Search results

  1. XanderFly

    Te koop: X-Plane 10

    X-Plane 10 Global Edition (Windows/Mac) te koop. Spel wordt nooit gespeeld. Af te halen of verzenden als brievenbuspost. Vraagprijs: 27,50 euro. :biertje:
  2. XanderFly

    Ryanair en BTW

    Aangezien je bij Ryr als zzp’er aan de slag bent, rijst bij mij de vraag of je als vlieger ook BTW afdraagt (in Ierland of NL) naast de gebruikelijke inkomstenbelasting. Zijn er ook ondernemerskortingen die je kunt toepassen? Mijn lieve vrienden die bij Ryr vliegen wisten deze vragen niet te...
  3. XanderFly

    CBR: document aantal pogingen per vak ATPL-theorie

    Iemand een idee of het CBR een overzicht kan verstrekken waaruit het aantal pogingen per ATPL-vak blijkt? In 2014 heb ik niet een dergelijk document ontvangen. Heb CBR zojuist gemaild, maar ik ben ongeduldig ivm een sollicitatie :rolleyes:
  4. XanderFly

    EASA wil dat medische informatie uitgewisseld wordt

    Ben benieuwd of EASA dit er doorheen krijgt en hoeveel medicals er eventueel ingetrokken worden. http://www.nu.nl/buitenland/4149157/easa-wil-database-gezondheid-piloten.html
  5. XanderFly

    Aftrek studiekosten buiten EU

    De belastingdienst heeft mijn aftrek studiekosten gemaakt binnen de EU geaccepteerd. Nu denk ik na over een FI(A)-course buiten de EU. Heeft iemand ervaring met aftrek studiekosten gemaakt buiten de EU? Is deze aftrek door de belastingdienst geaccepteerd?
  6. XanderFly

    IR op ME niet geldig voor SE onder EASA FCL

    Onlangs ben ik erachter gekomen dat een instrument rating behaald op een multi-engine vliegtuig bij de initiële afgifte niet meer wederzijds erkend wordt op de singele engine categorie onder EASA wetgeving. Bij mij gingen wat alarmbellen rinkelen toen ik op mijn brevet achter IR(A) alleen ME...
  7. XanderFly

    Crowdfunding piloot met diabetes

    Een Nederlander, Martijn Krol, wil via crowdfunding 135.000 euro bij elkaar sprokkelen om in Engeland een ATPL opleiding te gaan doen. Omdat hij lijdt aan diabetes, krijgt hij in Nederland geen lening. Tot op heden staat de teller op 1 euro...
  8. XanderFly

    Neergestort vliegtuig Biddinghuizen

    Wederom een tragisch ongeval in de general aviation. Heeft iemand meer informatie over de crash? Wellicht iets gehoord op de frequentie van Lelystad Radio? Ik ben ook benieuwd naar het callsign van de kist. Veel sterkte gewenst voor de nabestaanden.
  9. XanderFly

    Rolling shutter Canon EOS 600D

    Ik ben voornemens de Canon EOS 600D aan te schaffen om hiermee foto's te schieten tijdens het vliegen, maar zeker ook teneinde hiermee in full HD te filmen. De iPhone 4 heeft erg veel last van shutter distortion/rolling shutter (zie voorbeeldfoto) Heeft iemand een idee of de Canon EOS 600D (of...
  10. XanderFly

    Actieve headset te koop gevraagd

    Aangezien de vraag en aanbod-sectie volgens mij niet meer bestaat, deze post maar in dit forum. Voor mijn vriendin ben ik op zoek naar een (tweedehands) actieve headset. Heeft iemand een goede headset in de aanbieding? Een prijs heb ik nog niet echt in gedachten. Voor een goede headset heb ik...
  11. XanderFly

    Tips aviation Duits gevraagd

    A.s vrijdag staat een VFR vlucht gepland naar een Duits gecontroleerd veld (EDLN). Heeft iemand tips voor luchtvaartbegrippen in het Duits? Ik heb begrepen dat niet overal aviation Engels volledig wordt beheerst. Mogelijk dat we ook nog ergens op een ongecontroleerd veld een tussenstop maken. De...
  12. XanderFly

    Tomtesterom: vliegen met een Boeing 737

    Gisteravond op Belgie 1: Tom Waes wordt binnen een maand opgeleid om achter de yoke van een 737-800 te kruipen. De link verwijst naar een terugblik, maar als het goed is wordt de gehele uitzending ook geplaatst op de site. De aflevering is ook via de oneigenlijke wegen beschikbaar...
  13. XanderFly

    IJsaanzetting herkennen, voorkomen

    Voor a.s. zaterdag heb ik een langere vlucht gepland op een Cessna 152. Het POH staat vliegen in icing conditions -uiteraard- niet toe. Hoe weet ik nagenoeg zeker dat ik zaterdag niet in dergelijke omstanstandigheden vlieg? Naar verwachting is het nulgradenniveau aan de grond en is het helder...
  14. XanderFly

    [Poll] Hoe leuk vind jij het pilotenvak?

    In het kader van 'is het (recessie of niet) het waard piloot te worden'? Hoe leuk vind jij het pilotenvak? Ik ben benieuwd naar de ervaringen van mensen die vliegen op een verkeersvliegtuig in de burgerluchtvaart. Fokker F50, 737 of Airbus, captain, FO of SO, vracht, geen vracht, KLM of Onur...
  15. XanderFly

    Rating bij de airline of EPST (en airline)?

    Goedendag, Ik ben zeer voorzichting aan het onderzoeken of het volgen van een vliegopleiding eventueel een mogelijkheid zou kunnen zijn in mijn geval. Jazeker, kan het (mits de selectie positief is), maar is het verstandig? Dit is geen vraag aan jullie overigens. Vanzelfsprekend heb ik het...
Back
Top