proleten forum

arthorizon

New member
Een Proleten sub forumpje.

Tsja, dat dacht ik niet te kunnen verkopen aan The Powers That Be maar sinds ik een tijd geleden ongestraft de eigenaar van het board in een Walkure omgeving mocht plaatsen en nu nog steeds met mijn Frère Spéciales Iz onaantastbaar ben ga ik toch even mijn grenzen opzoeken.

Ik ben namelijk van plan regelmatig mijn visie te geven, als omhooggevallen proleet, op wat er zoal speelt in Airwork als ook in de algemene luchtvaart.

U wilt me wel ten goede houden, daar ik hiervoor uit mijn hangmat moet komen, maar ik heb zo het idee dat Airwork best wat luim en scherts kan gebruiken, zo nu en dan.

Dus, laat ik voorzichtig aftrappen.

Allereerst, volledig off topic, PSV word weer kampioen.

Vervolgens, Diana zou graag “my two cents” bannen. Mee eens, maar, laten we dan ook die verschrikkelijke Petje Pietamientje uitdrukking, gevalletje zus, gevalletje zo, gevalletje dit gevalletje dat aan de kant schuiven. Over taal armoede gesproken. Gelukkig is Leij uit Ubach over Worms opgevolgd door Roger W. zodat we bij de les kunnen blijven.

Dan is natuurlijk ook het forum “hoe word ik piloot” niet aan mijn aandacht ontsnapt.
Wat blijkt, er bestaat een buiten Airwork piloten contingent wiens mening linea recta staat ten opzichte van de Airwork contribuanten. Sterker nog, op Airwork lopen niet de Echte piloten rond, neen, men weet in het “Hoe word ik piloot” forum wel beter inmiddels.

Ik heb over dit forum nog eens even nagedacht, in mijn hangmat, en ik kom eigenlijk tot de konclusie dat het “hoe word ik piloot forum” de Bermuda Driehoek van Airwork is. De raadgevende verkeersvlieger vliegt er over heen en dropt zijn kennis en advies maar daarna hoor je hem nooit meer. Waar zou dat toch aan liggen.

Het is trouwens goed dat Andre met vooruitziende blik de Airwork borrel heeft geantameerd, met welk een succes. MG gaat debatteren met een Stella representant. Daar laat je toch gewoon je eten voor staan? Ik kan er jammer genoeg niet bijzijn maar die kermesse moet ik nu noodgedwongen missen. Ik durf het haast niet te opperen, gezien de heersende facebook moeheid, maar pictures van het event in Dorint, en zeker nu de Boss ook even langskomt, zouden we , en ik, natuurlijk wel willen zien.

Zoals U ziet, ik heb een begin gemaakt. Er moet meer gelachen worden op Airwork, niets is den vliegert vreemd, en als omhooggevallen proleet zal ik zelf het voortouw nemen om te proberen het beroep van verkeersvlieger in de juiste context te plaatsen. Van vroeger en zoals nu. Mocht ik op tenen gaan staan, zieltjes trappen, heilige huisjes afbreken, ballonnen doorprikken, de opticien uithangen, of U anderszins ontrieven, steek de brand er maar in, ik kan er tegen.

Natuurlijk ontgaat mij de waan van de dag ook niet in luchtvaartwereld. Zo heb ik deze week vernomen dat DFA, een vliegschool, een ‘preferred supplier “ arrangement heeft afgesloten met Lion Air.(Indonesia). Er was zelfs sprake van een hoera stemming.
Uw huisproleet heeft wel een tip voor Mevrouw Ir. Anne-Christine Dreue, “verdiep U eens in het Wajang poppenspel”.

Zo, uw huisproleet loopt warm langs de zijlijn, hij wil het veld in maar het bord met zijn nummer is nog niet getoond. Dus wacht even.

Cheers
Art
 
Prachtig! Ik kijk uit naar de volgende beschouwing van onze huisproleet.
 
