Neergestort vliegtuig Biddinghuizen

XanderFly

New member
Wederom een tragisch ongeval in de general aviation. Heeft iemand meer informatie over de crash? Wellicht iets gehoord op de frequentie van Lelystad Radio? Ik ben ook benieuwd naar het callsign van de kist. Veel sterkte gewenst voor de nabestaanden.

Dode door crash eenmotorig vliegtuig Biddinghuizen

BIDDINGHUIZEN - Een vliegtuigcrash bij Biddinghuizen (Flevoland) heeft het leven van een inzittende geëist. Dat heeft de politie donderdag gemeld. De piloot was de enige inzittende. Het eenmotorige toestel kwam neer in een aardappelveld bij de Zijdenettenweg, ten noordwesten van Biddinghuizen.

Het vliegtuig was opgestegen op Lelystad Airport. Na de crash brandde het toestel uit. De brandweer heeft de brand geblust.

De Luchtvaartpolitie is ter plaatse om de toedracht van het ongeval te onderzoeken.

(later meer)

(c) Reismedia / ANP

http://www.luchtvaartnieuws.nl/nl-N...door_crash_eenmotorig_vliegtuig_Biddinghuizen
 
Volgensmij is het de PH-MRB (F22, van Wings over Holland!?), gezien het profiel op de staart en de kleur van het vliegtuig.

Op de foto's op OmroepFlevoland.nl is ook een stukje van het callsign te zien.
Maar misschien ben ik te voorbarig...

6972418147_92b2184fd7.jpg
 
Last edited:
Mijn vermoeden werd bevestigd door de comments op OmroepFlevoland.nl, alleen is deze nu net verwijderd.

Heel veel sterkte aan de nabestaanden...
 
Inderdaad triest nieuws :-(

PH-MRB is voor zover ik kan vinden online de enige van dit type op nederlandse registratie. verder zijn er volgens mij niet zo heel veel van.


Sterkte aan de nabestaanden.
 
Er zijn er 3 geregistreerd in Nederland:

PH-MRC A.C. Vliegschool Teuge B.V. Gener Avia F.22 C
PH-MRG Teuge Aviation B.V. Gener Avia F.22 C
PH-MRB Wings over Holland B.V. Gener Avia F.22 B

Maar dat even ter zijde.

Tragisch ongeval!
 
Er zijn er 3 geregistreerd in Nederland:

PH-MRC A.C. Vliegschool Teuge B.V. Gener Avia F.22 C
PH-MRG Teuge Aviation B.V. Gener Avia F.22 C
PH-MRB Wings over Holland B.V. Gener Avia F.22 B

mja, maar in het artikel staat specifiek type B
 
Vreselijk. Slechte reclame voor de GA, maar natuurlijk verschrikkelijk voor de betrokkenen.

Wellicht opgestegen vanaf Hoogeveen?
 
Er word gemeld dat het om een motorzweefvliegtuig gaat. Ik sluit niet uit dat het iemand is die op zijn motor geklommen is en die daarna heeft ingeklapt. Laten we daar in ieder geval op hopen..
Wat bedoel je met het op de motor klimmen?
 
Tweede melding was inderdaad vals alarm, voor zover bekend is het toestel veilig op groningen geland. eea is kennelijk teweeg gebracht door iemand op twitter (of all places)...
 
Erg vreselijk voor de betrokkenen en nabestaanden :(

Moet wel zeggen dat de MRB een geweldige stuntkist was, heb er vorig jaar nog in gevlogen.
 
Erg vreselijk voor de betrokkenen en nabestaanden :(

Moet wel zeggen dat de MRB een geweldige stuntkist was, heb er vorig jaar nog in gevlogen.

Stuntkist.....?????!!!! Werk je bij de Telegraaf ofzo????:stapelge:

Als je dit soort terminologie gebruikt denkt de grote meerderheid van niet vliegers dat hij "gestunt" heeft. Hou daar toch eens mee op met dat soort kreten, kan zeer pijnlijk zijn voor de direct betrokkenen!!
 
Back
Top