Search results

  1. unXpected

    Ryanair, Wetlease en India?

    Zoals de misschien al bekende geruchten gaan. Komende winter een bepaald aantal kisten van ryr gewetleased aan indische maatschappijen. Dus kist + Crew. En welke mensen mogen daarnaar toe dan....Brookfield natuurlijk! En dan krijg je zeker de 20 euro p/u extra voor out of base :passed:. Maar...
  2. unXpected

    Logboek

    Hey, even een vraag voor de ex-nls'ers onder ons. Hoe vullen jullie je jet uren in, in het NLS-logboek. Of gewoon niet uitgezocht en een nieuw logboek gehaald waar gewoon co-piloot uren in geschreven kunnen worden? bvd
  3. unXpected

    Altimeter

    Vandaag een discussie met een aantal klasgenoten gehad over de altimeter. Wij vroegen ons namelijk af wat het zwart/wit gestreept blokje onderin de altimeter betekent. De voor ons meest logische oplossing was dat het iets te maken had met de hoogte en je druk. Dat als je te hoog zat je een te...
  4. unXpected

    Long haul

    Even snel een vraagje waar ik al een tijdje mee zit. Vooral voor de vlieger op de long haul. Vroeg me namelijk af als je acht uur of meer in zo'n kist zit of je dan nog iets doet? Ik bedoel je kan natuurlijk een gezellig gesprek met je captain aanknopen, maar acht uur :cool: ? Gebeurd t ook wel...
  5. unXpected

    Werken buitenland, Wonen Nederland

    Ben eigenlijk wel eens benieuwd hoeveel piloten er nu zijn die bijvoorbeeld in de omtrekken van Nederland (lees Engeland, Duitsland, Belgie, Frankrijk enz.) werken en tijdens de rustdagen terug naar de Nederland reizen :rt: . Lees vaak genoeg verhalen van piloten die zeggen dat ze na een dienst...
  6. unXpected

    NLS, Hoofddorp, leraren?

    Wat ik me nou afvroeg is hoe de leraren in hoofddorp zijn? Ik bedoel jullie missen denk ik toch wel een aantal goede leraren (of zijn die wel mee). Daarbij heb ik het met name over Dhr. van Beers en mevr delcourt! Die zal ik nooit vergeten. BvB met zen mooie bewegingen. Kan me nog zo goed een...
  7. unXpected

    Request vectors to final aircraftcarrier

    Laatst een tripje gemaakt naar Cascais. Op de weg daarnaartoe lag er, in de mond van de haven van Lissabon, een vliegdekschip. Ik nog grapje maken met men instructeur: I bet you a beer that i can put this TB200 on that deck. Hij geloofde me niet :passed: :bwah: . Maarja, misschien wel...
  8. unXpected

    PET en PNR

    Ik was laatst weer even men theorie aant doornemen (70 hrs check komt eraan!) en kwam derachter dat dit toch redelijk snel weer wegzakt. Nou vroeg ik me af. Gebruik je t nou nog als je op de grotere kisten vliegt? Ik bedoel het is wel nodig om Point of save/no return en Point of equal time te...
  9. unXpected

    Stick of stuur?

    Ik las hier over in een andere thread en ik was toch wel benieuwd wat degene met ervaring hiervan zeggen. Daarmee bedoel ik dus de airbus vs. boeing vliegers! Wat vliegt beter en waarom. Zelf zou ik denk ik niet met zo'n stick overweg kunnen, maar ik ga geen oordeel geven voordat ik t zelf...
  10. unXpected

    Fed-ex A380F order gecanceld!

    De order die Fedex had staan bij airbus is gecanceld en daarvoor in plaats hebben ze 15 777's besteld. Dus wat airbus nog heeft staan is 5 orders bij ILFC en 10 voor UPC. Als ik zo de laatste tijd al die berichten lees over maatschappijen die toch maar overstappen op boeing, ziet t er niet...
  11. unXpected

    Cijferlijst middelbare school

    Hoe belangrijk zijn je cijfers van de middelbare school als je gaat solliciteren? Kijken ze daar nog naar of kijken ze alleen naar je progress reports en cijfers van je vliegopleiding? Want volgens mij neemt lufthansa alleen aan als je VWO gedaan hebt toch? Maar kan me niet voorstellen dat als...
  12. unXpected

    Tyrolean langs NLS geweest?

    Ik heb geruchten gehoord dat Tyrolean Airways langs de NLS geweest is met de vraag of zij 50, ja je hoort t goed, 50 ab-initio's kunnen leveren! Deze geruchten zijn nog zeer vers en ik heb geen idee wat er van waar is, maar misschien weet iemand hier er wat meer van. Ik heb wel gehoord dat er...
Back
Top