Last edited:
Art,
noem je dat je grenzen opzoeken?
Ik neem vaak een voorbeeld aan je, maar als het gaat over grenzen opzoeken, kun je nog wat van me leren.
Ik probeer al wat jaren tevergeefs een verbanning naar een onbewoond eiland te krijgen, maar vooralsnog gaan we vrijuit.
Wellicht dat daar verandering in gaat komen, want op de volgende airworkborrel ga ik dat kreng voor de tweede keer in levende lijve ontmoeten. (Is dat al dicht langs de rand?)
Zou ze om te kopen zijn met een paar bitterballen en een wieckse rose of is het meer een whisk(e)y type.
Ik zie haar nog niet zo snel met een sigaar in het hoofd, maar wie weet voeren we haar dronken genoeg.
Ik hoop nog steeds op dat pak billekoek (of is het billeNkoek?) waar ik een paar jaar geleden naar solliciteerde.
Ik praat wel stoer, maar ben zo bang haar daar met bokshandschoenen en een navelpiercing tegen te komen, maar dat blijft even onder ons, OK?
Eindelijk het moment van de waarheid is daar: gaat MG iedereen verbluffen met stoere verhalen voor bij/in het haardvuur met heftige handgebaren en uitspraken als "en toen hebben we dat hele bataljon met de grond gelijk gemaakt!", of wordt hij eindelijk ontmaskerd als de dikke, ietwat kalende macho wannabee die veel meer drinkt dan hem goed is?
..........
On second thought: ik sta reserve en kan nog opgeroepen worden, misschien kan ik er dit keer (weer) niet bij zijn. Maybe next time?
 
Natuurlijk ontgaat mij de waan van de dag ook niet in luchtvaartwereld. Zo heb ik deze week vernomen dat DFA, een vliegschool, een ‘preferred supplier “ arrangement heeft afgesloten met Lion Air.(Indonesia). Er was zelfs sprake van een hoera stemming.
Uw huisproleet heeft wel een tip voor Mevrouw Ir. Anne-Christine Dreue, “verdiep U eens in het Wajang poppenspel”. [\quote]

Dit snapte ik ook ff niet.
Als ik de mensen mag geloven die daar hebben gevlogen (ja ze zijn er zo snel mogelijk weer weg gegaan) is het daar bar en boos. Slechte voorwaarden, weinig vrij, kop houden, geen rechten. Gezellig........
Maar als eerste baan prima?! tja.....
 
Even nog twee aanvullinkjes.

Eerst @Viper 1983
Het ging mij niet zozeer om de kwaliteit van die eerste baan bij Lionair, daar kom ik later nog wel eens op terug, maar meer omtrent de “preferred supplier” overeenkomst.

Ik zal het kort proberen uit te leggen.

Wayang is meer dan een poppenspel. Het is een gerespecteerde vorm van theater dat een belangrijke rol speelt in de Indonesische cultuur.
Ik heb me eigenlijk niet gerealiseerd dat niet iedereen de relatie kan leggen tusen het Wajang Kulit en de sociale cultuur waarin in Indonesie zaken worden gedaan.
Daarom even deze uitleg voor Viper en andere geinteresseerden.

De “Dalang” is de poppenspeler. Hij zingr er ook soms bij. Hij is ook de spreker voor alle karakters. Een Dalang is een veelzijdig en buitengewoon persoon. In de eerste plaats is hij een entertainer. Verder moet hij fysiek sterk zijn, anders zou hij de spanning niet aan kunnen, zittend met zijn benen over elkaar, negen uur lang. Zonder opstaan tot zes uur de volgende ochtend (de voorstellingen duren vaak een hele nacht).

Hij moet ook bijna onophoudelijk met zijn rechtervoet op een kecrèk (rammelaar) tikken. Hij hanteert de poppetjes met beide handen, geeft hun verschillende stemmen, vertelt goedgetimede grappen en intussen controleert hij de musici, (het gamelan orkestje), zonder dat iemand in het publiek dat merkt.

De Dalangs, (puppet masters) bepalen wat de poppen je laten zien en horen.
Wanneer je dus een Wajang voorstelling ziet moet je niet alleen opletten wat je op het doek als schimmenspel ziet maar veel meer wat de Dalang eigenlijk aan het doen is als hij de poppen manipuleerd en je dus iets voorspiegeld, schimmig, zogezegd.

Je ziet allerlei schimmen en schaduwen op het doek komen en gaan maar het is de Dalang die bepaald wat je ziet. Het is uiteindelijk slechts een afbeelding die gepresenteerd wordt door degenen die “achter de schermen” werken.

