AMS base

Heel veel succes idd! Ik hoop desalniettemin dat Easyjet alsnog haar gepredikte goede werkgeverschap laat zien en dat een staking niet nodig zal zijn!
 
Heel veel succes idd! Ik hoop desalniettemin dat Easyjet alsnog haar gepredikte goede werkgeverschap laat zien en dat een staking niet nodig zal zijn!

Ik ben bang dat dit iets van de lange adem gaat worden en dat er nog meer stakingen nodig zullen zijn. Er is namelijk geen geld voor het verbeteren van de arbeidsvoorwaarden, omdat er aan de aandeelhouders is beloofd dat de cost base niet zal stijgen.
 
Wereldprimeur, de VNV verliest een kort geding:




HAARLEM - EasyJet mag bij stakingen in Nederland gestationeerde piloten vervangen door vliegeniers van andere vestigingen. Dat heeft de kortgedingrechter in Haarlem vrijdag bepaald.


Pilotenvakbond VNV ligt overhoop met easyJet over de arbeidsvoorwaarden van 72 piloten die Schiphol als thuisbasis hebben. Vanwege dit conflict zette de vakvereniging onlangs al een korte staking op touw bij de luchtvaartmaatschappij. EasyJet voorkwam echter dat er vluchten uitvielen door ander eigen personeel in te zetten, tot ergernis van de VNV.

De rechter heeft in zijn uitspraak ook enkele beperkingen gesteld aan het stakingsrecht van de pilotenvakbond. De bond moet acties minimaal zes uur van te voren aankondigen. Verder is het VNV verboden om het komende weekeinde te staken.


Zomervakantie

De drie volgende weekenden zijn stakingen niet toegestaan tussen vrijdag 6:00 uur en zondag 6:00 uur, omdat dan grote passagiersdrukte verwacht wordt vanwege de zomervakantie.

EasyJet had eigenlijk aangedrongen op een verbod op verdere stakingen, maar zover wilde de rechter niet gaan. Dat het publiek door mogelijke stakingen wordt getroffen, zou onvoldoende reden zijn om die te verbieden.

Wat bij die beslissing ook een rol speelde is dat werkonderbrekingen volgens de rechter doorgaans effectiever zijn naarmate het publiek meer door de actie wordt geraakt. ,,Het dynamische proces dat daardoor ontstaat, kan stimulerend werken op de oplossing van het conflict'', aldus de rechter, die er eerder al op aandrong dat de partijen weer met elkaar om de tafel gaan.


Gelezen of DFT.nl:
http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_d...rvangen__.html




De VNV geeft er in een Nieuwsflits een andere draai aan:




Rechter geeft easyJet-piloten meer ruimte om te staken

Toekomstige stakingen hebben grotere impact op passagiersstromen

De kortgedingrechter te Haarlem heeft vandaag, vrijdag 8 juli 2016, uitspraak gedaan in het kort geding dat de VNV had aangespannen tegen easyJet. De rechter geeft de VNV meer mogelijkheden om toekomstige acties op veel kortere termijn bij easyJet te melden, namelijk 6 uur in plaats van 48 uur. Hiernaast heeft de rechter geoordeeld dat easyJet niet op een ongeoorloofde manier stakingsbrekers inzet. De Vereniging Nederlandse Verkeersvliegers is tevreden met de uitspraak van de rechter ondanks dat het breken van de staking door easyJet niet wordt verboden. De eis van easyJet om toekomstige stakingen te verbieden, is door de rechter van tafel geveegd. VNV-voorzitter Steven Verhagen vindt “het oordeel van de rechter over het verbieden van een staking de komende paar vrijdagen en zaterdagen wel raadselachtig.” Hij voegt daaraan toe dat “de uitspraak al met al voldoende mogelijkheid biedt om effectief acties te voeren zonder dat easyJet de gevolgen zeer eenvoudig kan opvangen.”
Deze week hebben easyJet en de easyJet-piloten verkennende gesprekken gevoerd om uit de ontstane impasse te komen. Er is door de VNV een kader gecreëerd, waarop easyJet tot woensdag de tijd heeft om het te accepteren. Mocht easyJet dat niet doen, dan zijn stakingen zeer waarschijnlijk. Het cao-conflict gaat nog altijd over inkomenszekerheid bij ziekte, voldoende rusttijd tussen vluchten en een fatsoenlijk pensioen. Eventuele toekomstige acties kunnen door de uitspraak van de rechter een groter verrassingselement krijgen. “We realiseren ons dat acties nu dus voor passagiers wel consequenties kunnen hebben en we vertrouwen erop dat dit signaal voor easyJet voldoende zal zijn om nu snel en concreet met ons tot een faire cao voor de piloten te komen.”


... Aldus de VNV.
 
Last edited:
Die nieuwsflits van de VNV hierover moet geschreven
zijn in Noord-Korea. Echt geweldig om te lezen, wat
een onzin staat daarin zeg.

Trouwens het was toch het voornemen van de VNV om
spontaan te kunnen staken? Dat breekijzer zijn ze nu kwijt
en die 48 uur komt volgens mij ook uit hun eigen koker, staat
nergens in de wet hoor.

EasyJet kan nu elke staking breken van de VNV. De EasyJet
leden krijgen voor deze VNV strategie helaas wel de
rekening gepresenteerd. Hun onderhandelingspositie is
in 1 klap een stuk slechter geworden.

Niet dat de KLM vlieger hier om maalt maar daar ging het
natuurlijk dan ook om. Basis AMS sluiten of of duurder maken,
nou dat gaat wel lukken zo.
 
image_zpsrwx4zd6b.jpeg
 
Het gaat de VNV helemaal niet om de terms en condities van de nederlandse vliegers bij EasyJet, sterker nog, met deze acties verzieken ze doelbewust de mogelijkheid voor nederlandse piloten om daar aan het werk te komen.

Onderhand zullen ze zich bij EasyJet wel 3 keer bedenken voordat er weer nederlandse vliegers worden aangenomen, zodra die goed en wel aan het werk zijn gaan ze staken onder aanvoering van een "vakbond" die uitsluitend opkomt voor de belangen van concurrent KLM.

De VNV die al jaren loopt te verkondigen dat de markt voor thuiszittende vliegers zo slecht is verziekt hier doelbewust werkgelegenheid voor nederlandse vliegers.
 
Ik zie eerder naïeve reacties van gefrustreerde personen die in het dagelijkse leven niet verder komen dan de Telegraaf.

Misschien zouden jullie beter wat meer bekommeren om de belangen van onze EasyJet collega's dan om Verhagen. Best triest eigenlijk dat je je zo kunt laten gaan zodra het ook maar even met de VNV te maken heeft, get a life zou ik zeggen...

Ik wens de EasyJet vlieger heel veel sterkte en hoop dat ze straks ook een eerlijke cao krijgen; eentje waarbij je wel gewoon wel wordt doorbetaald bij ziekte en waar je invloed kunt uitoefenen op je rooster.
 
Ik zie eerder naïeve reacties van gefrustreerde personen die in het dagelijkse leven niet verder komen dan de Telegraaf.

Typisch weer een reactie van iemand die geen onderscheid kan maken tussen het rioolblad De Telegraaf en het wel redelijk gerespecteerde DFT.
 
'het redelijke gerespecteerde DFT'...volgens mij vallen beiden onder dezelfde hoofdredactie. Yteke had iig achteraf spijt van haar overstap van het FD naar TMG, dat zal niet voor niets zijn. Misschien moet je de inhoud van haar artikelen maar eens vergelijken van voor en na haar overstap naar TMG.

Onderscheid maken en kritisch blijven is inderdaad moeilijk.
 
Het is duidelijk dat jullie allemaal niet voor easyJet vliegen!!! De ongenuanceerde rotzooi van de telegraaf verbleekt er bij in het niets!

EasyJet heeft inderdaad geen capaciteit om bij een aankondiging om middernacht 7 crews om 6 uur s'ochtends op te lijnen.
En als easyJet permanent 7 buitenlandse crews op stand-by zet in Amsterdam is de goedkopere oplossing toch echt aan de wensen van de easyJet piloten in Amsterdam tegemoet te komen! Die piloten zijn namelijk zelfs na inwilliging van alle eisen nog steeds veel goedkoper dan die Buitenlandse vliegers!

Kortom als je de basis winstgevend kan draaien met dubbele bemanning dan kun je ook de eisen inwilligen!

Wat jullie niet inzien is dat easyJet altijd stakingsbrekers zou gebruiken, dus in dat opzicht verandert de rechtzaak totaal niets aan de situatie die er al was. Echt een kwestie van nee heb je, ja kun je krijgen!

Voor easyJet was de uitspraak stakingsbreken mag niet (met dwangsom) maar er moet 48uur aangekondigd worden veel gunstiger. Dan hoeven ze namelijk alleen maar de dwangsom te accepteren en met geld te smijten.

Het is een mooie uitspraak...
 
Overigens heeft de VNV om een volledig verbod op
stakingsbreken verzocht. Dat verzoek is afgewezen!...:rolleyes:

De naïviteit van de EasyJet vlieger blijft me
verbazen. Het gaat er helemaal niet om of
jullie gelijk hebben of niet. Punt is dat jullie
je laten vertegenwoordigen door de verkeerde
club die nu aardig jullie eigen glazen aan het
ingooien zijn.

De verhouding is nu zo verstoord door de acties
van de VNV dat EasyJet uit pure principe er
alles aan gaat doen om jullie eisen niet in te willigen.
 
Je bent geen seconde begaan met de EasyJet vlieger A/P disc, het enige waar je geïnteresseerd in bent is je frustraties uit het verleden over de VNV te pas en te onpas hier te ventileren, get over it.

Volgens mij kan de easyJet vlieger onze echte steun gebruiken, of is dat je teveel gevraagd?
 
Je doet net alsof het stakingsbreken punt super belangrijk is A/P Disc. EasyJet ging sowieso stakingsbrekers sturen...

Krijg je dat feit in je kleine hoofdje?

Ja? Gelukt? (Zo niet, even bovenaan opnieuw beginnen met lezen)

Als easyJet sowieso stakingsbrekers ging sturen, kun je 2 dingen doen!
A. Accepteren
B. Aanvechten in rechtbank, en als je dan niet wint heb je eigenlijk niets verloren!

Als je het punt niet begrijpt over eigenlijk niets verloren hebben, moet je weer bovenaan beginnen met lezen en dit keer eerlijk antwoord geven!
 
Oh! Natuurlijk! Helemaal duidelijk nu!...:haha:

Volgens mij zei Stevie toch echt heel wat
anders voordat hij begon met die rechtszaak.

De conclusie die ik kan trekken uit jouw onzin
verhaal is dat jullie dus van te voren al wisten dat
staken geen enkele zin had. Zeg je zelf, want je
schrijft zelf dat je al wist dat ze stakingsbrekers gingen
sturen. Waarom deden jullie dat dan?!? Had toch geen
zin.

Dus dan had die rechtszaak toch eigenlijk stiekem wel als doel om
staken effectief te maken door het stakingsbreken te verbieden?
De VNV wilde van niets iets maken en da's niet gelukt...

Jouw logica: staken had eigenlijk al geen zin, staken heeft nog
steeds geen zin na die rechtszaak dus eigenlijk heb ik dan niks
verloren maar ik blijf het wel lekker doen, ook al heeft het nog
steeds geen zin! Slim hoor...

Beetje gefrustreerd verder dat het niet zo vlot met
jullie CAO? Of sfeer niet meer zo leuk op de route?
Werkgever een beetje boos op je? Tja, eigen schuld.

Als je het allemaal niks vindt daar bij Easy pak
dan gewoon je koffer en ga ergens anders aan
de bak man en hou op met zeuren.
 
Eh nee A/P DISC alles behalve gefrustreerd... Dat lijk jij eerder te zijn. Je bent zo verblind door je woede op VNV en specifiek Steven Verhagen dat elke discussie met jou bij voorbaat zinloos is! Ik kan je in ieder geval melden dat de easyJet piloten totaal niets in jouw gefrustreerde lariekoek zien!

Ik heb overigens nooit gezegd dat staken geen zin heeft, ik heb gezegd dat we wisten dat easyJet sowieso stakingsbrekers zou sturen. Dan is nog steeds de vraag of ze dat ook een week volhouden...
In ieder geval geeft een staking een duidelijk signaal af aan het management dat het menens is, en ook dat kan onderhandelingen vlot trekken.

Maar ga jij even lekker deze week de uitspraak van de rechter doorlezen, misschien dat je dan tot verbeterd inzicht komt!

Wel verrassend dat jij deze week aan de onderhandelingstafel hebt gezeten en blijkbaar precies weet wat de status is van de onderhandelingen. Vertel eens...
 
Back
Top