AMS base

Als je het allemaal niks vindt daar bij Easy pak
dan gewoon je koffer en ga ergens anders aan
de bak man en hou op met zeuren.

Typisch antwoord van iemand zonder ruggengraat!

Soms is het waard ergens voor te vechten!

Maar goed het is duidelijk dat jouw enige doel hier is om VNV beschadigd te zien!
 
Ik vind het meer iets wat iemand in een café roept die zelfs al geen caféargumenten meer heeft.

"Je hóeft er niet te werken hoor!"
Eum : jawel.
 
Peer :if you can't stand the heat get
out of the kitchen. Vraag zat in de
wereld naar vliegers.

@ Flash: Vechten voor iets! Eens!

Maar het enige wat jij doet is niet op je
werk verschijnen en het echte werk laten
doen door een stel ingehuurde KLM'ers
omdat jezelf niet op de barricades wil staan.

Da's pas ruggengraat...
 
jeetje b767-300 dat was me nog niet opgevallen. En 90% van SNPL bestaat uit air france vliegers, dus dat Franse contract van easyJet is door ingehuurde air france piloten bedacht...
En het Italiaanse contract door Alitalia piloten, het UK contract door BA piloten...

Alleen de Duitsers komen er eigenlijk goed vanaf, want VC wilde daar niets doen voor de easyJet piloten dus hun contract is geregeld door Verdi. Weet niet wie daar de boventoon voert maar zeker niet easyJet piloten....
 
Vraag lekker aan Diana of ze een VNV haters forum kan oprichten. Gaan jullie daar lekker met z'n allen zitten afgeven op VNV en die vreselijke onuitstaanbare KLM piloten.
 
Flash,

Om hier meteen te gaan roepen Diana is wat mij betreft nergens voor nodig. Ik meng mij namelijk op geen enkele wijze in de discussie, ik beantwoord enkel de door jouw gestelde vraag. Je reactie is ronduit kinderachtig te noemen, je stelt zelf de vraag tenslotte, dan kan je naar mijn idee ook een antwoord verwachten.

Als je daarmee meteen op je kut bent getrapt kan je beter geen vraag stellen
 
Ben je nou echt achterlijk of zie je echt niet dat dat een vraag was voor je grote vriend A/P DISC...

Daarnaast beantwoord je een vraag die ik niet stelde... ("het echte werk" is de kern)
 
Och gossie...

Geen argumenten over? Succes met VNV en de easyJet piloten in Amsterdam bashen verder!

Hoop dat jij je collega's in de cockpit niet een mes in de rug wil steken zoals je hier doet!
 
Lijkt wel een middelbare school hier, was dit een pilotenforum?
Ik hoop op het beste voor de collega's bij Easy en lees geïnteresseerd mee, back on topic wellicht?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ben je nou echt achterlijk of zie je echt niet dat dat een vraag was voor je grote vriend A/P DISC...

Daarnaast beantwoord je een vraag die ik niet stelde... ("het echte werk" is de kern)

Hey Flash

Please. Grow up and hold your horses.
Als je een vraag aan 1 persoon stelt, zet dan zn naam erbij of vraag het via een PM
Zolang dit een forum is kan iedereen reageren op elke vraag en staat het hem/haar ook vrij dat te doen.

En verder: Doe eens rustig joh, nergens voor nodig om zo tegen mij tekeer te gaan na 1 simpel antwoord op jouw (kennelijk) retorische vraag. Is het wel eens in je opgekomen, dit topic terug lezende, dat ik in deze discussie aan de kant van de EZY vliegers zou kunnen staan? Of neem je klakkeloos aan dat dat niet zo is nav een simpel antwoord op jouw simpele vraag zonder verdere bijbedoelingen.

BTW. AP Disc is geen vriend van me. Klakkeloze aanname van jouw zijde.
Lees mijn berichten in dit topic nog eens door en kom dan met een reactie.
 
Beste Flash,

Het heeft geen zin om je tijd hier te verspillen aan diep gefrustreerde mensen zoals A/P disc, dat zijn van die mannen waarvan je hoopt om ze nooit tegen te komen in een cockpit. Het enige wat ze namelijk kunnen doen is klagen, afgeven op anderen en de sfeer verzieken, zonder ook maar ooit zelf bij te dragen aan oplossingen. Die mensen hebben eigenlijk gewoon een heel triest leven. Prijs jezelf gelukkig dat je anders bent en nog wel opkomt voor je idealen, positief in het leven staat en nog wel gelooft in een betere toekomst voor jou en je collega's.

Jij weet gelukkig hoe het zit; heel veel succes!
 
Hey Flash

Please. Grow up and hold your horses.
Als je een vraag aan 1 persoon stelt, zet dan zn naam erbij of vraag het via een PM
Zolang dit een forum is kan iedereen reageren op elke vraag en staat het hem/haar ook vrij dat te doen.

En verder: Doe eens rustig joh, nergens voor nodig om zo tegen mij tekeer te gaan na 1 simpel antwoord op jouw (kennelijk) retorische vraag. Is het wel eens in je opgekomen, dit topic terug lezende, dat ik in deze discussie aan de kant van de EZY vliegers zou kunnen staan? Of neem je klakkeloos aan dat dat niet zo is nav een simpel antwoord op jouw simpele vraag zonder verdere bijbedoelingen.

BTW. AP Disc is geen vriend van me. Klakkeloze aanname van jouw zijde.
Lees mijn berichten in dit topic nog eens door en kom dan met een reactie.

Wellicht moet je je eigen advies volgen en het hele topic lezen, voordat je de wijsneus uit gaat hangen en komt melden dat 90% van VNV bij KLM werkt...
Of val je altijd binnen midden in een discussie? Een discussie die je niet volledig doorgrond maar waar je toch denkt antwoorden te moeten geven? Waarbij je eigenlijk geen idee hebt aan welke kant van de discussie je instapt? (Voor de duidelijkheid dit zijn dus retorische vragen!)

Dit Topic gaat voor zo ver ik weet over de Amsterdam basis en de T&C's daar. Niet over wie wanneer hoe en waar door VNV zich benadeeld heeft gevoeld. Of de hoeveelheid leden van KLM in een organisatie!

Een ding is zeker dat gelul van een aantal van jullie hier draagt totaal niet bij aan een oplossing in een situatie die voor veel easyJet piloten uiteindelijk toch spannend is! Ik denk dat de meesten van jullie niet eens begrijpen wat er nodig is om het werk neer te leggen! Hoeveel van jullie hebben het ooit gedaan?!
Mensen leggen niet zomaar het werk neer, dan moet je het toch best bont maken als werkgever. Ook VNV staat niet bekend als een organisatie die jaarlijks stakingen afkondigt.

De grootste grap is, als VNV geen staking zou afkondigen zouden dezelfde personen zeggen, kijk VNV wil niets doen voor de minderheidsgroep binnen hun organisatie!

EasyJet piloten worden hier afgeschilderd als makke schapen die zich door VNV naar de slachtbank laten leiden. Maandenlange inzet van easyJet vliegers binnen de VNV organisatie worden weg gewuifd, alles vanuit VNV zijn zogenaamd leugens en propaganda.

Wat is dit voor een bijdrage? Moet dit zogenaamd helpen?

Ik zal eindigen met een quote uit het vonnis:
Voorts heeft easyJet niet aannemelijk gemaakt dat zij zich in de onderhandelingen redelijk heeft opgesteld. Tot die vaststelling draagt bij dat easyJet niet heeft betwist dat zelfs integrale inwilliging van de verlangens van VNV zouden leiden tot een pakket dat nog steeds achterstaat bij piloten in vergelijkbare omstandigheden. De voorzieningenrechter stelt op grond van de ter zitting door easyJet gegeven antwoorden vast dat easyJet VNV thans tot 1/3 van de kosten van het door VNV verlangde pakket tegemoet is gekomen. Zij heeft niet kunnen aangeven wat haar argumenten zijn voor die zuinige opstelling. Gelet op de kleine miljard winst die zij over 2015 heeft geboekt zal die niet gelegen zijn in financieel onvermogen.
 
Last edited:
Overigens zou je het nieuwe Transavia contract in München er op eens op na kunnen slaan, dan is EZY AMS heaven!

Hé, waarom wordt er bij Trans dan niet gestaakt? Zelfde bond, zelfde marktsegment. ;)


Feit:

- De voorwaarden voor Easy AMS zijn niet best, daar is iedereen het wel over eens. Maar momenteel speelt de VNV met vuur, zouden ze in hun eigen domein nóóit doen.
- De VNV heeft ALTIJD een dubbele agenda.

En eeeh ladies, graag een beetje meer respect naar elkaar toe. Iedereen mag hier een mening hebben, ook al ben je het er zwaar mee oneens. Er is al meer dan genoeg (zelf)censuur in de Nederlandse luchtvaartpers en -fora. Elkaar voor rotte vis uitmaken voegt niets toe.
 
Wellicht moet je je eigen advies volgen en het hele topic lezen, voordat je de wijsneus uit gaat hangen en komt melden dat 90% van VNV bij KLM werkt...
Of val je altijd binnen midden in een discussie? Een discussie die je niet volledig doorgrond maar waar je toch denkt antwoorden te moeten geven? (Voor de duidelijkheid dit zijn dus retorische vragen!)

Dit Topic gaat voor zo ver ik weet over de Amsterdam basis en de T&C's daar. Niet over wie wanneer hoe en waar door VNV zich benadeeld heeft gevoeld. Of de hoeveelheid leden van KLM in een organisatie!

