'KLM integreert Martinair en transavia.com'

Dat mooie hoofdkantoor is het nieuwe kantoor van Transavia.
Daar zijn ze al een tijdje mee bezig.

Het is dus dat MPH bij ons intrekt.

Maar goed waar zit ik over te zeuren :D

Het wordt toch echt het MPH hoofdkantoor aangezien ze 6 maanden voorlopen op Trans.

Beide maatschappijen gaan samen één hoofdkantoor betrekken op Schiphol Oost. Waar reeds een nieuw Martinair kantoor was voorzien.

http://www.reisinbeeld.nl/index.php?id=1069
 
Nou, bij mijn weten ligt de grond voor het HV kantoor al klaar en wordt binnenkort begonnen met de bouw. Bij MP gebeurt er nog even helemaal niks.
 
Wordt lastig. misschien ene andere kantoor gebruiken voor nieuwe cargo maatschappij en de HV-kantoor voor nieuwe duo-maatschappij?
 
weet iemand precies wat er met de 747 gaat gebeuren die eruit gaan ? parkeren in de woestijn is een dure hobby met een lease contract
 
De 744's gaan terug naar de leasemaatschappij ;)
Het nieuwe kantoor wat MP en HV gaan betrekken is bij mijn weten het nieuwe nog te bouwen MP hoofdkantoor
 
Neem niet aan dat het nieuwe kantoor het belangrijkste is voor de mensen hier of wel dan? Daarom is de bron ook niet ter zake doendend mijns inziens. (BTW, ik heb het dus nergens gelezen, behalve in de link 3 posts hierboven)

Belangrijkste lijkt mij in het hele gebeuren dat alles soepel in elkaar overgaat, zonder gedwongen ontslagen en elke werknemer en vakbond met verschillende belangen tevreden te houden. En dat gaat nog een hele klus worden,als ik de gemiddelde reactie zo lees
 
Het bouw van de MP kantoor is nog niet begonnen omdat Schiphol Real State een late aanvraag heeft ingediend en blijkt dat het gebouw dan 6 meter hoger was dan toegestaan. In ieder geval was iets in die richting, althans, dat werd ons verteld door de leidinggevende.
Of een HV of MP kantoor was maakt idd niet echt uit, wel dat velen zullen hun baan zien verdwijnen.
Dat gezeik over senioriteitslijst, winstdeling en noem maar op die wellicht gaat onstaan is naar mijn inzicht een puur luxeprobleem. Natuurlijk wil er niemand achteruit gaan maar het kan veel erger. Werkloos raken zorgt voor meer slaaploze nachten dan een paar plekjes kwijt aan de lijst...
 
Ja dat is de grote vraag... staan er uberhaupt cockpit-banen op de tocht met dit avontuur? Zo niet, dan is het nog steeds zeer belangrijk de verworven rechten als werknemer te behouden.
 
Helaas zijn er niet alleen de cockpit-banen die gevaar lopen, denk ook aan de grondpersoneel die ook voor dezelfde club werkt. Als iedereen zou verzekerd zijn van een baan dan ben ik met jou helemaal eens de verworven rechten te behouden. De one-million dolar question is, gaat dat daadwerkelijk gebeuren?? Voor zover ik heb gelezen ze zullen proberen ontslagen zoveel mogelijk te vermijden maar tot welk punt??
 
Helaas zijn er niet alleen de cockpit-banen die gevaar lopen, denk ook aan de grondpersoneel die ook voor dezelfde club werkt. Als iedereen zou verzekerd zijn van een baan dan ben ik met jou helemaal eens de verworven rechten te behouden. De one-million dolar question is, gaat dat daadwerkelijk gebeuren?? Voor zover ik heb gelezen ze zullen proberen ontslagen zoveel mogelijk te vermijden maar tot welk punt??

Tja dat grondpersoneel (gedwongen) zal moeten vertrekken is geen wonder nu er vele (kantoor)functies zullen worden gecombineerd en samengevoegd.
Helaas, maar wel realiteit.

Vliegend personeel echter is nog wel een groot vraagteken... al verwacht ik niet dat er ineens veel te veel vliegers zullen zijn; de enige kisten die weggaan zijn de paar Martinair toestellen en dat gat valt nog wel op te vullen met onbetaald verlof e.d. denk ik.
Ach... we zien het vanzelf wel.
In de tussentijd moeten we er wel voor zorgen dat onze arbeidsomstandigheden niet verder worden uitgekleed. Dit hoeft helemaal niet per definitie te leiden tot gedwongen ontslagen.
 
