Graag of niet...?

Ik hoef gelukkig niet lang meer daarop te wachten

Gelukkig maar. Ik interpreteerde bovenstaand iets anders.

Ik vind dat KLM zijn morele plichten vrij goed nakomt. 'Keeping the family together' etc.. Ook deze deal vind ik goed. Behoud van baan en salaris. Na twee/drie jaar zouden ze ook weer Europa purser kunnen worden. Ik denk dat veel andere bedrijven dit niet zo zouden regelen en de mensen gewoon op straat zou zetten. Dat KLM Martinair kapot heeft gemaakt vind ik onzin. Ze hebben Martinair eerder gered. Daar zullen ze ook vast en zeker commerciële redenen voor hebben gehad. Maar om KLM nu boosdoener van alle problemen bij Martinair te maken gaat mij veel te ver.

Probeer het ook eens te zien vanuit het perspectief van de KLM stewerdes.

Ps: wij dh gelukkig niet zo veel meer. Maar heb een redelijk beeld van onze c-class. Dat daar personele verbeteringen plaats kunnen vinden ben ik volledig met je eens, maar of een Martinair purser de oplossing is betwijfel ik.
 
'Keeping the family together' etc..

grappig dat woorden als "groep" e.d. alleen gebruikt wordt als Trans en MP naar de blauwe z'n pijpen moeten dansen.

Ze hebben Martinair eerder gered.

zoals MP ook een aantal bij de blauwe heeft gered door de boventallige mensen rood te laten vliegen.


Of haal ik al kort door de bocht teveel oude koeien uit de sloot?
 
De blauwen namen iddun eigen vliegtuigen mee. Omdat ze deze zelf niet winstgevend kregen, wel te verstaan!!

Heerlijk zeg. Het oude MP topic herhaalt zich wederom, alleen nu voor de cabine versus flightdeck in het MP-Topic.

En het blijft altij grappig om te lezen hoe "blij" de MP-er moet zijn met de redding van de ondergang van rood door blauw.....
Rood en groen moeten allemaal mega blij zijn met blauw.

Oftewel, je wordt helemaal uitgekleed, maar je moet het anders zien, je moet blij zijn dat je je onderbroek in ieder geval mag aanhouden.

Lazer toch op met dat slappe gelul. Zoals Sjakie zegt, laat de rechter maar bepalen of het wel of geen OVO is. En al zou dat, in het ergste rode geval, niet zo zijn, dan nog hoeft de MP-er dit allemaal niet te accepteren.

642, sluit je lekker aan bij je blauwe vrienden als Schuiltje en anderen in het grote MP topic en blijf net als hen gewoon aan jezelf denken!! Das het beste voor allemaal.

En wat Air Holland hiermee te maken heeft ontgaat mij in het geheel. MP heeft Air Holland nergens overgenomen. Air Holland is nooit een 100% dochter van de KLM geweest.
Voor jouw historie: AHD/GG is overgenomen door HXL. HXL is kapot gegaan. TFL (het andere blauw) heeft (een deel van) de boedel overgenomen en is toen voor zichzelf begonnen. Ik zie de naam KLM nergens in dit plaatje, evenals MP en HV.

Laat Napoleon maar komen. Ik kan niet wachten! Kijken of blauw net zo blij moet zijn met wit als dat rood en groen dat zijn met blauw.
Syndicat National des Pilotes de Ligne is de naam. En die kennen maar 1 kleur. WIT. Net als het VNV eigenlijk.... Die heeft ook maar 1 kleur.
 
Wat heeft het formaat en uiterlijk van een stewardess te maken met hoe goed ze haar werk doet. Onze stewardessen hebben ongetwijfeld andere specialiteiten ;).

Het enige waar ik de mannen gelijk moet geven is dat er nu productie over komt zonder dat daar voor een groepje functiebehoud aan vast zit.

Wij vliegers compenseren elkaar met de productie die er geruild wordt. Het overgroten deel van de MP vliegers kan daardoor in zijn functie blijven en behoud zijn oude carrière perspectief. Alleen een groepje van 67 boventallige mannen verliezen hun functie en mogen onderaan aansluiten.

Door die Miami, Havana, Curacao etc gaan er nu wel een aantal KLM stewardessen en stewards eerder promotie maken ten kosten van de MP stewardess. Alhoewel ze juridisch gezien waarschijnlijk weinig kans maken voelt dit toch niet lekker.... Dat hadden de vakbonden van mij wel anders mogen oplossing. Daarnaast hebben 90% van onze 1 en 2 banders die klagen niet eens de ambitie om purser te worden.

In tegenstelling tot de cabine geven wij de MP vlieger een warm welkom. Welkom heren.......

Purno(otje)
 
Purno

Hulde. Niets anders dan respect voor jouw post!
We zijn het wel eens niet eens geweest, maar dit staat je netjes!!

Niels
 
PO

De pot verwijt de ketel?

Het wordt gewoon simpelweg tijd dat sommige (Lees: Sommige) KLM-ers eens een toontje lager gaan zingen of een voorbeeld nemen aan de post van Purno.

