Search results

  1. arthorizon

    donker en koud

    Als het donker word, en koud. Arthorizon, op Airwork ook wel bekend als “Art” of, soms ook “Ome Art” was op weg naar de Airwork Pub op het plein. Hij was er al een jaar niet geweest. Het was regenachtig en koud. Windvlagen bliezen regen en natte sneeuw in Art’s gezicht. “Winter, my ass”...
  2. arthorizon

    Tenenkrommer van de maand

    Vroeger, wat vliegt de tijd, hadden we een rubriek, “Quote of the Month”. Het had zijn shelflife bereikt en dus werd het uit de schappen gehaald. Echter, het bloed kruipt waar het niet gaan kan en regelmatig lees ik iets waarvan ik denk, hah, dat is pas een statement, of, een understatement...
  3. arthorizon

    There I was.

    Het is een beetje stil na de leuke en gedurfde vluchtverslagen van Digits. Ik kan me niet voorstellen dat er geen " there I was" verhalen voorhanden zijn van deelnemers aan dit board. Nogmaals, het hoeft niet altijd four engine jet te zijn dus ook de zweefvliegers en Citation vliegers, niet...
  4. arthorizon

    Vliegende Coach.

    Ik had al in een eerder topic gewag gemaakt van een een nieuwe star aan het firmament. "Lease a Pilot' En heb toen loslippig gemeld dat ik nu alles gezien heb. Hah. Mes Non. Er is nu een vliegende Coach. http://www.devliegendecoach.nl/ Ik gun het deze Guus Hiddink van aviation van harte maar...
  5. arthorizon

    Lease a Pilot

    Regelmatig neem ik leave of absence @Airwork om de horizon (pun intended) te verbreden. De echtgenote gaat komende maand weer op Kur in die Heimat om karnaval met de familie te vieren in Duesseldorf. Al tientallen jaren heb ik via een ingenieus systeem van elkaar overlappende excuses me kunnen...
  6. arthorizon

    He has finaly done it ?

    Hij heeft er ongeveer 10 jaar over gedaan maar schijnt zijn doel nu toch te bereiken. KUALA LUMPUR, Aug 6 — State-owned Malaysia Airlines (MAS) will swap shares with Asia’s largest budget carrier AirAsia this week in a deal that will see Tan Sri Tony Fernandes help stop the ailing flag carrier...
  7. arthorizon

    Kaasfondue

    Goede middag. Ik heb een vraag die eigenlijk niets met aviation te maken heeft maar ik stel hem toch maar even want ik moet wat. In mijn expat kring in Kuala Lumpur zijn we allemaal eens aan de beurt om een avond festijn the organiseren. Nu had Art met zijn grote smoel gezegd dat de volgende...
  8. arthorizon

    411A of PPRuNe fame

    411A , voor degenen die PPrune reeds langer frequenteerden is deze nom de plume geen onbekende. Verguisd en bewonderd in vaak een en hetzelfde topic. 8000 posts dacht ik. Ik heb het genoegen gehad hem persoonlijk te kennen. Hij wist alles, en dan bedoel ik ook echt alles, van 707's en...
  9. arthorizon

    proleten forum

    Een Proleten sub forumpje. Tsja, dat dacht ik niet te kunnen verkopen aan The Powers That Be maar sinds ik een tijd geleden ongestraft de eigenaar van het board in een Walkure omgeving mocht plaatsen en nu nog steeds met mijn Frère Spéciales Iz onaantastbaar ben ga ik toch even mijn grenzen...
  10. arthorizon

    Zou het kans maken?

    Als uw eigen inhouse omhooggevallen proleet wil Ome Art het volgende onder Uw aandacht brengen. Zou het een kans maken? Zou het ?? :biertje: "That sinking feeling most of us get when spotting a miniature travelling companion in our row has just been quantified by a new report that reveals a...
  11. arthorizon

    MP FARO

    Mijn excuses. Zag te laat dat er al een topic over was geopend in het MP forum. Cheers Art
  12. arthorizon

    Een TurboProp Profiel ???

    De terminologie, “Turboprop Profiel”, heb ik in zojuist in een vliegschool topic voorbij zien komen. Het zal al wel eerder genoemd zijn maar het is me nu pas opgevallen. Om nu te voorkomen dat dit onderwerp meteen weer naar een vliegschool bashing leidt, alhoewel dat moeilijk voor te blijven...
  13. arthorizon

    Jachtvlieger, uitstervend beroep?

    Heb het boek, Jachtvlieger in de koude oorlog, zoals in een ander topic hier reeds vermeld, even als leidraad genomen. Allemaal zo herkenbaar voor degenen die in de zestiger jaren van de vorige eeuw opgegroeid zijn. Waaronder Ome Art. Van een noodzakeljk kwaad je beroep maken. Welke...
  14. arthorizon

    O'Leary slimmer dan een deur?

    Met een knipoog naar Boss du Manche .;) Dan Milmo The Observer, Sunday 12 September 2010 Ryanair boss Michael O'Leary has warned of an end to bargain-basement fares as the no-frills carrier plans a shift away from its "pile it high and sell it cheap" approach. O'Leary also said the...
  15. arthorizon

    Diana

    Hier in “De Oost” is het al Zaterdag 28 augustus. Diana is jarig en dus, van harte en nog vele vliegjaren. 34 nu, of was het andersom? Doet er niet toe. Je bent nog geen vijftig dus je tweede jeugd moet nog komen. Pas na je vijftigste gaat het hard. I know, been there, done it, have the T...
  16. arthorizon

    There I was....

    Zoals U wellicht hebt begrepen frequenteer ik het board weer sinds kort. Maar waarom is het zo stil in dit subforum? Ik lees allerlei goede berichten over de bijdrage van Naudjuh, en terecht, maar er komt niemand met het vervolg, zoals, “ Naud, zal ik je eens wat vertellen? Here goes...
  17. arthorizon

    De wekker ging af, zijn we wakker??

    Het kommentaar komt welliswaar uit een onverwachte hoek, Airbus, de epitoom van automatisering, maar een waarschuwend woord was het wel. Eerst nu een disclaimer. het is niet de bedoeling hier een Airbus/Boeing topic te starten, neen, die intentie lees je ook niet in het onderhavige...
  18. arthorizon

    Het roer moet om, LHC zet de trend.

    Dr. A.Otto, raad van bestuur LH Cargo en een zakelijke nuchtere man, kan je toch moeilijk verwijten dat hij de lasbril bij Mike5 heeft opgehaald. Het is Alarm stufe Rot en Air Cargo News had de primeur. "Controversially, Dr Otto goes on to state that: “If current market trends continue, we...
  19. arthorizon

    Pariteit conjunctuur en groei?

    Het is mij al een tijd opgevallen dat in veel topics op Airwork, of het nu om leerlingen, want to bee’s, of beroepsvliegers gaat, de huidige ekonomische crisis wordt gezien als het kwaad wat de beroepsgroep parten speelt, nu en in de nabije toekomst. Een enceclopedie aan ideen, vorspellingen en...
  20. arthorizon

    Airwork en de paralelle universums

    Note: Onderstaand betoog zit ik in te kloppen als een soort reactie na het voltooien van vijfentwintig missies naar gloom en doom land zonder echt ooit het idée een target geraakt te hebben. Zoals de “Memphis Belle” ga ik even op R&R en laat het vervolg traject aan een frisse bemanning over...
Back
Top