Graag of niet...?

Klokkenluiders ontspringen wel vaker de dans als het onrustig wordt

hahahaha.. idd

alhoewel ik het zo niet bedoelde (vakbond gedoe is bij LH voorlopig even rustig/lees: +3,5% + extra's) maar je hebt wel gelijk

sorry voor dit korte uitstapje! terug on-topic maar
 
Koentje, hearsay dus. Volkomen onzin. Men kon aangeven wat men wilde en daaruit moest een balanced geheel gesmeed worden. Een purser is nu eenmaal op meer plaatsen inzetbaar als een 3s. Dus nu heb je hearsay van een ingewijde hoe het werkelijk zit en niet van KLM'ers die alleen maar aan zichzelf denken en dus per definitie overal tegen zijn omdat ze er zelf niet beter van worden. Lees maar eens op het stewardessen forum, ene Vincent C heeft een fantastisch stuk geschreven. Iedereen vraagt zich af wie dit is, zelfs de namen van PG en MS passeren de revue. Kan me niet voorstellen maar wel een balanced, heb je hem weer Koentje, stuk.

B76 heeft het geheel bij het rechte eind, relatief veel pursers.

180BT nee hoor, blijf gewoon op die bult zoals de deal er nu uitziet.Dus met de oude getrouwe MP f/o's en dadelijk ook 4 banders. Echter zou misschien best willen ruilen met een 73 stoel voor de laatste jaren, ben overigens niet de enige. Commanders mogen niet bieden in DE deal. Is voor een aantal KL f/o's best wat te halen maar dan gaan waarschijnlijk anderen weer roepen "dat wil ik ook" dus dan doen we het maar niet.

Anyways ben redelijk klaar met welles niets. Dus laat de discussie maar over aan anderen.
 
@ Sjakie,

Was me niet bewust van een stewardessen forum. Waar is dit te vinden?

Alvast bedankt

Oeps, nevermind, een simpele google search does the trick
 
Ik heb er nog eens over nagedacht:

Ondanks alle verschillende meningen denk ik dat we het allemaal eens zijn dat Martinair Passage sowieso niet meer levensvatbaar/failliet is/was. KLM neemt dan ook geen produktie van Martinair over, maar springt in het gat dat ten gevolge van een faillisement/opheffen van Martinair Passage is ontstaan.

Derhalve heeft MP cabinepersoneel, hoe vervelend ook, nergens recht op. Ze mogen in mijn optiek blij zijn dat ze überhaupt een baan blijven houden. Qua arbeidsvoorwaarden gaan ze er zelfs op vooruit.

Voor de vliegers geldt dit niet, zij hebben immers nog de vrachtbakken. Maar daar heb je eenmaal geen stewardessen voor nodig, dus gelden hier andere regels.

Shoot me.
 
Q NIMBUS HEEFT NAGEDACHT HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA, x etc.

Alinea 1 ONZIN
Alinea 2 ONZIN
Alinea 3 ONZIN
Alinea 4 KONINKLIJK GELIJK.
 
Ik heb er nog eens over nagedacht:

Ondanks alle verschillende meningen denk ik dat we het allemaal eens zijn dat Martinair Passage sowieso niet meer levensvatbaar/failliet is/was.
Bullshit. Veroorzaakt door KLM zelf, niet door MP. Zie daarvoor eerdere betogen van mijn zijde.
KLM neemt dan ook geen produktie van Martinair over, maar springt in het gat dat ten gevolge van een faillisement/opheffen van Martinair Passage is ontstaan..
Bullshit. Het is een beslissing van KLM om de passage van MP op te heffen, niet van MP zelf. Daarom dus OVO.
Derhalve heeft MP cabinepersoneel, hoe vervelend ook, nergens recht op. Ze mogen in mijn optiek blij zijn dat ze überhaupt een baan blijven houden. Qua arbeidsvoorwaarden gaan ze er zelfs op vooruit..
Bullshit. Hebben wel degelijk rechten. Zie boven.
Voor de vliegers geldt dit niet, zij hebben immers nog de vrachtbakken. Maar daar heb je eenmaal geen stewardessen voor nodig, dus gelden hier andere regels.

Shoot me.
Denk maar rustig verder ;) Kostte dit je veel moeite....?
 
Q NIMBUS HEEFT NAGEDACHT HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA, x etc.

Alinea 1 ONZIN
Alinea 2 ONZIN
Alinea 3 ONZIN
Alinea 4 KONINKLIJK GELIJK.

