Vliegtuig gezocht Zuid-Afrika

digits

Active member
Hallo iedereen,

ik heb hier al regelmatig eens wat verkennende vragen gesteld over de trip naar Zuid-Afrika waar ik al jaren van droom. Ondertussen worden deze plannen alsmaar concreter. De co-piloot is gevonden, een eerste route ruw uitgestippeld. Het volgende op het lijstje: een vliegtuig. Het is niet zo eenvoudig om een vliegtuig voor zo lange tijd te kunnen huren, vandaar deze hulpkreet.

Heeft er iemand een vliegtuig te huur, of kan er mij iemand doorverwijzen naar iemand die een vliegtuig te huur heeft dat aan volgende "eisen" voldoet:

* Noodzakelijk:
- Mogelijk om een maand te huren
- Verzekeringsgewijs toegelaten om in Europa, Afrika en Saoudi-Arabie te vliegen
- Endurance/range van +- 550 NM + 45 minuten
- Geschat aantal vlieguren: 130-140
- 3 zitplaatsen of meer

* Heel erg graag:
- Vliegen op jet-fuel
- prijs[eur] /TAS [kts] verhouding van 1.2 of lager :)
- IFR uitgerust (en gecertificeerd)
- Periode augustus/september 2011
* Leuk, maar niet noodzakelijk:
- GPS
- Opstijgen op korte dirt strips

Dit mag zowel in Belgie, Nederland, UK, Duitsland of omgeving zijn.

Indien het heel wat goedkoper zou zijn, mag het ook een N-geregistreerde kist zijn, maar een jar-registratie heeft onze voorkeur...

Alvast hartelijke dank voor elke tip die ons in de goede richting kan sturen!

Vriendelijke groeten,
Digits
 
Last edited:
prijs[eur] /TAS [kts] verhouding van 1.2 of lager

Dat kun je vrees ik vergeten, zeker in Afrika. Komt neer op een Cirrus voor rond de 190 Euro per uuur, Cessna 172 rond de 130 Euro. Kun je amper de brandstof van betalen.
 
prijs[eur] /TAS [kts] verhouding van 1.2 of lager

Dat kun je vrees ik vergeten, zeker in Afrika. Komt neer op een Cirrus voor rond de 190 Euro per uuur, Cessna 172 rond de 130 Euro. Kun je amper de brandstof van betalen.

Bedankt voor de opmerking.

Die prijs/TAS verhouding was gebaseerd op prijzen in Europa. We zijn er ons van bewust dat het mogelijk is dat er nog een fuel toeslag moet betaald worden, of dat we moeten omrekenen naar een dry-prijs ofzo. Was ook slechts indicatie.
 
Leuk plan!

Ik weet dat de PH-VZV (met Diesel 2.0 motor) al een tijdje te koop staat in Hoogeveen (check privatepilots.nl). Wellicht is het voor de eigenaar interessant om de kist te verhuren (in het verleden hebben ze dit wel gedaan).

Je weet maar nooit!
 
De trip staat nog steeds gepland voor september 2011. We 2 vliegtuigen op het oog waarvan de eigenaar geen bezwaar heeft tegen de bestemming Z-Afrika, maar definitieve goedkeuring krijgen we pas na goedkeuring route en als we kunnen bewijzen dat er genoeg onderhoud mogelijk is. Voorlopig zitten we nog op schema qua planning ;)
 
Hoi Digits, toen ik naar oude topics aan het zoeken was kwam ik deze tegen. Ik vroeg me af of de trip is doorgegaan en zo ja hoe het is gegaan.
 
Back
Top