Het roer moet om, LHC zet de trend.

arthorizon

New member
Dr. A.Otto, raad van bestuur LH Cargo en een zakelijke nuchtere man, kan je toch moeilijk verwijten dat hij de lasbril bij Mike5 heeft opgehaald. Het is Alarm stufe Rot en Air Cargo News had de primeur.

"Controversially, Dr Otto goes on to state that: “If current market trends continue, we expect that, in the medium term, the majority of the world’s freighter fleet will have to be permanently grounded because there will simply be no economic justification for keeping these aircraft in service.”

Lees hier verder,

http://www.worldaircargoevents.com/news_detail.aspx?footer=1&news_id=1302

Er is een algemeen oud gezegde, ook in het Duits, "als je uit een kuil wil komen, stop eerst met graven"

Is de suicidale prijs erosie bij de cargo boeren een voorloper van wat wellicht ook de pax vervoerders te wachten staat?

De aap komt wel uit de mouw, vroeg of laat.

Cheers
Art
 
Laat ik dit zeggen: politieke spelletjes binnen het LH conglomeraat gaan bóven bedrijfseconomisch logische keuzes.

Hij ziet waarschijnlijk zijn eindejaarsbonus down the drain gaan. Vrouwlief wil natuurlijk wel een kadootje voor de kerst.
 
Dhr Otto is onlangs nog even langs geweest voor de lasbril, maar in deze donkere tijden is dit een erg gewild product en was helaas uitverkocht. Heb nog wel een overvloed aan roze brillen, maar de enige klanten voor deze brillen zijn de wannaabie piloten.

De economie is al lang niet meer een exacte wetenschap. Het is meer en meer een sociale wetenschap. De consument heeft meer vertrouwen in de economie omdat de beurzen omhoog gaan. Deze beurzen gaan omhoog en omlaag voor een groot deel door emotionele reacties van mensen die geld verdienen aan de op en neer gaande bewegingen van deze beurs. Goede bedrijven kunnen afgestraft worden omdat ze verantwoorde beslissingen voor de toekomst nemen, omdat dit de winst van dit jaar drukt. De bewegingen op de beurs hebben dan ook steeds minder met de eigenlijke economie te maken.

Elke dag worden de beurzen wel genoemd in het nieuws. Mien staat te strijken terwijl ze RTLz aan het kijken is. Ze snapt er de ballen van, maar de soapies zijn zojuist allemaal afgelopen. De berichten over de economie (al dan niet terecht of niet) bepalen wel het uitgaven patroon van Mien. Want Mien wordt somber of juist positief van al dat “nieuws” wat ze op zich af gevuurd krijgt. 40 jaar geleden (toen ik nog een staartje had) was dit nieuws er niet voor de gewone man. De economie was veel minder gedreven door emoties. De rechte exacte lijnen van de economische wetenschap konden toen der tijd veel beter worden toegepast dan nu.

Dhr Otto is ook een mens en is ook (net zoals iedereen) een emotioneel wezen. Als alles goed gaat hebben we allemaal de neiging te denken dat de bomen tot in de hemel groeien. Als het allemaal minder gaat zijn de doom scenario’s er in overvloed.

Ikzelf heb ook die gevoelens, maar probeer ze altijd wat te nuanceren. Zolang de wannaabie’s mij een negatieveling vinden en 19 of 77 en meneer Art mij een positievelling, denk ik dat ik mijn gevoelens nog steeds goed nuanceer.

Grtz Mike5
 
En we moeten niet vergeten wat het doel is van die opmerking. Die opmerking komt uit een brief, gestuurd naar meerdere klanten van LHC, welke een tarief verhoging van 25% aankondigt. Komt een beetje op mij over als een slachtofferrol opzoeken.
Ik vraag me verder ook af hoe dhr. Otto het ziet. Permanent lijkt me een beetje lang, de bevolking blijft groeien en goederen moeten nog steeds van A naar B. Is permanent 1 jaar, 5 jaar of het leven van dhr. Otto lang? Als een boot de oplossing was geweest, waren er al geen vracht vliegtuigen meer. Probleem op dit moment is dat de hoeveelheid vracht flink is verminderd en wat er vervoert wordt, gaat voor een spot prijsje mee, niet geheel ongelijk aan de passagiersmarkt.
 
