Marktonderzoek: nieuwe A320 / B737 sim

Het gaat over een niet-gecertificeerde sim heb ik mij laten vertellen (om de kostprijs te drukken).

Verschillende doelgroepen:
* mensen gepassioneerd door flight simulators die graag eens in een realistischere simulator vliegen
* cpl/atpl'ers die liever wat goedkoper mcc / ifr procedures oefenen
* iedereen die eens wil weten hoe het moet voelen om in een airbus/boeing te zitten

het zou dus perfect mogelijk moeten zijn om er training op te geven, maar dan uren die niet logbaar zijn.
 
Het zou waarschijnlijk in België gebaseerd worden, dus concurrentie met Lelystad is er niet echt. Vandaar ook het marktonderzoek, b737 of a320 is nogal een zeer belangrijke keuze...

Bedankt voor de opmerking!
 
Als ik kijk naar je doelgroep, denk ik dat je daar best wel wat mensen tussen hebt zitten die het niet erg vinden om 200 km te gaan rijden om een stukje te gaan simmen. Tenminste zoals ik het lees, heb je het wel over een dergelijke doelgroep. Voor iemand die in zeg... Breda woont, is het grootste deel van België net zo bereikbaar als Lelystad.

Ik zou dus niet onmiddellijk zeggen dat een sim in Lelystad geen concurrentie is.
 
Ik denk persoonlijk een airbus..gedachte daarachter is simpelweg om dat er niet veel airbus simulatoren zijn(althans voor zover ik weet)

Gr P.
 
Ik denk juist de Airbus! (76 ik snap je stelling wel hoor, if it ain't Boeing I ain't going)
Echter zit in Den Haag/Rotterdam area al Prosim4u met een zeer professionele 737. (zij maken de software zelf en alles werkt zoals het hoort)
Verder is inderdaad Lelystad niet ver, en zit er ook eentje in Brugge. (over Brugge kan ik helaas weinig zeggen)
Ik denk dat op zo een kleine oppervlakte de 737 dus wel aardig verzadigd is, terwijl er in A320 totaal geen aanbod is voor deze doelgroep.

En ook met de A320 in de nabije toekomst is het wel gesteld. Straks komt de A320neo waar al orders voor staan, en verwacht ik dat Airbus in populairiteit zal gaan toenemen. Maar dit is natuurlijk koffiedik kijken.
 
Al bekent met MPS (Multi pilot simulations) ?

Zij hebben exact opgezet wat uw "vriend" van plan is.
Low cost fixed base B737 en A320.

Zie www.flymps.com

Ben onlangs bij ze geweest en zeer professioneel en ook nog eens gecertificeerd.
Natuurlijk wel een stuk hoger geprijsd dan een home-made sim, maar deze zijn wel certificeerbaar.
En als je er zelf eentje bouwt en deze door IVW wilt laten certificeren, ben je minstens net zoveel kwijt. De verschillende sim centres in Nederland en België willen ook graag een certificering, maar dit is costwise niet interessant voor ze.
Het is niet zo simpel dat je "even" een sim bouwt en dan meteen de goedkeuring van IVW krijgt. Dit is een proces wat ook nog veel tijd in beslag neemt, en kan jaren duren als het uberhaupt al lukt.
Bij Stella hadden we op een gegeven moment ook meerdere C172 sims met de bedoeling deze te laten certificeren. De sims worden nog steeds enkel gebruikt voor de leerlingen voor slecht weer dagen om zich te vermaken, de certificering is er nooit gekomen, ondanks dat ze zeer profi zijn en wellich qua visuals en controls nog beter dan de Alsim FNPT II.

Ik begrijp dat de uurprijs van de MPS sims daarentegen weer bijna gelijk staat an die van de home-made, met als verschil dat je de uren ook daadwerkelijk mag loggen.
De advanced mag je zelfs 16 uur van meetellen voor een TQ.

Ok, genoeg reclame voor MPS nu want ik ben niet aan ze verbonden, maar denk dat het wel duidelijk is dat het niet eenvoudig is iets even op te zetten.
De gevestigde simcenters zijn trouwens al jaren bezig en lopen nu aardig, maar dat is ook niet zomaar gegaan. Hoe lang heeft het wel niet geduurd voordat ze in Lelystad operationeel waren?
 
Back
Top