XanderFly
New member
Goedendag,
Ik ben zeer voorzichting aan het onderzoeken of het volgen van een vliegopleiding eventueel een mogelijkheid zou kunnen zijn in mijn geval. Jazeker, kan het (mits de selectie positief is), maar is het verstandig? Dit is geen vraag aan jullie overigens. Vanzelfsprekend heb ik het forum van A tot Z doorgespit om enigszins tot een bevredigend antwoord te komen. Natuurlijk weet ik dat het op dit moment zeer onverstandig lijkt een opleiding aan te vangen. Maar toch, ik onderzoek en zal ongetwijfeld eens tot een conlusie komen of het voor mij verstandig is.
Mijn leeftijd is niet om over naar huis te schrijven (25-30 jaar), dus ik vind dat ik nu toch weleens moet gaan beslissen. Ik heb een HBO-opleiding en WO-opleiding afgerond, en heb de nodige werkervaring (>3 jaar) op WO-niveau, zodat ik ben voorzien van een plan B. Echter in zoverre dat ik inkomsten zou kunnen garanderen, niet in zoverre dat ik ook -zeg- 1200 euro per maand, naast de kosten voor levensonderhoud, aan de bank kan aflossen. Dus je begrijpt dat het bij mij meest hoog gelegen orgaan overuren draait.
Mijn concrete vraag: bij DFA heb ik wat betreft kwaliteit van de opleiding een bijzonder goed gevoel, wat bekendheid nationaal en internationaal minder. En dat is jammer, zo niet onterecht (voer voor discussie?)? Op dit moment onderzoek ik de mogelijkheden bij EPST (Oxford of Scandinavië traject). Bij het SAA traject kan voor 'maar' 18.000 euro eveneens een 737-Next Generation rating worden behaald. Slechts het praktijkgedeelte van de rating wordt door een airline (logisch) verzorgd. Is het voor een toekomstige airline om het even waar je de rating hebt behaald, of ziet een airline het liefst dat je de rating bij hen doet onder het mom van 'dan weten we zeker dat het goed zit'? Mij lijkt het laatste, gezien er slechts weinigen zullen zijn die voor het leven bij één airline vliegen. Mij gaat het er met name om dat het theorie en sim-gedeelte door een opleider en niet door een airline is verzorgd.
Vraag 2: zou wat naamsbekendheid (niet kwaliteit, want kwaliteit is subjectief) betreft Oxford boven Scandinavië moeten worden verkozen? De prijs en 50 uur extra vliegen bij SAA spreekt mij erg aan.
Groet en dank,
XF
Ik ben zeer voorzichting aan het onderzoeken of het volgen van een vliegopleiding eventueel een mogelijkheid zou kunnen zijn in mijn geval. Jazeker, kan het (mits de selectie positief is), maar is het verstandig? Dit is geen vraag aan jullie overigens. Vanzelfsprekend heb ik het forum van A tot Z doorgespit om enigszins tot een bevredigend antwoord te komen. Natuurlijk weet ik dat het op dit moment zeer onverstandig lijkt een opleiding aan te vangen. Maar toch, ik onderzoek en zal ongetwijfeld eens tot een conlusie komen of het voor mij verstandig is.
Mijn leeftijd is niet om over naar huis te schrijven (25-30 jaar), dus ik vind dat ik nu toch weleens moet gaan beslissen. Ik heb een HBO-opleiding en WO-opleiding afgerond, en heb de nodige werkervaring (>3 jaar) op WO-niveau, zodat ik ben voorzien van een plan B. Echter in zoverre dat ik inkomsten zou kunnen garanderen, niet in zoverre dat ik ook -zeg- 1200 euro per maand, naast de kosten voor levensonderhoud, aan de bank kan aflossen. Dus je begrijpt dat het bij mij meest hoog gelegen orgaan overuren draait.
Mijn concrete vraag: bij DFA heb ik wat betreft kwaliteit van de opleiding een bijzonder goed gevoel, wat bekendheid nationaal en internationaal minder. En dat is jammer, zo niet onterecht (voer voor discussie?)? Op dit moment onderzoek ik de mogelijkheden bij EPST (Oxford of Scandinavië traject). Bij het SAA traject kan voor 'maar' 18.000 euro eveneens een 737-Next Generation rating worden behaald. Slechts het praktijkgedeelte van de rating wordt door een airline (logisch) verzorgd. Is het voor een toekomstige airline om het even waar je de rating hebt behaald, of ziet een airline het liefst dat je de rating bij hen doet onder het mom van 'dan weten we zeker dat het goed zit'? Mij lijkt het laatste, gezien er slechts weinigen zullen zijn die voor het leven bij één airline vliegen. Mij gaat het er met name om dat het theorie en sim-gedeelte door een opleider en niet door een airline is verzorgd.
Vraag 2: zou wat naamsbekendheid (niet kwaliteit, want kwaliteit is subjectief) betreft Oxford boven Scandinavië moeten worden verkozen? De prijs en 50 uur extra vliegen bij SAA spreekt mij erg aan.
Groet en dank,
XF