Het vervoer binnen het Europese netwerk van Air France-KLM daalde met 7,9%, bij een capaciteitsafname van 6,7%. Het Europese netwerk werd in de afgelopen maand geteisterd door slechte weersomstandigheden waardoor verschillende luchthavens voor enkele uren of zelfs dagen waren gesloten. De bezettingsgraad nam af met 0,8 procentpunt tot 59,9%.

Bij de vrachtactiviteiten kwam de beladingsgraad in januari, exclusief de vrachtactiviteiten van Martinair, uit op 53,5%, een daling van 9 procentpunten ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. De capaciteit nam af met 10,4% en het vrachtvervoer daalde sterk met 23,3%.

Inclusief de vrachtactiviteiten van Martinair, die sinds 1 januari 2009 deel uitmaken van de groep, daalde het vrachtvervoer met 1,2% en steeg de capaciteit met 10,9%. De beladingsgraad nam af met 6,8 procentpunten tot 55,6%.


Interresante getallen, zeker gezien het feit dat er net is besloten 2x 747 MP weg te zetten omdat dat beter voor de groep zou zijn!

Grtz
 
Inmiddels bevestiging van onze directie dat MP er bij het nieuwe HV hoofdkantoor in wordt geschoven. Nog geen duidelijkheid over hoe ver de samenwerking zal gaan.

Op dit moment heeft MP een boventalligheid van zo'n 15% van het korps (bron: VNV bestuur) en HV geen boventalligheid. Dit gaat uiteraard nog bijzonder spannend worden. Ik hoop op een oplossing waarbij niemand z'n baan verliest (in de cockpit) maar dat gaat nog lastig worden. Zeker de HV'ers zien de bui al hangen: 30 jaar winst en nu gedwongen samenvoeging met een bedrijf met veel problemen.
 
Iz , heerlijk een hoofdkantoor met verschillende bedrijfsculturen, uniformen, cao's etc.
Dat gaat me een gezelligheid worden:eek!:
En geloof me vliegend personeel past zich altijd het sneltst aan maar wat een soap gaat dat op het kantoor worden.
Net "de prooi" gelezen over ABN-AMRO, ik zou zeggen verplichte leesstof.
Overigens, inderdaad vebleken de jaarreslutaten van MP met die van HV.
Maar IZ in alle respect, ik denk dat het een hele prestatie is geweest dat MP uberhaupt nog in de staat is die het nu is. Jarenlang is er geen stuiver in de club geinvesteerd, KLM dicteerde precies wat er wel of niet gevlogen mocht worden. Halve routenetwerk is afgenomen en verdeeld, probeer dan nog maar eens overeind te blijven.
Grtz
 
Birdmare, dat gaat inderdaad een soap worden op kantoor.

Begrijp me niet verkeerd, ik heb alle respect voor de MP-vliegers. Ik benijd jullie absoluut niet in de stress die jullie de laatste jaren hebben moeten doorstaan, stagnatie van doorstroming, onzekerheid. En daarnaast zijn jullie als vliegers ook zeker niet verantwoordelijk voor bedrijfsbeleid en en benarde situatie.

Maar vergeet ook niet dat er in HV sinds 2001 (Basiq Air) enorm gehakt en gebroken is. Ons bedrijf is totaal anders dan voor die tijd en de meesten die het zich nog kunnen herinneren zullen met me eens zijn dat het een stuk harder, minder leuk en vermoeiender is geworden. Van een chartermaatschappij als jullie naar een low-cost maatschappij, niemand geloofde dat dat kon. Het is veel makkelijker om een LCC from scratch op te zetten. Maar het is gelukt en het was nodig. Het resultaat mag er zijn. Na de AF-KL fusie is onze positie wederom onzeker geworden. Opgedoekt worden? Verkocht worden? Er is keihard gewerkt, Franse tak opgezet, nu een Deense en het bestaansrecht is verworven. En nu gaan we het volgende risicovolle avontuur in.

Hoe klote jullie situatie is en is geweest, de kern zal blijven dat HV zonder MP uitstekend en winstgevend kan blijven doorbestaan, maar of MP dat kan zonder HV is maar zeer de vraag. The ugly truth. En uiteindelijk hoop ik dat we een constructie krijgen waar voor de vliegers niemand (dus ook niet van MP) erop achteruit gaat. Als dat lukt, ben ik tevreden. Oh ja, en een winstgevend bedrijf houden uiteraard.
 
Back
Top