Het is aan de toeschouwer te ontdekken wat de werkelijkheid is. De Indonesische zaken cultuur, met de eigen politieke en corporate Dalangs, is een van de meest complexe die er zijn en om die te begrijpen en binnen te dringen heb je meer tijd nodig dan een paar bezoekjes aan Jakarta.

Verder ga ik op Lionair niet in. Dat zoeken ze bij DFA zelf maar uit.


Twee, @ mijn vriend MG.

Zoals altijd met een grote mond losjes uit de pols wat grof geschut debiteren en de ‘ ik ben voor niemand bang’ pose aannemen. Tsjongejonge, die -6 heeft toch wat losgemaakt, komt nooit meer goed.

En van jouw zou ik nog moeten leren aan de rand van de afgrond te lopen? Als je nog niet zoveel cliffhangers hebt ervaren als ik ben je nog een springchicken.
Dat blijkt eigenlijk ook wel, want, “ik zal die blonde eens even dit and ik zal die blonde eens even dat’’ is wat zwelbastig want ze heeft je op die eerste ontmoeting al danig de oren gewassen.

En voor het Stella debat hoef ik denk ik zo mijn eten ook niet te laten staan. Want, je hebt toch wel slim een klein disclaimertje ingebouwd. “Ik sta reserve, dus kan opgeroepen worden”.
Mocht dat daadwerkelijk zo zijn, dan kan ik je nog wat grenzen laten zien als je weer in KL bent.
Restaurant, wijn en sigaren naar mijn keuze en jij betaald.

Mocht het niet zo zijn dan hoop ik wel dat die blonde haar zweepje meeneemt want daar heb je nu toch lang genoeg naar gesolliciteerd.:haha::haha:

Nog iets anders nu.
Voor wat betreft de benaming, het proletenforum, heb ik inmiddels enige reserves. Het dekt de lading niet helemaal. Ik ga mij daarover nog even beraden.

En, @Wutang, mijn rugnummer is 9, zoals dat van Coen Dillen, nog altijd de topscorer aller tijden.

Cheers
Art
 
Helemaal duidelijk Art!
Ik heb zo mijn twijfels of ze dingen gaan ontdekken en vooral als ze dingen ontdekken ze deze openbaar zullen maken (denk het niet.).
Wens een ieder er veel succes mee!
 
Ik weet nog niet wie ik er uit ga gooien, maar het bord dat Art het veld instuurt, is al lang en breed omhoog gestoken.

Weet iemand waar de popcorn staat? De krat bier komt er al aan... En ja, ik zie het al weer, ik ga heerlijk genieten van deze draad.

Nu hoop ik alleen dat Art mijn eerste post goed begrepen heeft, maar ik denk dat als dat wellicht niet zo zou zijn geweest, hij de hint nu wel begrijpt.

Oh, ja en waar liggen ook al weer de "go Art" sjaals en vlaggen?
 
Auw, billenkoek van Art.
Lang niet zo lekker als met het zweepje van die blonde (denk ik, want uit ervaring kan ik inderdaad helaas niet spreken).
Ik zal mijn gimp-ball meenemen naar de borrel, die ik zonder voorbehoud ga bezoeken, want die reservedienst was niet echt natuurlijk.
Ik ga er van uit dat U ook komt heer horizon, of heeft u soms een slap excuusje klaar over reistijden KL-AMS? Je mag bij mij slapen.
Tweede correctie op je post:
Bij de eerste ontmoeting tussen de dame in kwestie en de jonge heer Glorie destijds was ze zo onder de indruk van laatstgenoemde dat ze een heel boek rond zijn persoon heeft geproduceerd.
Voor de vorm zijn er nog wat figuranten opgevoerd, maar dat mag geen naam hebben!
Zo, genoeg gebluft. Hoef ik de 19e niet meer en kan ik me gewoon weer in de hoek laten drukken met mijn whisky en sigaar.
Moet ik met jou nu ook al de strijd aan, ouwe pensionado?
Pas op, want een ID90 naar KL is zo aangevraagd en dan zal ik je even in je hangmat vouwen.
Ik ben inderdaad voor niemand bang (veilig achter mijn toetsenbord en ik zal me dan ook uitgeven voor mijn alterego vliegende jurist volgende week. Wij zijn een gespleten persoonlijkheid, maar soms zijn we ook nog een Boeing 747).

