Pavil, welkom bij de club! Alles kan natuurlijk maar dit scenario is niet zo waarschijnlijk. De tijdelijke boventalligheid bij KLM zal weer weg zijn op het moment dat de markt aantrekt. Ook al kan dat twee jaar duren.
Ja men is bij de VNV bezig om een dergelijke constructie te formuleren. Uiteraard dient dit wel door de Transavia ledenraad goedgekeurd te worden. En als hierdoor de werkgelegenheid van HV-vliegers in het gedrang komt, dan wordt het dus niet goedgekeurd. Een en ander heeft wel te maken met uitbreiding in de Deense markt. Wellicht dat KLM crew gebruikt kunnen worden in plaats van Denen in vaste dienst aan te nemen. Dat kan financieel voor zowel HV als KL interessant zijn. Maar hoe het er in detail uit gaat zien moeten we nog afwachten.
B767-300ER, inderdaad is het inhuren van KLM-vliegers bij HV een gevalletje "externe inhuur" en zal volgens die regeling behandeld worden. Een dergelijk grote groep inhuur zal altijd door de HV-ledenraad goedgekeurd moeten worden, anders gaat het feest niet door.