Graag of niet...?

Dus toen MP een dochter was telde die productie NIET mee?

Quote mij niet op dat, maar inderdaad, toen KLM en AF samengingen in, wat, 2003, was de MAC produktie niet meegenomen in de produktie foto die toen werd gemaakt.

Als dat wel het geval was zou de huidige discussie een stuk makkelijker zijn. Als ik het goed begrijp van de recente communicatie wil de VNV (VKV voor de liefhebbers) eerst de deal met MAC rond krijgen om vervolgens nederig naar de franse vakbonden te gaan om een nieuwe produktie foto te laten maken. Als dit niet lukt wordt dit nog steeds een probleem. Uit de recente communicatie van de VNV blijkt dat dit een kip/ei situatie is, eerst naar de fr vakbonden met het risico dat de deal met mac niet doorgaat en ze slaan een figuur richting de fr vakbroeders, eerst de deal met mac en de fr vakbroeders willen er niet aan.....naju, dan hebben wij(klm/mac broeders) een probleem!

Zo begrijp ik het tenminste uit de communicatie
 
Grappig (of niet, het gaat natuurlijk wel om mensen hier) om te zien hoe het bij andere maatschappijen / allianties gaat.

Bij ons zal het onze CEO (van IAG = BA & IB) het aan zn r**t roesten hoe de onderlinge vakbond afspraken zijn gemaakt. Als bepaalde vluchten / groei beter (goedkoper) is bv vanuit Madrid dan gaat daar gemakkelijk 100% naar toe en nul komma nul naar London. Kunnen de vakbonden hoog en laag springen.

Lees ik goed dat de vakbonden bij AF KL bepalen waar en hoe groei verdeeld word ???
 
Last edited:
Stel dat er nou ingekrompen moet worden, bij KLM-AF. Denk je nou werkelijk dat die klappen bij AF gaan vallen??? Dat er vanwege de productieafspraken gelijkwaardig gesneden gaat worden??

Zolang het geld in Amsterdam verdient wordt hoeven we ons nergens zorgen over te maken.

Voor de rest in deze discussie: MP Passage is zo goed als failliet. Voor de vliegers is een mijns inziens eerlijke maar ook zeer coulante regeling getroffen. Cabinepersoneel heeft pech. Ze kunnen kiezen tussen failliet gaan en met niets op straat komen te staan, of over te stappen en weer onderaan beginnen.

Lijkt mij niet zo'n moeilijke keuze, en ook niet zo'n moeilijke discussie.
 
jammer dat een aantal hier van mening zijn dat gedeelde smart (lees eigen histoire), halve smart ("leed" bij de onderliggende groepsgenoot) is.
 
Zucht, buzzer,

Ik weet niet of ik je post als sarcastisch moet beschouwen of niet....

Maar KLM was een major Arline en AF ook, beide bedrijven en vakbonden wilden dit ook zo behouden....suprise....beide bedrijven, lees, bedrijven, overheiden en vanbonden wilden dit ook. Misschien een openbaring, maar KLM is een grote factor in de Nederlandse economie, iets waarvan we allemaal profiteren. De Nederlandse overheid maakte afspraken met de Franse over bepaalde borgstellingen. Vervolgens maakte de respectievelijke vakbonden ook afspraken..HOE MOEILIJK is dit te bgrijpen!!

Breek me de bek niet open over IB/BA, denk je nou echt dat die niet soortgelijke afspraken hebben!! Over millitante vakbonden gesproken.....als je iets hebt bij te dragen doe het dan, zoniet, kruip dan terug onder je ontwetende rots

Btw, je post nog een keer te hebben doorgelezen, je maakt mij echt niet wijs dat de britse en spaanse vakbonden geen vergaande afspraken hebben gemaakt over produktie verdelingen of daar niet in onderhandeling over zijn!!! Dat maak je mij niet wijs, zowel, dan heb ik geen probleem jou leugenaar te noemen!!
 
Last edited:
Zolang het geld in Amsterdam verdient wordt hoeven we ons nergens zorgen over te maken.
Daar zou ik niet blind op varen. Wat nou als er opeens in Parijs geld wordt verdiend en in Amsterdam niet meer?
Voor de rest in deze discussie: MP Passage is zo goed als failliet. Voor de vliegers is een mijns inziens eerlijke maar ook zeer coulante regeling getroffen. Cabinepersoneel heeft pech. Ze kunnen kiezen tussen failliet gaan en met niets op straat komen te staan, of over te stappen en weer onderaan beginnen.
Wel apart dan dat er voor vliegers van alles geregled wordt en voor de cabine dus niets??

