Cijferlijst middelbare school

unXpected

New member
Hoe belangrijk zijn je cijfers van de middelbare school als je gaat solliciteren? Kijken ze daar nog naar of kijken ze alleen naar je progress reports en cijfers van je vliegopleiding? Want volgens mij neemt lufthansa alleen aan als je VWO gedaan hebt toch? Maar kan me niet voorstellen dat als ze kunnen kiezen tussen iemand die HAVO gedaan heeft en de atpl theorie met gemiddeld 90% heeft gedaan en iemand van de VWO die voor zijn theorie 75% gemiddeld heeft, ze dan degene van VWO kiezen. Letten ze daar echt zo streng op? Zijn er trouwens nog andere maatschappijen waar VWO verplicht is?
 
owkej bedankt...nog niet helemaal antwoord op al men vragen maar want wou weten wat lufthansa hiermee doet en of der ook andere maatschappijen zijn die op je vooropleiding letten. Die je bijvoorbeeld geen selectie laten doen behalve als je VWO hebt...Iemand?
 
Hallo unXpected.

Van Lufthansa dacht ik dat je alleen met VWO kon solliciteren. Verder zou ik even bij het andere topic kijken. Mocht je andere vragen hebben raad ik je aan een ander topic te openen.

Groet KL
 
Ik heb laatst een mailtje gestuurd naar EPST met de vraag hoe groot de kans is om met MTS als vooropleiding aangenomen te worden bij een luchtvaartmaatschappij.

Ik kreeg het volgende antwoord:

Als jij door onze opleiding komt en je haalt je brevet dan kijken de maatschappijen niet meer naar de vooropleiding.
Alleen de KLM doet dat nog!
Dus geen zorgen wat dat betreft.


KLM is vast niet de enige, maar wel één van de weinige denk ik.
 
Je moet dat soort vragen niet aan vliegscholen stellen. Stuur een mailtje naar een luchtvaartmaatschappij of kijk of de site van maatschappijen.
 
Back
Top