Lekker volwassen, Sjaak...
 
Tjonge Sjakie en b767, doe even een beetje normaal.
Dat er dus een aantal mensen rondlopen met een andere mening over de gang van zaken (zoals ik) valt jullie slecht, maar kom op zeg.
Ik heb nieuws voor jullie: Jullie mening over de gang van zaken (klm en mac) in het verleden en het heden zijn GEEN feiten.
Jullie komen op dit moment als twee gefrustreerde mannetjes over en dat siert jullie absoluut niet.
De zaken die Q nimbus aanhaalt en waarover hij vervolgens zijn mening geeft kun je vanuit jullie uitgangspunt betwisten, maar ga niet zeggen dat hij ongelijk heeft, je kunt slechts zeggen dat je een andere mening over deze zaken hebt.
 
Okay betweter Schuiltje over 1 en 2 kunnen we van mening verschillen. Echter 3 en 4 hebben niets met veronderstellingen te maken.
Alleen jullie dommigheid en onwetenheid,

Geen stewards/stewardessen op de vracht, say's who, jullie? Heb ze regelmatig mee.

En dat "shoot me" klopt ook als een bus.

Mijn mening, mag dat ook Schuiltje of telt alleen de blauwe Koninklijke mening?
 
Sjakie,
Dat is precies wat ik bedoel met gefrustreerd gedrag...
Ik mag aannemen dat je niet van een dergelijk laag niveau bent dat dit jouw standaard is?

Laten we gewoon afspreken om rustig te discussiëren, daar wordt je ouder mee.

Dus jullie hebben een stess mee op de vracht? Interessant, waarom dan? Wij hadden die niet op de vracht en moesten zelf ons eten verzorgen, of bedoel je de vrouwen van vliegers die een cursus hebben gedaan om mee te mogen op de vracht? Waar zit de winst van het hebben van een stess op de vracht, dit kost toch geld?

En die laatste opmerking toont nogmaals aan dat je gefrustreerd bent, dus daar zal ik niet serieus op reageren.

Hoe kijk jij dan nu objectief tegen de Deal aan? Vind je dit acceptabel of vind je het niets? Denk je dat MAC vliegers kans maken op verbetering van de huidige punten in de Deal en zo ja welke dan (de feiten dan hè)? Hoe goed is jouw kennis van de KLM CAO?
 
KLM is nog steeds een van de meest gewilde werkgevers in Nederland , dus , met alle voors en tegens , denk ik dat het een alleszins acceptabel bod is .
Maar ja een ieder is vrij om te kiezen.
 
Schuiltje,
En dat is ook precies wat ik bedoel met jou betweterige gedrag. Jij schijnt van alles hier en op het VNV te mogen roepen en copy/pasten. Doet een ander dat dan ga jij zorgen dat....... Overigens heb ik nog niets vernomen van het VNV!

Jij dicht mij een laag niveau toe. Je kent met niet dus je hebt geen enkel idee. Met jou heb ik zeker niet geknikkerd dus jij dicht mij niets toe. Ik ben van mening, en ik niet alleen, dat jullie juniore KLM'ers alles doen voor een hoger plekje op de senioriteitslijst. De MP'er wordt alleen maar emotie verweten. Jullie emotie draait alleen om geld, wanneer de 8% komt, etc.

Op het VNV forum is een verstandige discussie aan de gang, jou "zien" we daar nu niet. Alleen een "Bittere" man en die reageert alleen maar negatief. De rest van de KLM'ers, petje af een zeer nette en inhoudelijke discussie.

Waar ik me aan stoor is aan jou en donderwolk. Jullie mogen kennelijk een mening hebben die op geen enkele manier onderbouwd is. Alleen gut feeling of eigen belang. Ik ga hier niet in herhaling vallen daar B767 hier al voldoende inhoudelijk en correct op heeft gereageerd. En aangezien IK ook een mening mag hebben ventileer ik die hier ook. Heb dus poep aan opmerkingen als, onvolwassen, gefrustreerd en laag niveau want die kan ik zo 1 op i op "jullie" projecteren. Met in mijn ogen 1 groot verschil, ik heb 15000 uur en niet heel ver van mijn pensioen en kom op voor mijn collega's. Jij en je vriendjes denken alleen aan zichzelf.

