Altimeter

unXpected

New member
Vandaag een discussie met een aantal klasgenoten gehad over de altimeter. Wij vroegen ons namelijk af wat het zwart/wit gestreept blokje onderin de altimeter betekent. De voor ons meest logische oplossing was dat het iets te maken had met de hoogte en je druk. Dat als je te hoog zat je een te lage druk zou hebben voor de altimeter. Meer konden we er niet van maken. Iemand een idee?:cool:

200px-Aircraft_altimeter.JPG
 
Was dat niet om te zien of je voorbij de 0ft was? Ik weet in ieder geval bij ons komt er als we de altimeter door de 0 heen draaien een gestreept blokje voor de read out te staan.
 
Als dat blokje helemaal is verdwenen zit je boven de 10.000 ft. en zal je aan de zuurstof moeten...

Heb je als het goed is al gehad bij GAK, instruments.
 
Dat driehoekje bovenin geeft toch de 10.000'en ft aan?

Die geeft het aantal voeten in "tienduizendtallen" aan, dus ja. Maar het vedwijnen van dat gestreepte blokje is een extra waarschuwing/indicatie dat je boven de 10.000 ft. zit en dus (meestal) aan de zuurstof moet. (als je voor langere tijd boven de 10.000 ft. vliegt tenminste)

heee,,,,das al veels te lang geleden he. Makes sense though thanks :)

No problem!
 
Je kan toch ook zeggen dat het een low altiude warning (sort of) is. Aangezien dat de gestreepte blokjes verdwijnen naarmate je hoger komt. Ofwel hoe lager je gaat vliegen hoe meer ze terugkomen

Even gelijk over iets anders. Vandaag de vraag gekregen wat de restricties van een NDB approach zijn. Iemand een idee?
 
Uhhh hoofdzakelijk de cloudbase en zichtwaardes.

Verder heb je ook nog sporadische E reflectie, shoreline effect, terrain effect en electrical effect. Ik neem aan dat dit ook in je navigatieboek staat.

Bij een NDB approach op Beek had je ter hoogte van DSM altijd een QDM change van een graadje of 10.
 
Back
Top