Wutang krijgt trouwens een gele kaart (en dan mag je in je handjes klappen!).
Weet niet of Coen ooit bij Sparta heeft gespeeld(nee dus), maar zijn standbeeld staat in de lichtstad van NL.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Coen_Dillen
Daar heb je je wissel FJ! Ik stel voor een voorwaardelijke schorsing van 3 posts voor wutang wegens gebrek aan kennis.

Nu ik mijn 3-dubbele identiteit bekend heb gemaakt, zal ik ook maar gelijk bekennen dat ik alle colours in 1 ben.
Zijn we daar ook meteen klaar mee en kan ik na de borrel mijn account opheffen.
Wordt me toch wat te vermoeiend die 7 identities!

Plof even naast je neer FJ. Voor mij een Stella ajb.

Oh ja, dat waren weer 2 Hong Kong Dollars namens MG voor onze bazin.
 
Nu ik mijn 3-dubbele identiteit bekend heb gemaakt, zal ik ook maar gelijk bekennen dat ik alle colours in 1 ben.
Zijn we daar ook meteen klaar mee en kan ik na de borrel mijn account opheffen.
Wordt me toch wat te vermoeiend die 7 identities!

Nou, MG, kom dan maar langs als Mister White! Dan zal iedereen pas echt opkijken :)
 
Wutang krijgt trouwens een gele kaart (en dan mag je in je handjes klappen!).
Weet niet of Coen ooit bij Sparta heeft gespeeld(nee dus), maar zijn standbeeld staat in de lichtstad van NL.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Coen_Dillen
Daar heb je je wissel FJ! Ik stel voor een voorwaardelijke schorsing van 3 posts voor wutang wegens gebrek aan kennis.

Auwww, die kwam aan. Dacht over enige voetbalkennis te beschikken, maar zak direct door de mand. Maar er zijn verzachtende omstandigheden MG. Ik liep destijds nog in luiers rond. Ik ben meer van de generatie van Basten, Gullit en Rijkaard.

Als je het niet erg vindt ga ik toch in beroep tegen die gele kaart; buitenproportionele straf en was pas mijn eerste overtreding (oeps, wat zeg ik nou. Dit is vragen om moeilijkheden ...)
 
Wutang,

Voel je niet schuldig. MG zat al in het stadion toen Jack Reynolds AJAX trainde. Volgens mij heeft hij als het voetbaldier die hij is ook nog een orginele Abe Lenstra krabbel aan de muur hangen( welke hij natuurlijk persoonlijk in ontvangst heeft mogen nemen van Abe zelf tijdens zijn eerste interland tegen Luxemburg)

euhhh, Jack wie ...? :eek:
 
Na langdurig overleg hebben MG, Vliegende Jurist, Boeing 747, Diana en de colours beslist de schorsing uit te breiden naar een schorsing van 6 posts wegens nazeuren bij de scheidsrechter.
Om te zetten dan wel af te kopen met een rondje bier in de Dorint.
Wat zei je Wutang? Hoorde ik daar een zucht? Of was dat je stoel die kraakte?
Je zegt het maar...

Oh ja, MG kent ook Jack Weibels niet. Heb nooit wat gehad met dat afwasmerk uit 020.
Dus dat zal ik niet tegen je gebruiken.
VJ, jij solliciteert ook naar een officiele waarschuwing. Oh wacht, dat ben ik zelf.
Abe en ik gaan al wel een hele lange tijd terug. Hebben nog geknikkerd samen en ik heb hem wat beginselen bijgebracht van het voetballen. Hij is daarna wel een beetje zijn eigen weg gegaan....
 
Is de huisproleet even een paar dagen op pad, porbeerd MG met zijn alter ego's een coup te plegen.

Iedereen mag gele kaarten uitdelen maar de beoordeling daarvan vind niet plaaats in een obscure hotelbar in het platte land of in de Zeister bossen. Neen, dat wordt gedaan in een tropisch regenwoud waar de huisproleet kantoor houdt.