Ze kunnen kiezen tussen failliet gaan
Nergens bewezen. Volgens mij ben jij "slechts" vlieger op grote hoogte en geen boekhouder, dus stop eens over dat oordelen over failliet gaan.
Ze draaiden wel verlies de laatste jaren, dat dan weer wel.

En kom nou niet aan met het afstoten van verliesgevende onderdelen binnen een bedrijf. Want soms helpen verliesgevende onderdelen wel degelijk om de nettowinst van de gehele organistatie te verhogen.
 
Flyburg... rustig aan zeg... Ten eerste was mijn bedoeling een algemene opmerking te maken, van hoe ik het moeilijk vind te begrijpen (en de laatste keer dat ik keek was BA ook nog steeds een major) dat iemand anders dan senior manegement kan beslissen waar groei plaats vind en vond jouw post VER buiten proporties.

Totdat ik erachter kwam dat er in mijn post een quote was uit jouw post.... Waar deze quote vandaan kwam weet ik niet, want ik kan je garanderen dat ik die er niet heb in gezet.

Dus mijn post slaat (nu uiteindelijk dus) niets op die van jou!

Maar jezus, hoe spectaculair jij van de hendel vliegt is wel bijzonder!!

Ja er zijn BA productie afspraken, maar niet zover gaande als bij jullie het geval (lijkt) is.

B.v. zijn bij on de afspraken dat er geen kisten in spaanse kleuren met spaanse vliegers vanaf LHR gaan vliegen. (Dat we het dan voor elkaar opsteken) naar niet spaanse bestemmingen...

Maar bv niet dat als IB 1 route krijgt wij er 2 moeten krijgen.... En wat de overheid betreft... hahahahaha dan ken jij de Engelse overheid niet.

Het is hier geen poldermodel Nederland met maar 1 (monopolie) luchtvaart maatschappij. Geen hulp of afspraken ten gunste van BA hoor... Zelfs zover dat BA werd benadeeld recentelijk en de CEO (Willie Walsh = WW) dreigte ALLE groei vanaf Madrid te laten open ipv ook maar enige vanaf LHR...
 
Flyburg... rustig aan zeg... Ten eerste was mijn bedoeling een algemene opmerking te maken, van hoe ik het moeilijk vind te begrijpen (en de laatste keer dat ik keek was BA ook nog steeds een major) dat iemand anders dan senior manegement kan beslissen waar groei plaats vind en vond jouw post VER buiten proporties.

Totdat ik erachter kwam dat er in mijn post een quote was uit jouw post.... Waar deze quote vandaan kwam weet ik niet, want ik kan je garanderen dat ik die er niet heb in gezet.

Dus mijn post slaat (nu uiteindelijk dus) niets op die van jou!

Maar jezus, hoe spectaculair jij van de hendel vliegt is wel bijzonder!!

Ja er zijn BA productie afspraken, maar niet zover gaande als bij jullie het geval (lijkt) is.

B.v. zijn bij on de afspraken dat er geen kisten in spaanse kleuren met spaanse vliegers vanaf LHR gaan vliegen. (Dat we het dan voor elkaar opsteken) naar niet spaanse bestemmingen...

Maar bv niet dat als IB 1 route krijgt wij er 2 moeten krijgen.... En wat de overheid betreft... hahahahaha dan ken jij de Engelse overheid niet.

Het is hier geen poldermodel Nederland met maar 1 (monopolie) luchtvaart maatschappij. Geen hulp of afspraken ten gunste van BA hoor... Zelfs zover dat BA werd benadeeld recentelijk en de CEO (Willie Walsh = WW) dreigte ALLE groei vanaf Madrid te laten open ipv ook maar enige vanaf LHR...

Beste buzzer,

Jouw quote in mijn quote in mij quote, ben de draad even kwijt, begrijp even niet waar je het over hebt in dat geval!! Ik reageerde alleen op jouw post!

Als je zegt dat mijn post ver buiten proporties is......mhhh....dan geef ik je gelijk, ik ben ook maar een mens, ik lees hier de afgelopen maanden alleen maar kommer en kwel over hoe de klm de mac behandelt, alle emoties opzij gezet had ik iets meer verwacht van een ba vlieger die in onderhandeling ligt met ib! Ik begon mijn post met de woorden of je sarcastisch was, ...misscihen niet. Jij boven alle kleine mensen hier die maar wat blaten zou toch moeten weten dat de onderhandelingen tussen de verschillende vakbonden extreem delicaat zijn?? Ben ik nou gek of wat?
 
