Dank voor allen die door mijn erg foute opmerking over afschrijving heen hebben gezien en wel degelijk beseffen dat een droom niet voor iedereen even rooskleurig uitpakt.
Even wat dingen rechtzetten:
- Zoals eerder aangegeven is de WSNP geen lolletje :traantjes
- Het kost de gemeenschap geen cent!!! Kosten van gemeente/rechter etc. worden verhaald uit de afloscapaciteit (= inkomen) van de kandidaat en zal over dezelfde 3 tot 5 jaar (afhankelijk van de regeling) terugbetaald worden.
- Een "gave" baan in de normale arbeidsmarkt verdient geen 120k per jaar zoals een captain 737 bij een normale Noordwest Europese Airliner. En JA, ik heb het over een baan op HBO/WO niveau. Dus ik denk dat het beeld van wat een normale HBO'er verdient, nogal wat verstoord is. (zeker als starter!!!).
- Ten tijden van het afsluiten van mijn lening was er een garantiefonds aanwezig, alleen bij het failliet gaan van de vliegschool anno 2001 is op wonderbaarlijke wijze volgens mij ook dit fonds in rook opgegaan. Ik voel ook erg mee met de mensen die een torenhoge schuld hebben opgebouwd door deze school en de opleiding niet konden voltooien voordat de boel op de fles ging.
Wat betreft zelf behalen van typecertificaten na mijn vliegopleiding ben ik in een zgn."kip of ei" spelletje terecht gekomen met de bank:
Krijg geen geld voor extra opleiding zonder baangarantie, krijg geen baangarantie zonder typecertificaat.
Trust me, ik heb wel degelijk de mogelijkheden onderzocht destijds.
Zelfs nog een keer tussendoor mijn EU multi-engine met IR ratings behaald in 2007, maar dit mocht niet baten bij een instortende economie.
Dus laat het krat bier maar komen :yeehaa:
Even wat dingen rechtzetten:
- Zoals eerder aangegeven is de WSNP geen lolletje :traantjes
- Het kost de gemeenschap geen cent!!! Kosten van gemeente/rechter etc. worden verhaald uit de afloscapaciteit (= inkomen) van de kandidaat en zal over dezelfde 3 tot 5 jaar (afhankelijk van de regeling) terugbetaald worden.
- Een "gave" baan in de normale arbeidsmarkt verdient geen 120k per jaar zoals een captain 737 bij een normale Noordwest Europese Airliner. En JA, ik heb het over een baan op HBO/WO niveau. Dus ik denk dat het beeld van wat een normale HBO'er verdient, nogal wat verstoord is. (zeker als starter!!!).
- Ten tijden van het afsluiten van mijn lening was er een garantiefonds aanwezig, alleen bij het failliet gaan van de vliegschool anno 2001 is op wonderbaarlijke wijze volgens mij ook dit fonds in rook opgegaan. Ik voel ook erg mee met de mensen die een torenhoge schuld hebben opgebouwd door deze school en de opleiding niet konden voltooien voordat de boel op de fles ging.
FYI SlimJim, Ik heb wel een gedeelte (75%) van de EMVO bij de Marine gedaan en helaas niet gehaald binnen het aantal vluchten gesteld in de training Syllabus. En dit was NA voltooiing van mijn civiele vliegopleiding.Ik wil nog wel even wat olie op het vuur gooien. Learvlieg krijgt van mij een krat bier als geen enkele van de onderstaande situaties op hem van toepassing was voordat hij zijn dure opleiding begon:
Afgewezen of niet gesolliciteerd wegens niet voldoen aan vooropleidingseisen / selectie niet gehaald / afgetest bij een of meerdere van de volgende instellingen:
- KLS
- NLS
- Luchtmacht
- Marine
- EPST
- CTC
Wat betreft zelf behalen van typecertificaten na mijn vliegopleiding ben ik in een zgn."kip of ei" spelletje terecht gekomen met de bank:
Krijg geen geld voor extra opleiding zonder baangarantie, krijg geen baangarantie zonder typecertificaat.
Trust me, ik heb wel degelijk de mogelijkheden onderzocht destijds.
Zelfs nog een keer tussendoor mijn EU multi-engine met IR ratings behaald in 2007, maar dit mocht niet baten bij een instortende economie.
Dus laat het krat bier maar komen :yeehaa: