Crowdfunding piloot met diabetes

Van waar komen al die bedragen toch. 50 000 eur om 2 jaar in Engeland te leven als student? Dat is meer dan 2000 eur netto per maand. En dat worden wij dan verondersteld om te steunen ? Man man man... Je kan het maar vragen natuurlijk....
 
Ik ben geen econoom dus zeg me alsjeblieft als ik mis zit, maar met mijn boerenverstand trek ik de volgende conclusie:

Als ik het begrijp ontvang je een eenmalige rente van 5% op 135.000 euro i.p.v. per jaar. De return of investement is dus 6750 euro. Deze krijg je terug in 15 jaarlijkse termijnen. Dus in 15 jaar heb je 6750 euro winst gemaakt. Maar aangezien de inflatie elk jaar met ongeveer 2% stijgt lijd je alleen maar verlies. Je reële rente is dus negatief.

Verder komt als uitsmijter nog dat je alleen terug betaald krijgt als meneer een baan krijgt. Het kan dus best zijn dat je pas na 20 jaar je gehele bedrag inclusief de rente terug krijgt. Als ik bij van Lanschot mijn geld voor 20 jaar vast laat zetten dan krijg ik 3,6% per jaar rente!

Deze meneer heeft dus volgens mij zijn getallen niet helemaal op orde en verwacht dat wij voor 50.000 euro zijn familie gaan onderhouden. Begrijpt men niet dat de jaren van op de pof leven voorbij zijn? Heeft meneer niets gespaard met zijn artiesten boekingskantoor?
 
Zelfs gezonde jonge mensen die klaar zijn met de opleiding zijn bijna kansloos.
Dus ik snap het uberhaubt niet dat je en ziek ben en nog het geld bij elkaar moet vegen terwijl je weet dat je kansloos ben om een baan te vinden als je klaar ben.
Natuurlijk wens ik hem wel heel veel beterschap en succes.
 
@turkish bird; Veel beterschap? Diabetes is toch nog steeds een chronische ziekte? :confused:

Kans op een baan is momenteel bijzonder slecht.
Als piloot moet je overal ter wereld willen en kunnen werken. Helaas kan dat (nog) niet wanneer je diabetes hebt. Alleen daarom al vind ik het een ongelukkig idee van deze meneer om zich nu met behulp van crowdfunding in het atpl avontuur te storen.
 
Hele crowdfunding pagina doet nogal egoïstisch aan.
Eerst gaat het om donaties, met nogal wat haken en ogen.
"Als ik het doel niet haal ga ik wel een PPL eventueel CPL dan ATPL doen"
"Als ik het doel niet haal richt ik een fonds op met het restant minus 9% (want ik ben o zo zielig dat ik indiegogo moet betalen"
" Nu geweldige kans eenmalig 5 procent rente, tenzij ik geen baan krijg als piloot"
" 50.000 euro levensonderhoud" 25.000 euro per jaar of is dat misschien een typerating? Of moeten we ook de opvoeding van zijn kind bekostigen?

Die gozer wil helemaal geen lening ondanks gezeur dat de banken hem niets willen lenen, anderen mogen het risico voor hem dragen. Dat doel red hij nooit en ik krijg het idee dat het restant naar een mooie auto gaat.

Weet wel betere goede doelen te bedenken, dan een mafklapper met diabetes die piloot wil worden, tegen het advies in van de meerderheid der beroepspiloten. Dan doneer ik liever aan een mafklapper die al met de gebroken peren thuis zit en dat doe ik ook niet overigens.
Maar goed als een stelletje vreemden je opleiding betaald is er ook geen risico.

Ik vind het een walgelijk concept. Heel erg zielig dat hij diabetes heeft hoor, maar er zijn heel veel mensen die nog veel zieliger zijn en geen last van een roze bril hebben.
 
Last edited:
Martijn begrijpt niet dat hij bijna 0% kans heeft op een baan. Zelfs als hij een Medical krijgt, zal geen airline hem als vlieger aannemen. Maatschappijen hebben additionele eisen en het kan maar zo zijn dat een airline hem van de verzekering niet eens mág aannemen, ook al zouden ze willen.

Ik hoop dat hij zich er bij neer kan leggen dat deze droom niet meer dan dat zal zijn en zichzelf maar ook zeker zijn familie en "investeerders" een hoop narigheid bespaart..
 
Holy shit, is echt iedereen zo naief dat je in 5 jaar tijd 160.000 euro zou kunnen aflossen????
"In 2008 zag alles er rooskleurig uit."
"Ik zou er heel goed over nadenken."
Hahaha waarom heeft deze persoon (Roel) dat zelf destijds niet gedaan????

Ik wil het als donatie bij elkaar krijgen. Ja tuurlijk, een ander moet er voor werken.
Hij heeft er voor gekozen om al kindjes te hebben en dus moet de rest van de
wereld het maar leveren.... Echt!!!????

De radioman: "Ik hoor vooral positieve reacties". Misschien luister ik niet goed, maar ze eindigen met een positieve reactie en de anderen zijn volgens mij meer beleefd dan dat ze echt geld erin zouden steken of ronduit negatief.

Er zijn hoopjes wannabees die hun droom moeten laten gaan vanwege ofwel ogen (te grote afwijking of kleurenblindheid bijvoorbeeld) of andere medische mankementen.
Allemaal heel tragisch en het is ook niet eerlijk, maar die verwachten denk ik geen een van allen dat iemand anders wel even de opleiding regeld en betaald.


Vooral jammer dat deze Martijn niet verder kijkt dan de opleiding. Misschien, als er genoeg aardige zotten
zijn krijgt hij dat voor elkaar. Maar een baan zal nog lastig zijn. Dat is het al zonder diabetes.
 
Nuja, 135000 vragen, 13500 eur krijgen in het beste geval, dat is nog altijd een gratis PPL.

Well played sir, well played.
 
Hij vind 50 euro ook: "all the small things"

Denk dat veel mensen 50 euro een zeer grote donatie vinden, dat besteden ze nog niet aan de verjaardag van hun beste vriend/vriendin.
 
Maatschappijen hebben additionele eisen en het kan maar zo zijn dat een airline hem van de verzekering niet eens mág aannemen, ook al zouden ze willen.

ik geloof niet dat een verzekeringsmaatschappij het aanname beleid bepaald bij een operator, maar het is inderdaad wel een belachelijk idee van deze knaap.
 
ik geloof niet dat een verzekeringsmaatschappij het aanname beleid bepaald bij een operator, maar het is inderdaad wel een belachelijk idee van deze knaap.

Daar zul je achter komen. Natuurlijk hebben die wat in de melk te brokkelen. Je hebt het hier niet over een brommerverzekering. Als er een kist tegen de vlakte gaat heb je met enorm hoge bedragen te maken. Dit gaat over uitbetaling van velen tientallen miljoenen. Zo kan de verzekeringsmaatschappij een luchtvaartmaatschappij opleggen dat de vlieger een x aantal uren moet hebben voordat hij/zij in dienst treedt.
 
Crowdfunding piloot met diabetes

Vergelijk het met ziekenhuizen; bepaalde chirurgische ingrepen mag een chirurg alleen doen mits hij/zij deze ingreep een X aantal keren per jaar doet. Puur omdat zorgverzekeraars het risico willen minimaliseren.


Maar buiten dat zou het gewoon heel dom zijn om als bedrijf mensen aan te nemen voor de functie van vlieger die niet gezond zijn. Op de lange termijn kosten deze mensen altijd meer geld dan een gezond persoon.




Sent from my iPhone using Tapatalk
 
ik geloof niet dat een verzekeringsmaatschappij het aanname beleid bepaald bij een operator, maar het is inderdaad wel een belachelijk idee van deze knaap.

Dat is eigenlijk de voornaamste reden voor alle minimum aanname eisen die je ziet. Vooral dan bij de kleine bedrijven.
 
Back
Top