En voor wat betreft cabine personeel op de vracht. Grappig om te lezen dat jij een stess op de vracht ziet om voor het eten te zorgen! En nee dat is niet de vrouw van de piloot want dat heet anders, is geen stewardess.
Er zijn nu eenmaal "vrachten" die extra personen behoeven en daarom een opgeleid cabine lid behoeven met een flight safety taak. DAAROM heb je een "stess" nodig en niet om mijn eten te maken!
Wat is jou standaard eigenlijk?
 
Ik vraag mij het volgende af;
Er zijn twee groepen MP vliegers; de mp vlieger die niet overtollig is verklaard in de deal, en hij die dat wel is.
Hij die dat niet is, heeft geen senioriteit boven mij nodig, want hij heeft een MP functie, baan etc.
Hij die dat wel is, zou zonder deal in wat voor constructie dan ook worden weg gesaneerd.
Zonder deal zou hij dus geen senioriteit en geen baan hebben.
Waarom zou dan de overtollige boven mij op de lijst moeten komen?

Nu kunnen we gaan bediscussiëren of hij wel of niet overtollig hoort te zijn, waarom die uitgangspunten zijn genomen, wie hen overtollig heeft gemaakt. Maar dat is niet alleen een uitgangspunt van de VNV maar ook van KLM en MP.

Laten we deze deal zo snel mogelijk sluiten, hij is zo gek nog niet. De uitdagingen liggen niet binnen MP/KLM, maar de deal leidt daar wel van af.
AFKL is net uitgeroepen tot een qua arbeidskosten dure luchtvaartmaatschappij. De groei is net 2 en half procent naar beneden bij gesteld, de economie wankelt weer..
 
Nou sjakie, ga hier nu niet de heilige onschuld uithangen, dat staat je echt niet..je bent zelf af en toe net zo ongenuanceerd bezig. Bijvoorbeeld je mening over de gemiddelde juniore KLM vlieger...om je vervolgens dan achter je 15000 uur te verschuilen. Alsof dat je gelijk zou bewijzen. Net zoals dat jullie strijden voor jullie persoonlijke belangen, doe wij dat voor de onze..jammer alleen dat je die van ons als belachelijk en associaal klassificeert.

Vwb mijn persoonlijke mening tav de deal, hij mag wat mij betreft zo de prullebak in en mag je onze vrachtmachines er meteen bij hebben. Zijn die 767's van jullie meteen verrekend, wel zo eerlijk. Aangezien MP toch altijd een recessiebestendig en bloeiend bedrijf is geweest dat uitlsuitend door KLM kapot is gemaakt, kunnen jullie het zelfstandig natuurlijk veel beter. Bovendien kunnen jullie dan zelf intern jullie boventalligheid oplossen en pensioen regelen.

En maak je over ons geen zorgen, er staan voldoende aziatische vrachtcarriers te springen om met AF/KLM in zee te gaan. Lekker goedkoop en bovenal..er kleven geen risico's aan.

De vooruitzichten zijn namelijk weer fantastisch in vrachtland..

http://www.nu.nl/beurs/2579044/tnt-express-boekt-minder-winst.html
http://www.nu.nl/beurs/2582481/meer-passagiers-maar-minder-vracht-airfrance-klm.html

Echter... als (juniore) KLMer denk ik toch dat we naar een gezamelijke oplossing moeten blijven zoeken. Ik denk dat deze deal voor de meesten daar redelijk aan voldoet. Overigens niet om er zelf beter van te worden, integendeel. Ik zit er echt niet op te wachten om jullie ICA vrachtfuncties te kapen. Alleen moet de liefde wel van twee kanten komen en moet een aantal van jullie die rode bril gaan afzetten. Het is graag of niet..
 
Last edited:
Beste 180BT,
Ik hang niet de "heilige onschuld" uit want dat kan alleen Onze Lieve Heer. Ik weet dat ik me soms, bewust, ongenuanceerd uitspreek. Alleen dan komen er reacties.

Maar voor de aller aller laatste keer. De KLM en MP vlieger kunnen niets doen aan de huidige situatie, helemaal niets. Het is echter in mijn ogen beschamend hoe sommigen over de rug van anderen er beter van willen worden. De deal aan sich is niet een verkeerde en hoeft ook niet over de rug van de KLM vlieger te gaan, dat heb ik ook nooit beweerd. Er zijn een aantal negatievelingen, in BEIDE "kampen", die overal nee op zeggen. De KLM heeft besloten MP over te nemen, al begrijpen sommigen van jullie niet dat dit geen commerciele overname hoeft te zijn. In veler optiek een strategische. Cargo en Passage vinden plaats onder 1 AOC. Een concurrent in de eigen achtertuin wil(de) de KLM niet en terrecht. Hadden de junioren misschien wel anders gepiept! Hoe het ook zei, het is een overname en dat brengt voor beide partijen rechten EN plichten met zich mee.
De constante roep van "ik heb vroeger dit en de ander dat en vervolgens KLC" heeft niets feitelijks hiermee te maken alleen emotioneel. En simpel, de seniore F/O van MP betaald de rekening. Om dan alleen te zeggen "jammer dan" is voor hem zeer kort door de bocht en de roep om OvO is dan ook niet raar.