Dus, de gele kaart voor Wutang wordt ingetrokken, Hij is niet het domste jongetje van de klas en als hij wat proleteger was geweest had hij het op sarcasme gehouden.
Daarmee kan ik dus nu ook mijn eigen gele kaart omzeilen die ik gekregen zou hebben om Wutang en Fotojunky door elkaar te halen. je bent proleet of je bent het niet.

Overigens beveel ik de zogenaamde alter ego's aan alert te blijven in de omgang met MG want dat is een geboren usurpator en voordat je het in de gaten hebt bepaald hij wat je eet.

Nog even naar de naam "proleten forum" gekeken. Gezien de manier van converseren met elkaar hier lijkt het er veel meer op dat we in een bruine kroeg staan.

Zo'n uitspanning met spaars meubilair, cementen vloer met zaagsel op de grond, geen flauwekul muzak maar een echte originele Jukebox merk Wurlitzer. En, aan de toog geen krukken, alsjeblieft geen krukken. Het blad moet spiegelglad gepolijst hardhout zijn zodat de bartender de refill naar je toe kan schuiven als je tien meter verderop staat te ouwehoeren.

Dat eh, praten, gebeurt dan met de linkervoet op de koperen buis geplaatsts die op twintig centimeter AGL aan de bar geklonken is, de linker ellenboog op de toog, weight and balance, zodat met de rechterarm, glas in hand, brede armgebaren gemaakt kunnen worden om het betoog te ondersteunen.

De "Del Arte" pub, of iets dergelijks. Laat maar even weten.

Chaseplane.nl heeft wel gescoord natuurlijk door MG's bluf te callen.(zou MG Mr. White zijn?)
Ergens anders op het board maakt 49015 zich wat boos dat we het nergens over dat "Lynxs incident" hebben. Nou, kom maar aan de toog hangen hier 49015 dan komt het vanzelf wel los.

Mochten er nu Want to Bees zich zorgen gaan maken of ze in deze pub wel binnen mogen dan kan ik ze gerustellen. We hebben voor iedereen plaats, van VMBO tot Academici, nul tot vijftigduizend uur. Je moet wel een beetje gebekt zijn en als je dat nog niet bent maar je moeder wel dan breng die maar mee.

Er kunnen twee dingen gebeuren, of, je wordt met hoongelach de tent uitgegooid, of, de aangesproken verkeeersvlieger met tienduizend uur verslikt zich in de goed onderboude stellingen van de Want to Bee en moet stof (zaagsel) bijten. Zo zijn we in vliegerland dan ook wel weer, Goed onderbouwd en met verifieerbare feiten komen wint het altijd van Zwelbast verhalen.
De tijd dat er nog zonder guncameras gevlogen werd ligt achter ons.

Ook schijnen we een nieuwe raadplaten champ te hebben. Ojjo29. Deze razende rakker laat de gevestigde orde, Chaseplane.nl, TD, TEC, cs.. wel even achter zich.

Happy hour nu in KL. Art gaat stappen.,

Cheers
Art

spelling en grammaticale fouten zijn met opzet gemaakt
 
Art, bedoel je deze kroeg:

Loaw vanavond effen noar een klein cafeetjen goan
Doar hebt ze nog een mooien olderwetse jukebox stoan
Vier tafels op een holten vloer met hier en doar een stoel
Wi-j mot hier effen iets an doen want 't is een dooie boel
Ik heb nog een paar losse guldens in de binnenste ZAK
Bi-j de eerste tonen vliegt de pannen van 't dak
Van 't dak van 't dak

De klok op rock met de slinger hen en weer
De klok op rock met de strak gespannen veer
De klok op rock met de motor as een speer
De klok op rock

De kastelein, niet al te klein, die hier wel wat van schrok
Die pakken de jeneverfles en nam een grote slok
Toen zag hi-j 't wat fleuriger en deej uutendelijk met
Sluutingstied doar lag ik um, ik denk da'k dat verget
Veur hoken en veur brekken is dit een prima hok
Kom kind, 't is moar tijdelijk want wi-j zet de klok op rock
Op rock op rock

"De klok op rock" van Normaal"
 
Back
Top