LH Cargo verhoogt de prijzen. Het lijkt erop dat men de klanten in de armen van AeroLogic wil drijven...
Mayrhuber laat zich niet piepelen.
 
Gewoon een stok om de hond mee te slaan ;

AeroLogic doet het goedkoper en is OOK van LH.
Cargo draaien ze de nek om , -friss oder stirb- contracten bij AeroLogic (die een aantal werkloze vliegers maar al te graag ondertekent ) et voila: een aantal herrdoktorvonwichsenstein's krijgt gewoon hun bonus.
Ze verdienen zich helemaal gek aan die bangmakerij.
 
Is de suicidale prijs erosie bij de cargo boeren een voorloper van wat wellicht ook de pax vervoerders te wachten staat?

Already happening Art - breakeven loadfactor at my company is 125%. Our competitors are dumping seats on the market.
 
Misschien even ter verduidelijking. Het heeft niets met brillen te maken, die metaphoor had ik wellicht thuis kunnen laten.

Hier dan mijn laatste poging wat orde te scheppen in Hinein Interpretieren” waar dat niet op zijn plaats is.

Aerologic is een joint venture tussen Lufthansa Cargo en DHL Express, (Deutsche Post) en al sinds de oprichting in 2007 zweven de complot theorien door de ether.

Nu mag ik zelf ook wel eens graag meedoen aan goed in het gehoor liggende gossip maar deze keer niet.

Aerologic,s business model is, vijf weekdagen DHL cargo vliegen op DHL routes en twee weekend dagen Lufthansa Cargo vracht vliegen op LHC routes.
Aerologic is daarom voornamelijk een pakket vervoerder.

LHC zou daarnaast gewoon als zelfstandige unit blijven bestaan Wat de Germanen knap voor elkaar hadden is dat ze met een vijftig procent deelname als piggyback mee konden vliegen in een lucratieve pakketmarkt en op twee werkdagen van meer efficiente en meer effectief benutte extra capaciteit gebruik konden maken. So far so good. Ten slotte zijn de “parcel carriers”, als UPS en Fedex, en DHL, nog de enige werkelijk winstmakende maatschappijen.

De alarmkreet kwam dan ook uit een niet verwachte hoek, namelijk de LHC Vorstand die, losstaand van het bovenstaande , andere kwalijke ontwikkelingen zag gebeuren. En het is op dat kruispunt dat Art de zakelijke Teutonische werkelijkheid laat prevaleren boven de Bild Zeitung waarheid van list en bedrog.

En zie, Herr Spohr, CEO van LHC heeft er in het weekend nog een schepje bovenop gegooid.

“Lufthansa is threatening to close its fleet of freighter aircraft if restrictions on night flights are imposed on its hub at Frankfurt. Carsten Spohr, the CEO of Lufthansa Cargo is quoted commenting to Reuter's journalists just before the weekend that it might no longer pay to have its own cargo fleet. He was responding to a German court judgement on the service limitations around the expansion of Frankfurt airport. In order to calm opposition to the growth of the airport, politicians in the State of Hesse agreed to limit the number of night flights to just 17. Lufthansa challenged this condition, but the court rejected the airline's objection stating that the local politicians had the right to agree to such limitations.”
Lees hier verder,

http://www.transportintelligence.com/briefs/lufthansa-cargo-threatens-to-close-freighter-fleet/1774/

Tsja, als nu ook de politieke intelligentie, (een Oxymoron?), het af laat weten kan je wellicht beter Germaans bier gaan brouwen. Wordt in de hele wereld goed verkocht.

Dus, neen, er is geen komplot, was het maar zo eenvoudig, er is een realiteits besef ontstaan wat langzaam maar zeker de verschillende boardrooms binnen dringt. De initiele schok dat niemand, ook de legacy carriers niet , onder kostprijs kunnen vliegen, is nu aan de ontbijt tafel, met de ochtendkrant en het "Ei im Glass", een rauwe ontwaking geworden.

