'KLM integreert Martinair en transavia.com'

Pavil, welkom bij de club! Alles kan natuurlijk maar dit scenario is niet zo waarschijnlijk. De tijdelijke boventalligheid bij KLM zal weer weg zijn op het moment dat de markt aantrekt. Ook al kan dat twee jaar duren.

Ja men is bij de VNV bezig om een dergelijke constructie te formuleren. Uiteraard dient dit wel door de Transavia ledenraad goedgekeurd te worden. En als hierdoor de werkgelegenheid van HV-vliegers in het gedrang komt, dan wordt het dus niet goedgekeurd. Een en ander heeft wel te maken met uitbreiding in de Deense markt. Wellicht dat KLM crew gebruikt kunnen worden in plaats van Denen in vaste dienst aan te nemen. Dat kan financieel voor zowel HV als KL interessant zijn. Maar hoe het er in detail uit gaat zien moeten we nog afwachten.

B767-300ER, inderdaad is het inhuren van KLM-vliegers bij HV een gevalletje "externe inhuur" en zal volgens die regeling behandeld worden. Een dergelijk grote groep inhuur zal altijd door de HV-ledenraad goedgekeurd moeten worden, anders gaat het feest niet door.
 
VVR

VVR

Is het niet zo dat bij deze samengang van MP en HV er voornamelijk op grondpersoneel en bedrijfskosten kan worden bespaard? Ik vraag mij af in hoeverre ze kunnen gaan snijden in het vliegend personeel, wat ook nog eens een soort van kapitaal vernietiging is (nieuwe piloten zijn duur in opleiding).

Hoelang duurt eigenlijk dit onderzoek? En wat is de verwachting dat de eerste veranderingen zichtbaar zullen zijn?


Zowel grond als vliegende collega's zullen klappen krijgen.
Dat is inherent aan het inkrimpen van de vloot.
"VVR" is the magic word....en a.s. dinsdag vallen er brieven op een aantal deurmatten.
 
Hahaha Vejle is the bomb!!!!

Alleen de vrouwen niet echt.. Dikke Beaver country daaro!!

Maar uh.. NKAWTG

Wat voor een brief gaat er op de mat vallen bij sommigen dan ???
 
Een brief met als onderwerp '' Vrijwillige vertrek regeling''. De inhoud spreekt voor zich...
 
Ah.

En bij welke mensen gaan die op de mat vallen dan ?
zo te zien zijn sommige mensen hier beter ingelicht dan anderen.
 

Zo'n vrijwillige vertrek regeling lijkt mij voor vele niet interessant in de huidige arbeidsmarkt... Denk dat alleen MP vliegers die net voor het pensioen zitten intresse gaan hebben in deze regeling..... Iets wat ongetwijfeld niet de bedoeling is van deze regeling..
 

Is toch logisch? MP wil van mensen af en voordat ze (eventueel) gaan ontslaan gaan ze kijken of er vliegers te porren zijn voor afscheid met een gouden handdruk. Nou zouden sommigen dat niet erg vinden als ze wisten dat ze elders aan de bak konden als vlieger, maar dat zal moeilijk lukken denk ik. Voor een vroeg pensioen kan het wel interesting zijn (al scheelt dat het bedrijf uiteindelijk waarschijnlijk niet veel geld).
 
Die krijgen dat toch ook? Laatste ronde zijn ook een paar van die mannen vertrokken.
 
Die wortel bestaat uit 3 jaarsalarissen als ik het goed heb. En inderdaad, dat is juist wat die club probeert te voorkomen ;)
 
Zowel grond als vliegende collega's zullen klappen krijgen.
Dat is inherent aan het inkrimpen van de vloot.
"VVR" is the magic word....en a.s. dinsdag vallen er brieven op een aantal deurmatten.

Hoeveel is "een aantal"?
 
begrijpelijk zoveel, want des te meer mensen ze vragen, des te meer kans dat er een redelijk aantal voor deze regeling gaan
 
Back
Top