Let wel, ik gun niemand dat Napoleon echt komt, want dan zijn de blauwe rapen gaar. Schaduwlijst of niet.
 
PO

Het wordt gewoon simpelweg tijd dat sommige (Lees: Sommige) KLM-ers eens een toontje lager gaan zingen of een voorbeeld nemen aan de post van Purno.

Let wel, ik gun niemand dat Napoleon echt komt, want dan zijn de blauwe rapen gaar. Schaduwlijst of niet.

Je zou hem moeten kennen! Dan kan je beter met mij te maken hebben...

Als ik alleen aan mij zelf dacht dan zou ik hopen dat de deal compleet afgeblazen zou worden. Dat hoop ik absoluut niet.

Maar volgens mij gaan we nu wel heel ver offtopic.
 
Gelukkig maar. Ik interpreteerde bovenstaand iets anders.

Ik vind dat KLM zijn morele plichten vrij goed nakomt. 'Keeping the family together' etc.. Ook deze deal vind ik goed. Behoud van baan en salaris. Na twee/drie jaar zouden ze ook weer Europa purser kunnen worden. Ik denk dat veel andere bedrijven dit niet zo zouden regelen en de mensen gewoon op straat zou zetten. Dat KLM Martinair kapot heeft gemaakt vind ik onzin. Ze hebben Martinair eerder gered. Daar zullen ze ook vast en zeker commerciële redenen voor hebben gehad. Maar om KLM nu boosdoener van alle problemen bij Martinair te maken gaat mij veel te ver.

Probeer het ook eens te zien vanuit het perspectief van de KLM stewerdes.

Ps: wij dh gelukkig niet zo veel meer. Maar heb een redelijk beeld van onze c-class. Dat daar personele verbeteringen plaats kunnen vinden ben ik volledig met je eens, maar of een Martinair purser de oplossing is betwijfel ik.

Je zou hem moeten kennen! Dan kan je beter met mij te maken hebben...

Als ik alleen aan mij zelf dacht dan zou ik hopen dat de deal compleet afgeblazen zou worden. Dat hoop ik absoluut niet.

Maar volgens mij gaan we nu wel heel ver offtopic.

Hoho... Krijg ik eindelijk wat zuur verdiende credits word ik afgezeken door m'n eigen collega. :stapelge:

642 is een van die blauwe jongens die alleen aan zichzelf denkt en maar eens een toontje lager moet zingen... Arrogante coco's tegenwoordig! ;)

Misschien is het puur uit desinteresse maar het is stewardess en niet stewerdes.

Gr, Purno
 
Hoho... Krijg ik eindelijk wat zuur verdiende credits word ik afgezeken door m'n eigen collega. :stapelge:

642 is een van die blauwe jongens die alleen aan zichzelf denkt en maar eens een toontje lager moet zingen... Arrogante coco's tegenwoordig! ;)

Misschien is het puur uit desinteresse maar het is stewardess en niet stewerdes.

Gr, Purno

Dat krijg je als je na zoveel jaren dubbel wordt gedemoveerd :rolleyes:

Dank je voor de Nederlandse les....of de Engelse!
 
gedemoveerd?

Ja, 642 was op de Fokker 50 een zeer gerespecteerd Gezagvoerder, instructeur en examinator van BOM ( Basic Operations Manual ) examens voor toekomstige Gezagvoerders.

Nu is hij geheel volgens onze CAO door het verdwijnen van de Fokker 50 dubbel gedemoveerd en is hij maar een gewone Coco met binding en een bevroren functiebetaling zonder de mogelijk om vanuit z'n oude functie salarisstappen te maken. Iets wat de boventallige MP mannen straks gelukkig wel kunnen in hun nieuwe functie als Coco, allemaal dankzij de mannen van het VNV.

gr,
 
cabine.. en vliegers!

cabine.. en vliegers!

Wat heeft het formaat en uiterlijk van een stewardess te maken met hoe goed ze haar werk doet. Onze stewardessen hebben ongetwijfeld andere specialiteiten ;).

Het enige waar ik de mannen gelijk moet geven is dat er nu productie over komt zonder dat daar voor een groepje functiebehoud aan vast zit.

Wij vliegers compenseren elkaar met de productie die er geruild wordt. Het overgroten deel van de MP vliegers kan daardoor in zijn functie blijven en behoud zijn oude carrière perspectief. Alleen een groepje van 67 boventallige mannen verliezen hun functie en mogen onderaan aansluiten.

Door die Miami, Havana, Curacao etc gaan er nu wel een aantal KLM stewardessen en stewards eerder promotie maken ten kosten van de MP stewardess. Alhoewel ze juridisch gezien waarschijnlijk weinig kans maken voelt dit toch niet lekker.... Dat hadden de vakbonden van mij wel anders mogen oplossing. Daarnaast hebben 90% van onze 1 en 2 banders die klagen niet eens de ambitie om purser te worden.

In tegenstelling tot de cabine geven wij de MP vlieger een warm welkom. Welkom heren.......

