? Momenteel beperkt het zich bij mij tot: * Air Control (spelletje) * Een crashende metar / taff...
  8. D

    "Oh, werk is er genoeg, als je maar buiten Europa gaat kijken"

    Hallo iedereen, ik ben/was me altijd bewust van de zeer slechte marktsituatie in België & Nederland (En Europa). Als ik dit vermeld tegen ervaren piloten, en als ik wat rondlees op fora (onder andere dit forum), dan komt het altijd neer op "Oh, werk is er genoeg, als je maar buiten Europa gaat...
  9. D

    Digits goes North

    Hallo iedereen, na een jaartje stil gezeten te hebben, is het tijd voor nog eens een verhaaltje. Aangezien ik de link zal doormailen naar enkele mensen die enkel Engels spreken, zal het terug een Engelstalig geschreven verslag zijn. Gelukkig heeft iedereen een ELP level 6, zodat dit geen...
  10. D

    Verplichte flight log aan boord ?

    Hallo iedereen, onlangs een discussie gehad met een cpl vlieginstructeur die beweerde dat er steeds een vluchtlog aanwezig moet zijn bij elke vlucht die je maakt (ook solo ppl vluchten). Met vluchtlog wordt bedoeld een lijst met headings, hoogtes, eta's etc tussen de verschillende...
  11. D

    Gezocht: vented fuel cap Cessna 172

    Hoi iedereen, voor een knutselprojectje ben ik op zoek naar een vented fuel cap van een Cessna 172. Ik vermoed dat dit bij de meeste C172's rechts zit. Het mag een tweedehands fuel dop zijn, maar hij moet wel nog werken (dus geen lekkende/kapotte ;) ). Op het wijze internet vind ik enkel US...
  12. D

    FAA PPL + IR - tijdsgebrek

    Hallo iedereen, ik ga in juli naar de US en zou daar graag met een FAA PPL met IR rondvliegen. Ik heb al gevonden hoe je het papierwerk moet invullen en hoe alles in zijn werk gaat, maar zit met het volgende probleem. Een JAR PPL heb ik al, maar mijn IR zal ik waarschijnlijk pas rond juni...
  13. D

    Cat II RVR minima

    Hallo iedereen, tijdens mijn ATPL theorie (oxford boeken) heb ik geleerd dat de RVR grenswaarde voor een CAT II approach >= 350 m moet bedragen. Dit wordt ook herhaald in de jeppesen samenvatting/inleiding voor IFR opleiding. Nu zie ik op een recent kaartje van EBBR een vereiste RVR van 300m...
  14. D

    Jerrycans en C172: veilig en legaal ?

    Hallo iedereen, ik vroeg mij af of het veilig en legaal is om reserverbrandstof in enkele jerry cans mee te nemen in een N-geregistreerde C172 boven Canadees grondgebied. Gezien de schaarsheid van AVGas in noord-canada lijkt me dit een goed idee, maar ik wil uiteraard niet de lucht in vliegen...
  15. D

    Happy new year!

    Aan alle airworkers een veilig, avontuurlijk en fantastisch 2011 gewenst :kerst: :yeehaa:
  16. D

    België - Roemenië

    Na talloze vragen op dit forum, afzeggende vliegmaatjes en mislukte planningen is het er afgelopen zomer eigenlijk van gekomen. Digits is naar Roemenië gevlogen. Om dit forum wat levend te houden -en omdat ik eigenlijk niets anders te doen had op dit moment- al een stukje van het +- 15...
  17. D

    Class I medical: wanneer terug geldig maken.

    Hallo iedereen, toen ik begon aan distance learning atpl, had ik een class I medical nodig. Deze loopt nu af, maar ik heb nog niet alle theorie-examens afgelegd (de helft nog maar). Hierna ga ik beginnen aan IR praktijk. Kan mij hier iemand zeggen vanaf wanneer mijn class I terug geldig moet...
  18. D

    Vliegtuig gezocht Zuid-Afrika

    Hallo iedereen, ik heb hier al regelmatig eens wat verkennende vragen gesteld over de trip naar Zuid-Afrika waar ik al jaren van droom. Ondertussen worden deze plannen alsmaar concreter. De co-piloot is gevonden, een eerste route ruw uitgestippeld. Het volgende op het lijstje: een vliegtuig...
  19. D

    Coolste callsign kiezen

    Hallo iedereen, naar aanleiding van het "coolste callsign" topic, vroeg ik mij 2 dingen af: hoe wordt er voor gezorgd dat die callsigns internationaal (h)erkend worden ? En is het mogelijk om zelf met een C152 ofzo ook zo'n coole callsign aan te vragen ? Ik veronderstel van niet, maar ik las...
  20. D

    VHF General Aviation frequenties

    Ahoi, ik vroeg me af of er ergens een overzicht is van (alle ?) frequencies van een bepaald land/regio. Ik heb hier ooit eens de wereldwijde ATIS / FIS frequencies zien passeren, maar ik zou het graag nog iets uitgebreider hebben. Bestaat er zo een website/lijst ? Alvast bedankt, Digits
Back
Top