Rolling shutter Canon EOS 600D

XanderFly

New member
Ik ben voornemens de Canon EOS 600D aan te schaffen om hiermee foto's te schieten tijdens het vliegen, maar zeker ook teneinde hiermee in full HD te filmen.

De iPhone 4 heeft erg veel last van shutter distortion/rolling shutter (zie voorbeeldfoto) Heeft iemand een idee of de Canon EOS 600D (of Canon EOS in het algemeen) hier eveneens last van heeft?
ImageUploadedByTapatalk1342473946.307788.jpg
 
Hallo,

ik film soms met een canon G12 en heb er een gewone filter opgezet als bescherming van de lens daar ik hem ook op de motor gebruik maar daardoor heb ik ook géén last meer van vervormde propellers.

groeten
 
Radix said:
Lijkt me sterk. Alle telefooncamera's hebben er last van en de iPhone ook.

Dat al ongetwijfeld. Echter bij mijn iPhone heb ik er geen last van. Maar ja ik gebruik zon ding primair om mee te bellen!
 
Maar ja ik gebruik zon ding primair om mee te bellen!
Zou je niet hoeven doen. iPhone doet uitstekend dienst als Full HD videocamera! Maar toch echt met rolling shutter. Kijk maar naar deze foto:
ImageUploadedByTapatalk1342550284.410001.jpg
Met een 'echte' foto/videocamera zou je die rare strepen niet zien, maar gewoon door de prop heen kijken.

Je kunt het ook testen door snel links of rechts te 'pannen'. Verticale lijnen, zoals gebouwen worden scheef.

Overigens heeft de GoPro er ook last van.
 
Mijn eigen trouwe iPhone 4:

596323f4-c2a4-bc6b.jpg
 
Back
Top