Een compliment voor het gros van de KLM collega's die zeer juist en inhoudelijk communiceren. Ik heb er verschillende in de cockpit mee gehad en de sfeer was/is altijd prima.

Ja ik ben voorstander van de Deal maar dan predik ik voor eigen parochie.

Larspl, helemaal met je eens.

Het is weer mooi voor even.
B767, ga jij met je goede analyses maar verder. Jij kan geen rode/blauwe bril verweten worden.

Colegiale groet.
 
Niemand gaat beter worden van deze deal en we betalen allemaal de rekening. De 1 helaas alleen wat meer dan de ander. Met zoveel mensen en belangen is dat nu eenmaal onvermijdelijk. De situatie zal er alleen niet beter op worden om elkaar de tent uit te vechten, tegenstellingen te blijven benadrukken en blijven kijken naar het verleden. Dat geldt ook voor B767, laten we gewoon eens met zijn allen kijken naar de toekomst en hoe we hier samen sterker kunnen uitkomen, ipv de negatieve kanten..
 
Voordat ik dit weekeinde even wat inhoudelijker ga reageren op alle bovenstaande posts, hebben jullie met zijn allen wel eens nagedacht wat de gevolgen zouden zijn voor de MP vliegers als "Parijs" opeens besluit over een paar jaar om te stoppen met de Full Freighter Operaties binnen de groep. ( AF, MP (en KLM, maar die indirect)). (Als gevolg van de economie en weet ik het allemaal
Machines worden uitgefaseerd/verkocht, Huidoge MP vliegers boventallig en overtollig met een senioriteit van 0.....
Vervolgens wordt er onstlag aangevraagd... En bij ontslag gelden 2 regels die tezamen moeten worden gehanteerd: volgens LiFo en afspiegeling op leeftijd.
Is "De Deal" dan nog steeds zo mooi voor de MP vliegers, ook de meest seniore bazen zoals Sjakie en 76-er?

Op bovenstaande posts reageer ik later even, nu even wat gebrek aan tijd.
 
Gasten,

Jullie beginnen in een topic over de cabine-integratie van MP bij KLM over De Deal, juniore KLM-ers, etc etc. Volgens mij reageerde ik op het eerste onderwerp, niet op de laatste twee. Over emotie gesproken.

En Sjakie, je mag van mij echt zeggen en vinden wat je wilt. Maar bedenk wel dat jij hier als één van de weinige Martinair-vliegers aan deze discussies meedoet (wat ik overigens wel goed, zelfs dapper vind), en ik denk niet dat je mij, het bedrijf en je collega's met die reacties van bedenkelijk niveau een plezier doet. Over emotie gesproken.

B767-300ER said:
En bij ontslag gelden 2 regels die tezamen moeten worden gehanteerd: volgens LiFo en afspiegeling op leeftijd.
Is "De Deal" dan nog steeds zo mooi voor de MP vliegers, ook de meest seniore bazen zoals Sjakie en 76-er?

Fout. Er is één regel die bij ontslag geldt: afspiegeling op leeftijd. LIFO is CAO, het afspiegelingsprincipe is de wet, en zal dus gelden. Dat er een hoop rechtzaken gevoerd in dat geval gevoerd zullen gaan worden lijkt me duidelijk, maar uiteindelijk zal het afspiegelingsprincipe winnen. Dat aspect van De Deal is wel aardig; iedereen wordt even hard genaaid.

Zolang we winst blijven maken hoeven we ons hierover geen zorgen te maken!

Voor de rest sluit ik me volledig bij 180BT en LARSPL aan. Zelfs in de laatste post van Sjakie kan ik me hier en daar vinden :biertje:.

Een laatste noot met betrekking tot de oorspronkelijke discussie: bedenk goed dat ik helemaal niets te winnen of te verliezen heb met de integratie van de cabine-collega's; ik kan er van vinden wat ik wil, uiteindelijk zal het me niet raken, en dus heb ik niets te winnen of te verliezen.
 
Back
Top