Nee was niet sarcastisch en weet verdomd goed hoe mergers en overnamen en samvoegingen van senioriteitslijsten problemen veroorzaken, die zijn nooit goed voor niemand en hier zou ik ook nooit een sarcastische opmerking over maken.

Wat mij verbaasde en ik een nu klein beetje begrijpt waarom je te keer ging is dat er in mijn eerste post van deze thread (om 17:39) een quote zat van jouw post daarboven. (Die ik inmiddels heb verwijderd)

Zoals ik al zei heb ik echt geen flauw idee hoe die erin kwam, aangezien ik niets uit deze thread ge-copy-paste heb. En dus al helemaal geen quote in mijn post wilde voegen. (een MAC (computer !!!) foutje ??)

Het sloeg dus niet op jouw post of jou als persoon, maar was meer bedoeld als observatie hoe verschillend (niet beter / slechter) economische culturen zijn in buurlanden (ok een beetje water ertussen).

En met dit hou ik op te posten en ga alleen verder lezen, want waar je wel gelijk in hebt is dat het KLM / MAC niets met mij te maken heeft :D
 
Nee was niet sarcastisch en weet verdomd goed hoe mergers en overnamen en samvoegingen van senioriteitslijsten problemen veroorzaken, die zijn nooit goed voor niemand en hier zou ik ook nooit een sarcastische opmerking over maken.

Wat mij verbaasde en ik een nu klein beetje begrijpt waarom je te keer ging is dat er in mijn eerste post van deze thread (om 17:39) een quote zat van jouw post daarboven. (Die ik inmiddels heb verwijderd)

Zoals ik al zei heb ik echt geen flauw idee hoe die erin kwam, aangezien ik niets uit deze thread ge-copy-paste heb. En dus al helemaal geen quote in mijn post wilde voegen. (een MAC (computer !!!) foutje ??)

Het sloeg dus niet op jouw post of jou als persoon, maar was meer bedoeld als observatie hoe verschillend (niet beter / slechter) economische culturen zijn in buurlanden (ok een beetje water ertussen).

En met dit hou ik op te posten en ga alleen verder lezen, want waar je wel gelijk in hebt is dat het KLM / MAC niets met mij te maken heeft :D
Ha, begrijp nog steeds niets van de posting, maar never mind.... Kan het zij dat wij op een bruiloft waren van een wederzijdse vriend in spanje rond 2004? En zoja, hoe gaat het met de kater?
 
Nee, ben helaas nooit op een spaanse bruiloft geweest... Maar klonk alsof jullie een goede tijd hebben gehad :D
 
Ik was daar wel Flyburg, Medina toch? Was super gezellig een top feestje!
Ken Buzzer ook nog van school en zoals ik hem ken is hij niet iemand die olie op het vuur wilde gooien , maar misschien heeft hij zich ( onbedoelt) iets te ongenuanceerd uitgedrukt....

Peace en back on topic!
 
Wat bedoel je El Stevo? Die blauwe mag je afbranden, maar die andere blauwe niet? Ik weet nog hoe jij reageerde op negatieve post over TFL. Het is niet kop in het zand..... het is hoe het in in elkaar zit!!! KLM blijft bestaan, samen met AF en alle MP cabine moeten blij zijn met hen geboden is....
Groet Thor
 
Ik wel! Je moet tussen de lijnen lezen.. je hoort sommige niet, maar dan gaat het over KLM en dan komen ze te voorschijn
 
productie

productie

Beste Tampie

dank voor je heldere uitleg. Dat schept in ieder geval veel meer duidelijkheid maar toont tevens ook aan hoe krom deze wereld in elkaar zit. Het gaat niet om geld verdienen maar om macht.

Ik heb me laten vertellen dat MP nog meer in vracht zou kunnen en willen groeien (winstgevend) maar dat AF hier de remmende factor is?

VNV proberen te praten met AF of uberhaupt met de fransen??? That will be the day.. ze zien ze komen .. en weer gaan. De fransoos is in dat spel veel handiger en veel harder...

Het wordt tijd voor goed ondernemerschap en niet dit soort B.S..
Dit is vechten met je handen op de rug. Uiteindelijk ga je daar aan kapot.
 
Back
Top