Er zijn inderdaad een groot aantal voorwaarden. Maar stel je bent tussen de 20 en 25, hebt een grote schuld (150.000), geen baan als piloot en geen ander vermogen. Je vraagt schuldsanering aan en je bent sowieso binnen 3 a 5 jaar van je schulden af, hoewel het hoogstwaarschijnlijk wel 3 tot 5 zware jaren zullen zijn.
Ik vind een bewuste schuldsanering op eigen verzoek eigenlijk ethisch niet verantwoord. Je maakt zelf de keuze om een lening aan te gaan en je kent de risico's indien je geen baan vind
Ik ken 2 ex KLS vliegers die in de schuldsanering hebben gezeten en er geen seconde spijt van hebben gehad. Probleem is dat je tegenwoordig niet meer zo makkelijk hiervoor in aanmerking komt als vroeger (vroeger= 2004 toen de schuldsanering in het leven werd geroepen) met name i.v.m. de lange wachtlijst. Of de voorwaarden zijn aangescherpt weet ik niet. Voor zover ik weet gaat het om 3 jaar je post door iemand anders laten openmaken, voordat het naar jou wordt gestuurd en 3 jaar lang een gedeelte van je salaris afstaan, maar nog wel een redelijk bestaan houden en er wordt nergens beslag op gelegd hoor. Verder een BKR registratie voor 5 a 6 jaar. (lullig voor als je een huis wil kopen).
Ik zou schuldsanering aan alle vliegers aanraden, die meer dan een ton schuld hebben en binnenkort geen uitzicht op een baan als vlieger hebben.
Succes ermee.
Vliegen deze heren nu dan en zo ja waar als ik vragen mag? En ze waren in dat geval dus niet bij de KLM aangenomen, maar bij een andere minder goed betaalde maatschappij? Klinkt wel erg krom dan :bwah: daar waar de meesten 10 jaar+ over doen ongeveer om de lening af te lossen doet er eentje 3jr over en kan dan zonder schuld gewoon nog als vlieger werkzaam zijn/blijven
Waarom zou de schuldsanering hiermee dan akkoord gaan? Je hebt een baan als vlieger waar je het geld voor hebt geleend en dan ga je alsnog de sanering in,,
Iemand?
Ik zou in ieder geval adviseren om een studie te gaan doen zolang je geen baan als verkeersvlieger kunt vinden.