Tyrolean langs NLS geweest?

unXpected

New member
Ik heb geruchten gehoord dat Tyrolean Airways langs de NLS geweest is met de vraag of zij 50, ja je hoort t goed, 50 ab-initio's kunnen leveren! Deze geruchten zijn nog zeer vers en ik heb geen idee wat er van waar is, maar misschien weet iemand hier er wat meer van. Ik heb wel gehoord dat er veel mensen bij tyrolean weg gaan nu om naar de "grotere" maatschappijen gaan. Weet iemand wat hiervan waar is en wat niet? :rolleyes:
 
Ik heb t van de klassenoudste gehoord. En het is dus waar! Dan is de wachtlijst dus in een keer weggewerkt want volgens mij stonden er een dikke 50 mensen op toch?
 
nej das waar. Ik las trouwens ook ergens dat het afval percentage groter dat 95% betreft...ben benieuwd
 
Dit had ik ook al gehoord via iemand van de NLS die ik ken.

(en dit terwijl er toch wat wrijfing tussen tyr en de vertrekkende nederlanders is geweest :grijns: )

Tyrolean heeft echt nog heel wat piloten nodig komend seizoen, dit doordat er extra fokkers komen van de AUA en doordat de doorloop momenteel weer heel erg groot is. Er zijn al heel wat mensen vertrokken en er zitten nog een aantal op de springplank.

Afval percentage bij Tryolean is idd erg hoog. Dus succes!

Dan is de wachtlijst dus in een keer weggewerkt want volgens mij stonden er een dikke 50 mensen op toch
Als van die 50 mensen van de nls het standaard percentage afvalt.... krijgen er ong 5 a 6 een baan bij Tyrolean.....




oh ja!... is het nog steeds @ 350 pleuri de man?
 
Last edited:
Het is waar, alhoewel ik het ook maar via-via heb gehoord. Hoe dan ook, goed nieuws - ook al valt waarschijnlijk het grootste deel af. Tyrolean wil waarschijnlijk de besten er zelf uit halen dus nodigen ze maar de hele groep uit.
 
maar aan 5 a 6 mensen hebben ze dus niet genoeg. Ben benieuwd hoeveel mensen daar aan een baan komen. T is tenminste weer een flinke sprong in de wachtlijst. Ik wens de mensen die selectie gaan doen in ieder geval veel succes! Als er mensen op dit board zijn...Laat ff de stand van zaken weten! Dan zijn wij ook op de hoogt!
 
nee aan 5 of 6 hebben ze voorlopig niet genoeg, maar houd er rekening mee dat de nls niet de enigste is die mensen op selectie stuurt en dat er ook een hele boel mensen op eigen krachten solliciteren bij Tyrolean.
 
over Austrian is waar maar met een beetje geluk blijven die mensen op hun type vliegen (airbus) en dan hebben de mensen die op selectie gaan er geen last van, want tyrolian vliegt alleen met F100, F70, CRTJ, Dash8. denk niet dat die mensen daarop gaan vliegen. en aan alle mensen die de selectie gaan doen VEEL SUCCES.
 
als ze door de selecties heen komen moeten ze wel hun eigen rating betalen. Tenminste dat is toch een eis van tyrolean. Die betalen geen type rating voor je? Maar weer even 30-40000 euro neerleggen!

*edit* sorry klopt niet helemaal alleen als ze eerder dan 5 jaar weggaan :passed:
 
Je moet de rating zelf financieren idd, dit is echter zo'n 28000 euro, dit wordt dan met rente in vijf jaar terugbetaald. Aan allen die gaan, veel plezier !
 
Als je voor je type rating moet betalen om op de Fokker te komen heb ik 1 advies:
INVESTEER NOOIT IN EEN TYPE RATING OP EEN KIST DIE NIET MEER GEMAAKT WORDT!

oftewel stop je geld beter in een 737 Rating (lees Ryanair) of in een Airbus rating (lees Vueling, Easyjet,Wizzair)

gooi je geld niet weg besteed het nuttig ik heb die fout gemaakt !!!!!!!!!!!!
 
ehhh 737.....


dat ben ik niet helemaal met je eens, laten we zeggen voor 50% niet....
Als je een TR koopt en er niets voor terug krijgt zou ik het zowiezo niet doen.
Mocht je de selectie halen by tyrolean en je wordt op de fokker ingedeeld, waarom niet? Je vliegt wel jet en dat is best belangrijk heb ik gemerkt bij mijn sollicitaties. Ok de fokker wordt niet meer gemaakt, maar met die uren die je daar op maakt kan je later wel gewoon naar een maatschappij waar ze, zoals het hoort, gewoon je TR betalen en je een goed salaris geven. Echter deze maatschappijen verlangen meestal ervaring (lees jet ervaring) dus dan zit je op een fokker best goed.
Ik weet niet wat de werk omstandigheden zijn bij wizzair ed, maar als ik moest kiezen tussen wizzair of Austrian Arrows, zou ik toch echt voor de laatste kiezen.
Je moet naar het complete pakket kijken (vakanties in bijv de zomer, loon, vrije dagen, home bases, kortom de secundaire arbeits voorwaarden) en als je dat doet is het helmaal zo slecht nog niet.

Mag ik vragen waar jij je geld dan aan weg hebt gesmeten? zoals je zelf zegt?
 
Aan een Brasilia rating lang geleden! ik zou gewoon voor lange termijn planning als je de keuze zou hebben nu al kiezen voor een goede type rating! Airbus en Boeing Efis uren doen het een stuk beter in de toekomst dan een Fokker 70! denk goed na voordat je geld in een type stopt! denk eraan dat als je A320 type hebt ook met conversie de A330/340 kan vliegen en met 737 uren sneller word aangenomen voor een 777 ofzo . Ieder zijn keuzes, ik zeg alleen pas op en als je er geld instopt doe het goed en de roosters bij Low cost worden trouwens ook steeds beter (5 op 4 af). Succes allemaal daar
 
Uit de Flight global:

Crews coming to or from the Next Generation 737 and 757/767 will require eight days of "differences" training, while 10 days will be needed for crews transitioning from the 747-400 to the 787. The current transition time from non-Boeing types is 21 days. "We are looking at shortening that time from Airbus types to the 787 and any Boeing aircraft," Nader adds.

Toch handig als je 737 hebt gevlogen ipv Fokker

http://www.flightglobal.com/Article...mulator-free+transition+from+777+cockpit.html
 
hee, luitjes....zou iemand mij hier tips kunnen geven over hoe ik mij het beste kan voor bereiden op het eerste gedeelte vd Tyrolean selectie, welke boeken/summary's/links kan ik bv het beste gebruiken voor de ATPL-theorie test....
En is misschien een manier op me voor te bereiden op het psych gedeelte...?

DANK!!!! :radar:
 
of heeft iemand heel misschien een database met vragen voor die Wissentest...?

DANK.....
 
Back
Top