[Poll] Hoe leuk vind jij het pilotenvak?

[Poll] Hoe leuk vind jij het pilotenvak?

  • Schitterend! Er is geen mooier beroep dan dit. Het is de lening en onzekerheid dubbel en dwars waard

    Votes: 29 42.6%
  • Leuk beroep, verveelt nooit! Maar manager, arts, advocaat, autoverkoper, marketingmedewerker, etc.,

    Votes: 13 19.1%
  • Ik vermaak mij goed. Maar vliegen went -wat betreft kick- net zo snel als het besturen van een auto.

    Votes: 13 19.1%
  • Ik vind het vliegen leuk. Maar gezien de studieschuld en zoekperiode naar een baan, had ik achteraf

    Votes: 9 13.2%
  • Valt erg tegen. Ook zonder lening en onzekerheid had ik toch niet voor dit beroep gekozen.

    Votes: 4 5.9%

  • Total voters
    68

XanderFly

New member
In het kader van 'is het (recessie of niet) het waard piloot te worden'?

Hoe leuk vind jij het pilotenvak?

Ik ben benieuwd naar de ervaringen van mensen die vliegen op een verkeersvliegtuig in de burgerluchtvaart. Fokker F50, 737 of Airbus, captain, FO of SO, vracht, geen vracht, KLM of Onur Air, maakt niet uit.

Graag alleen stemmen indien je ook daadwerkelijk vliegt. Niet wanneer je geïnteresseerd bent in vliegen, maar (nog) niet vliegt.
 
Last edited:
Ik mis een optie tussen 1 en 2.

Het beroep lijkt me werkelijk geweldig, maar het is me niet alles waard. Het staat ook absoluut niet op dezelfde voet als het zijn van manager of iets anders.
 
Ik mis een optie tussen 1 en 2.

Het beroep lijkt me werkelijk geweldig, maar het is me niet alles waard. Het staat ook absoluut niet op dezelfde voet als het zijn van manager of iets anders.

Er staat toch niet: "Hoe leuk lijkt jou het pilotenvak" ?
 
Ik mis een optie tussen 1 en 2.

Het beroep lijkt me werkelijk geweldig, maar het is me niet alles waard. Het staat ook absoluut niet op dezelfde voet als het zijn van manager of iets anders.

Bij voorbaat is daarom deze poll al kansloos. Je had dit in het beroepspiloten forum moeten plaatsen als je daar rechten voor had. Dan had je een representatievere uitslag gehad. Nu gaat iedereen reageren, van verkeersvlieger tot wannabe.
 
Bij voorbaat is daarom deze poll al kansloos. Je had dit in het beroepspiloten forum moeten plaatsen als je daar rechten voor had. Dan had je een representatievere uitslag gehad. Nu gaat iedereen reageren, van verkeersvlieger tot wannabe.

amen
 
Het beroep van arts verveelt me nooit en is me alles waard.Hey wacht eens ik ben geen arts...

Waardeloos indeed.
 
Last edited:
Bovendien; Pilotenvak?

Instructie? Rondvluchten? Fotovluchten? Verkeersvliegen? Vrachtvliegen? Para's droppen?

Kleine luchtvaart? Grote luchtvaart? Militaire Luchtvaart?

Zo kan ik nog wel wat pilotendingen noemen. Wat bedoel je? Niet overal hoef je krom voor te liggen qua kosten namelijk.
 
Bovendien; Pilotenvak?

Instructie? Rondvluchten? Fotovluchten? Verkeersvliegen? Vrachtvliegen? Para's droppen?

Kleine luchtvaart? Grote luchtvaart? Militaire Luchtvaart?

Zo kan ik nog wel wat pilotendingen noemen. Wat bedoel je? Niet overal hoef je krom voor te liggen qua kosten namelijk.

Talsma,

Met alle respect hoor, maar kun je mij even het verschil uitleggen tussen een "verkeersvliegert" en een "vrachtvliegert"??? Ben benieuwd ;) ...

greets
 
Ik wist dat iemand er over zou vallen.

Maar met vracht bedoelde ik bijvoorbeeld wat Naudjuh deed in 'kleinere' kisten als een Beech 1900 en met verkeersvliegen bedoel ik alles vanaf Medium categorie toestellen en groter.

Had ik neer kunnen zetten natuurlijk, maar dat deed ik lekker niet. Kniesoor die daar op let.
 
Ik mis de optie: Het had me wel leuk geleken, maar om diverse redenen ben ik wat anders gaan doen en nu vlieg ik met heel veel plezier voor mijn plezier.

Verder met Talsma.... Vliegen is nog geen vliegen zeg maar.

Het idee is wel leuk, maar de vraagstelling en de antwoorden.... tja...

Je kunt net zo goed een poll plaatsen:
Hoe leuk vind je vliegen?
Met als antwoorden:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
 
komt er eens een keer wat anders dan "Stella" of een of andere domme vraag, wordt je alsnog afgebrand.

Wat is nou wel goed om te posten ?
 
Bedankt voor de nuttige tips ;)

Ik ben benieuwd naar de ervaringen van mensen die vliegen op een verkeersvliegtuig in de burgerluchtvaart. Fokker F50, 737 of Airbus, captain, FO of SO, vracht, geen vracht, KLM of Onur Air, maakt niet uit.

Inderdaad kunnen wannabe's stemmen. Ik mag hopen dat deze zo verstandig zijn deze poll niet om zeep te helpen. De pollvraag luidt ook hoe leuk je het vindt, en niet hoe leuk het vliegen je lijkt.
 
Ik mis de optie: Het had me wel leuk geleken [...] 78910

Fotojunky, hier heb ik bewust niet voor gekozen omdat ik ook graag iets wil weten over de motivatie om te kiezen voor een bepaald antwoord. Een 9 of 7 zegt mij niets. Daarnaast wil ik enigszins inzicht krijgen in de relatie tussen plezier in het werk, de investering en de (eventuele) onzekerheid.
 
Poll

Poll

Xanderfly

None of your options fit for me so I cannot take part in your poll. I think it will be the same for most of the people whos views you are trying to get.
 
Xanderfly

None of your options fit for me so I cannot take part in your poll. I think it will be the same for most of the people whos views you are trying to get.

Ik ben wel benieuwd hoe beroepsvliegers hierover denken, dus als jouw mening er niet tussen staat, post het dan gewoon even hieronder:)
 
Het beroep is het mooiste ter wereld, maar je kunt in de huidige markt het risico (om 150.000 Euro te investeren) niet meer verantwoorden.
 
Sorry, waarschijnlijk iets met een verkeerd been en een bed... Hoe zat dat ook al weer in elkaar? :)

Maar goed, ik ben geen beroepspiloot. Ik heb er ooit wel eens over gedacht, maar als ik kijk naar hoe ik mijn leven nu leid en wat ik als beroepspiloot bij voorkeur zou doen (bush piloot voor iets als AMREF lijkt me helemaal geweldig) dan ben ik blij dat ik geen piloot geworden ben.

Zoals ik impliciet al aangaf. Ik vlieg nu voor mijn plezier en ik doe dat met heel erg veel plezier. Maar er mijn geld mee verdienen? Nee, dat is geen optie die ik overweeg.

Zoals gezegd, ik zou dat dan toch liever met kleinere kisten doen en wat ik pas hoorde zou ik dan met een CPL al tevreden kunnen zijn. Dat wil dus zeggen dat mijn schuld ook beduidend lager dan die 1,5K zou zijn.
 
Back
Top