'KLM integreert Martinair en transavia.com'

AB deed me even vrezen dat je Arnold Burlage was.

Ik denk (maar weet het niet) dat andere maatschappijen niet zo snel geneigd zijn om mensen twee types te laten vliegen omdat je dan ook het dubbele aantal profchecks per jaar moet doen. (Correct me if I'm wrong?) En je zou kunnen denken dat bij erg onregelmatig gewissel tussen de types in combinatie met vermoeidheid (wat nog wel eens voorkomt bij vliegers) dat je nog wel eens problemen kan krijgen.

Nogmaals, ik heb er geen verstand van, maar ik kan me best voorstellen dat dit nadelen zijn van twee types vliegen.
 
@ Autobrake,

Boven de oceaan werken we met HF radio's. De frequenties 123,45 en 121,5 gebruiken we voor de vliegtuigen onderling die bij elkaar in de buurt zijn. 121,5 mag duidelijk zijn. 123,45 wordt onder andere gebruikt om elkaar te waarschuwen voor weer ed. Gezien een ieder wordt geacht deze freq's uit te luisteren kun je via 123,45 kontakt leggen met elkaar.
Als je met elkaar in kontakt bent ga je na een eigen frequentie om 123,45 niet te bevuilen,gezien iedereen hier opzit, en voor privacy!! Ik zou bv de company freq van Arke niet eens weten, boeit me ook niet.
Persoonlijk ken ik geen MAC collega die op collega's van Arke of Arke neerkijkt, laat dat duidelijk zijn. Als ik geen reaktie op een groet zou krijgen, je weet trouwens niet eens of ze dit hebben gehoord, zou ik weer de gezelligheid met de eigen collega's opzoeken ipv luistervinken bij de "arroganten".

On topic:
Het gaan dan toch de A330's worden....
 
@PPI

Dank voor je uitleg m.b.t. de frequenties etc. boven de oceaan. Het neerkijken op elkaar als piloten is lijkt me niet nodig. Jullie hebben als langeafstand piloten toch een fantastisch vak. (Vele forumlezers/schrijvers zijn ernstig jaloers op jullie)
Jullie vliegen dezelfde vliegtuigen en doen hetzelfde werk. Ik zou niet weten waarom er neergekeken moet worden onderling, danwel waarom er arrogant gedaan moet worden....

Groet van AB
 
Er is een bericht op Luchtvaartniews dat Air Berlin overweegt de LTU te vekopen. Alleen Longhaulvloot en personeelsleden erbij. Maar is dat niet iets voor inversteerders in NL? MP en Arkefly hebben nog genoeg toestellen voor lange afstandenvluchten. Ik zou niet denken dat LTU overgenomen kan worden door NL-bedrijven. KLM heeft genoeg dochters.

PPI, hoe kom je aan bericht dat MP A330 zal krijgen? Hierover is nog niks bekend!
 
On topic:
Het gaan dan toch de A330's worden....

Kennelijk weet je meer als ons dus vertel......
Lease of eigendom?
A332 of A333?
Nieuw of 2e hands?
Indien 2e hands, komen ze van de KLM? En zo ja, wat gaat KLM doen om dat gat te vullen?
 
Back
Top