Fed-ex A380F order gecanceld!

unXpected

New member
De order die Fedex had staan bij airbus is gecanceld en daarvoor in plaats hebben ze 15 777's besteld. Dus wat airbus nog heeft staan is 5 orders bij ILFC en 10 voor UPC. Als ik zo de laatste tijd al die berichten lees over maatschappijen die toch maar overstappen op boeing, ziet t er niet denderend uit voor airbus. Hoe gaat airbus ooit al t geld wat ze in die a380 gestopt hebben terug verdienen? :passed: :eek!:
 
Dat is niet zo best voor Airbus, op deze manier zie ik ze best nog wel failliet gaan...
 
en dat is geen goeie zaak!
wat mij dan logisch lijkt is dat boeing dan eventueel op termijn de prijzen kan gaan bepalen = slecht voor onze werkgelegenheid
 
Airbus moet idd iets gaan doen anders gaat dit echt niet goed! Airbus is een van de grotere concurrenten van Boeing en als die wegvalt krijgt Boeing een soort monopoly -positie. Ze zouden om te beginnen eens die joystikjes kunnen vervangen door een normale yoke...Tip voor airbus ;) ?
 
Het steeds maar uitstellen van de A380 heeft natuurlijk ook niet voor goede reclame gezorgd.
 
De A380 is erop of eronder voor Airbus en als dat zo door gaat dan zal het het laatste wel worden.
Groeten,
Eelco
 
Ze zouden om te beginnen eens die joystikjes kunnen vervangen door een normale yoke...Tip voor airbus ;) ?

Er zijn genoeg piloten die een joystickje wel leuk vinden of zie ik dat nou verkeerd?
Bovendien heb je nu plek om je maaltijd neer te zetten op de plek waar normaal een stuur zit :p:
 
Er zijn genoeg piloten die een joystickje wel leuk vinden of zie ik dat nou verkeerd?
Maar ik kan me niet voorstellen dat je ook maar een beetje vlieggevoel in zo'n "stikkie" hebt. Ik bedoel zo'n stuur heeft tenminste nog een beetje gevoel. Beweegt ook mee als de control surfaces bewegen. Heb je tenminste een beetje een idee wat t vliegtuig doet, zonder naar n schermpje te kijken. Maargoed das mijn menig, Vooralsnog vlieg ik nog steeds op tb200, maar kan me toch niet voor stellen hoe dat zou zijn als ik dat met joystick zou moeten doen :wegkwijt: ...
 
Maar ik kan me niet voorstellen dat je ook maar een beetje vlieggevoel in zo'n "stikkie" hebt. Ik bedoel zo'n stuur heeft tenminste nog een beetje gevoel. Beweegt ook mee als de control surfaces bewegen. Heb je tenminste een beetje een idee wat t vliegtuig doet, zonder naar n schermpje te kijken. Maargoed das mijn menig, Vooralsnog vlieg ik nog steeds op tb200, maar kan me toch niet voor stellen hoe dat zou zijn als ik dat met joystick zou moeten doen :wegkwijt: ...

Als je echt wilt vliegen, moet je AN20 voor de UN in Africa gaan vliegen ofzo, geen lijndiensten gaan vliegen.

On Topic: zware klap voor Airbus, aan de andere kant is het een relatief kleine order. Ik denk niet, zoals sommige doemdenkers dat Airbus failliet gaat, zo'n vaart zal dat niet lopen.
 
maar ik denk toch dat het niet te verzwijgen valt dat het toch niet allemaal op rolletjes loopt bij airbus. Ze zitten nu al met een dikke vertraging op de pax versie van de 380. Ze verliezen steeds meer klanten. Als ze niet oppassen verliezen ze straks ook nog belangrijkere klanten zoals emirates!
 
- Airbus kan niet failliet, Airbus is Frans:radar:

- 10 A380's een kleine order?:passed:

- Jaja, de oorzaak van alle ellende is de sidestick. :wegkwijt:


Pffff, het lijkt airliners.net wel hier.
 
dude, jammer van de cancellation,
ik vind de 380 toch een mijlpaal in de luchtvaart, ook al ziet het er niet uit,
in de 60er jaren was het hetzelfde met de 74

vwb sidestick en de tafel, heb +/- 2000 uur op 330 gestuurd, en heb geen klachten,
sterker nog, ik vind een sidestick lekkerder dan een yoke, boeing heeft een onderzoek gedaan naar de sidestick voor de 777 en de meeste vliegers vinden het fijner, maar omdat het al door airbus gedaan is, is het helaas niet door gegaan.
en nu heeft de 777 en klein fietsstuur :D

k.
 
Cancellen ze toch gewoon het -F programma. Qantas heeft nog een paar (8?) PAX versies besteld, dus zo'n drama is het ook weer niet.
 
Lezen wat er staat, RELATIEF kleine order. 10 vliegtuigen op de 150 bestellingen is niet fijn, maar het is niet het einde van de wereld.

Bij dit soort bedrijven kan dit 'relatief kleine' verschil, het verschil maken tussen winst en verlies. Bovendien loopt het imago van Airbus opnieuw een grote deuk op. Vergeet niet dat we over honderdenmiljoenen praten als we het over 10 toestellen hebben.
 
Back
Top