Een ding is zeker dat gelul van een aantal van jullie hier draagt totaal niet bij aan een oplossing in een situatie die voor veel easyJet piloten uiteindelijk toch spannend is! Ik denk dat de meesten van jullie niet eens begrijpen wat er nodig is om het werk neer te leggen! Hoeveel van jullie hebben het ooit gedaan?!
Mensen leggen niet zomaar het werk neer, dan moet je het toch best bont maken als werkgever. Ook VNV staat niet bekend als een organisatie die jaarlijks stakingen afkondigt.

De grootste grap is, als VNV geen staking zou afkondigen zouden dezelfde personen zeggen, kijk VNV wil niets doen voor de minderheidsgroep binnen hun organisatie!

EasyJet piloten worden hier afgeschilderd als makke schapen die zich door VNV naar de slachtbank laten leiden. Maandenlange inzet van easyJet vliegers binnen de VNV organisatie worden weg gewuifd, alles vanuit VNV zijn zogenaamd leugens en propaganda.

Wat is dit voor een bijdrage? Moet dit zogenaamd helpen?

Ik zal eindigen met een quote uit het vonnis:

Zolang jij niet eens het fatsoen neemt om normaal te reageren en normaal een vraag te beantwoorden, zal ik niet inhoudelijk reageren op deze post. Je leest het toch niet.
(Voor de volledigheid, ik sta in deze aan de zijde van de EZY vliegers, maar dat wist jij getuige je reacties natuurlijk allang)
 
Hé, waarom wordt er bij Trans dan niet gestaakt? Zelfde bond, zelfde marktsegment. ;)


Feit:

- De voorwaarden voor Easy AMS zijn niet best, daar is iedereen het wel over eens. Maar momenteel speelt de VNV met vuur, zouden ze in hun eigen domein nóóit doen.
- De VNV heeft ALTIJD een dubbele agenda.

En eeeh ladies, graag een beetje meer respect naar elkaar toe. Iedereen mag hier een mening hebben, ook al ben je het er zwaar mee oneens. Er is al meer dan genoeg (zelf)censuur in de Nederlandse luchtvaartpers en -fora. Elkaar voor rotte vis uitmaken voegt niets toe.

Ik zie weinig ondersteuning voor die feiten! Wil je deze "feiten" dan even onderbouwen?

Overigens moet ik mijn stelling over het Transavia contract in München intrekken! Die vergelijking is gebaseerd op het instapsalaris van een Captain daar, echter zijn dat DEC posities. Daardoor stap je lager in dan het startsalaris voor een DEC bij easyJet! Maar door de betaalstructuur eindig je uiteindelijk nog steeds veel hoger dan bij easyJet in Amsterdam! In plaats van 40-50% meer, hebben ze daar 30-40% meer.
Een DEC bij Transavia NL zou in eerste instantie ook minder krijgen, maar dat komt hier nou eenmaal niet voor.

VNV kan overigens niet staken voor arbeidsvoorwaarden in Duitsland. Dat moet VC toch echt doen!
Wel zijn er grenzen gesteld aan wat Transavia in Duitsland kan doen, daardoor kan Transavia dus niet als easyJet proberen duurdere piloten te verdrijven door lagere T&C's in andere landen.
 
Wat ik bedoel met 'dubbele agenda' is wat ook wel wordt aangeduid als de lakmoesproef. Bij elke deal die de VNV afsluit wordt gekeken of deze de KLM-vlieger op wat voor manier dan ook zou kunnen benadelen. En zo ja, dan moet die KLM-vlieger gecompenseerd worden. Dat heb ik de afgelopen 25 jaar tot drie keer aan den lijve mogen ondervinden d.m.v. van detacheringen bij mijn bedrijf. Het gaat hierbij o.a. om de YHZ-YOW, LIS-OPO en CAI wetleases in de jaren '90 en later bij het doorschuiven van de 4 747ERF's ten koste van 4 747BCF's. Wet- en dampleases de andere kant op kwamen ook voor (bv de PH-BUW), zag je toen detacheringen? Neen. En waarom niet? You tell me.

Mijn hele werkzame leven ben ik overtuigd vakbondslid geweest, eerst van dienstplichtig soldaat bij de NVNM, later als commutervlieger bij ALPA en als laatst de VNV. Wel vaak met een nare bijsmaak in m'n mond, maar de voordelen wogen altijd wel op tegen de nadelen. Totdat het zó ging knagen dat ik Evert van Zwol een paar jaar geleden toch maar vriendelijk bedankt heb voor de bewezen diensten, maar me niet langer als tweederangs lid wenste te laten behandelen. En dat is erg jammer, want de VNV is een fantastische beroepsvereniging met een ongekende hoeveelheid know-how binnen de gelederen.


Thanks voor de Trans uitleg trouwens, duidelijk.
 
Back
Top