Purno(otje)

Wat voor de cabine geldt, geldt ook voor de vliegers. Er moeten er inderdaad 67 over die dan als zeer goed betaalde coco hun verdere carriere mogen afmaken. Ook dat is niet terecht.

waarom niet laten instromen met de productie die overkomt? Als ik het goed heb circa 75% van 4 kisten? Dan dus met 75% senioriteit overkomen. Cabine en vlieger. Dan mag het voor de KLM'er echt niets uitmaken... Zijn/haar ontwikkeling hangt dan toch af van de ontwikkeling van KLM zelf .. niet anders dan daarvoor?

Maar wel fatsoenlijk.
Financieel maakt het niets uit.. Cabine en Cockpit dat overgaat behoudt salaris dus...

en vanaf 2014 mag de KLM vlieger wel meebieden op MP cockpit met behoud van KLM senioriteit ???

Het wordt tijd dat het systeem anders wordt...
 
Ja, 642 was op de Fokker 50 een zeer gerespecteerd Gezagvoerder, instructeur en examinator van BOM ( Basic Operations Manual ) examens voor toekomstige Gezagvoerders.

Nu is hij geheel volgens onze CAO door het verdwijnen van de Fokker 50 dubbel gedemoveerd en is hij maar een gewone Coco met binding en een bevroren functiebetaling zonder de mogelijk om vanuit z'n oude functie salarisstappen te maken. Iets wat de boventallige MP mannen straks gelukkig wel kunnen in hun nieuwe functie als Coco, allemaal dankzij de mannen van het VNV.

gr,

Dit klinkt overigens ook niet goed.. dito ... wordt tijd dat het systeem veranderdt en dat je prestaties/kennis/ervaring ook gaan meetellen?
 
Wat voor de cabine geldt, geldt ook voor de vliegers. Er moeten er inderdaad 67 over die dan als zeer goed betaalde coco hun verdere carriere mogen afmaken. Ook dat is niet terecht.

waarom niet laten instromen met de productie die overkomt? Als ik het goed heb circa 75% van 4 kisten? Dan dus met 75% senioriteit overkomen. Cabine en vlieger. Dan mag het voor de KLM'er echt niets uitmaken... Zijn/haar ontwikkeling hangt dan toch af van de ontwikkeling van KLM zelf .. niet anders dan daarvoor?

Maar wel fatsoenlijk.
Financieel maakt het niets uit.. Cabine en Cockpit dat overgaat behoudt salaris dus...

en vanaf 2014 mag de KLM vlieger wel meebieden op MP cockpit met behoud van KLM senioriteit ???

Het wordt tijd dat het systeem anders wordt...

Denk er eens over na......

Als alle MP vliegers 75% senioriteit meenemen betekend nogsteeds dat de laatste paar honderd vliegers op de KLM senioriteitslijst 67FTE aan boventallige MP vliegers voor zich krijgen. 67 FTE zonder productie betekend 67 FTE aan stagnatie. Dat kan in mindere tijden betekenen dat je ruim 2 jaar later Gezagvoerder ICA wordt.
 
RUIM 2 jaar????
dus in slechte tijden slechts 34 doorstromingen per jaar naar ICA met een vliegerkorps van 2700 man?? Hmz dat verbaasd me echt.
 
RUIM 2 jaar????
dus in slechte tijden slechts 34 doorstromingen per jaar naar ICA met een vliegerkorps van 2700 man?? Hmz dat verbaasd me echt.


34 FTE's ja... Veel vliegers tegen hun pensioen vliegen deeltijd. Dus 34 FTE's gaat om ongeveer 45 tot 50 man.

Gemiddeld gingen er de laatste paar jaren gemiddeld 60 man per jaar met pensioen. Een kwart hiervan heeft de functie Gezagvoerder niet eens gehaald op het moment dat hij/zij met pensioen ging. Dus de schatting dat er nu zo'n 45 Gezagvoerders ICA per jaar eruit gaan klopt denk ik wel.
Dus als er geen groei plaatsvind kan het al 1,5 jaar kosten. Tijdens krimp zouden de gevolgen nog veel ernstiger zijn.....

Ben al benieuwd of het huidige voorstel het gaat redden. Dit voorstel zeer zeker niet....
 
Wat voor de cabine geldt, geldt ook voor de vliegers. Er moeten er inderdaad 67 over die dan als zeer goed betaalde coco hun verdere carriere mogen afmaken. Ook dat is niet terecht.

waarom niet laten instromen met de productie die overkomt? Als ik het goed heb circa 75% van 4 kisten? Dan dus met 75% senioriteit overkomen. Cabine en vlieger. Dan mag het voor de KLM'er echt niets uitmaken... Zijn/haar ontwikkeling hangt dan toch af van de ontwikkeling van KLM zelf .. niet anders dan daarvoor?

Maar wel fatsoenlijk.
Financieel maakt het niets uit.. Cabine en Cockpit dat overgaat behoudt salaris dus...

en vanaf 2014 mag de KLM vlieger wel meebieden op MP cockpit met behoud van KLM senioriteit ???

Het wordt tijd dat het systeem anders wordt...

Oeps, disregard, we hadden het over verschillende groepen
 
Back
Top