Dat, Hames en Heren, is er aan de hand. Er is geen Area 51 waarachter we ons kunnen verschuilen, de luchtvaart industrie heeft zijn eigen N1H1 virus te bekampen.
Mouthmasks will not help en de LHC board heeft de kat de bel aangebonden.

Terecht of niet, mijn observatie als ervaringsdeskundige in Teutonische Kampf Bereitschaft laat mij weten dat we beter even kunnen opletten wat de jonge Doktor zegt.

Met een carriere lang in die Gesellschaft en een langdurig huwelijk met een volbloed Germaanse hoef ik niet opgevoed te worden in de denktrant van het Hofbrauhaus. Ich weiss bescheid. :cool:

19 of 77, hang in there, Tsunami is coming.

Cheers
Art
 
Tuurlijk is er ook bedrijfseconomie terug te vinden. Je moet ergens je argumentatie vandaan halen, niet waar.
Art, ik zeg niet, dat er niet iets aan de hand is, maar geloof me als ik zeg dat LHC eigenlijk helemaal niet hoef te bestaan. Alle Cargo kan evengoed in de belly van de rest worden meegenomen (zuig het niet uit mijn duim, persoonlijk gesprekje met één van de ex-CEO's van SunExpress). Dus ze kunnen het bedrijfsmodel aanpassen naar believen. En dáár steekt immens veel politiek achter. Meer dan jij en ik en de rest weten.

grüsse an die Frau en geniet van de palmbomen:biertje:
 
Ik heb niet veel luchtvaart kennis of visie, maar volgens mij komen de grote klappen in de cargo pas als de economie weer aantrekt. Cargo is, grotendeels, iets van de vorige eeuw.
Brandstof wordt steeds schaarser en duurder, als de economie weer aantrekt zullen de brandstofprijzen exploderen.
Het is toenemend niet meer rendabel om relatief goedkope goederen (bloemen, fruit, plastic troep uit China) de halve wereld over te vliegen. Sommige goederen zullen dan ineens goedkoper locaal te produceren zijn dan import, andere goederen willen we eenvoudigweg niet meer tegen de hogere prijzen. Kortom, gouden tijden voor de europese landbouw, magere jaren voor de cargoboeren.
Ik ben er overigens wel van overtuigd dat dit tijdelijk zal zijn, alleen hoe lang weet ik ook niet,misschien wel enkele decennia. Uiteindelijk komt er, natuurlijk, een alternatieve brandstof voor de luchtvaart. Maar bedenk wel dat de luchtvaart,waarschijnlijk de allerlaatste bedrijfstak zal zijn, die het met fossiele brandstoffen zal moeten stellen. de rest van de wereld draait dan allang op electricteit, waarschijnlijk uit kerncentrales.

Just my 2 cents,

Leon
 
Alle Cargo kan evengoed in de belly van de rest worden meegenomen (zuig het niet uit mijn duim, persoonlijk gesprekje met één van de ex-CEO's van SunExpress).

Discutabele uitspraak Robin200.................. Ik ben het er in ieder geval niet mee eens. De stelling dat de cargo wel als bellyfreight meekan is namelijk érg kort door de bocht. Luchtvracht heeft wel degelijk een toekomst, of dit de perishable business is, valt te betwijfelen. Waar wél altijd een markt voor zal zijn is "oversized cargo". LHC heeft (zover ik weet) de laatste tijd ook een hoop Formule 1 auto's, paarden en andere zaken vervoerd. Knappe jongen die deze goederen in de belly van een B747 of A340 krijgt! :grijns:

Cheers, :D

Doc.
 
Ik heb niet veel luchtvaart kennis of visie, maar volgens mij komen de grote klappen in de cargo pas als de economie weer aantrekt. Cargo is, grotendeels, iets van de vorige eeuw.

Just my 2 cents,

Leon
Economie trekt aan, mensen hebben meer geld, mensen willen betere dingen en snel. Mensen willen dingen eten die niet in Europa groeien of uit seizoen zijn. Cargo blijft groeien. Probleem is dat iedere passagier maatschappij dit weet en daarmee zijn centjes probeert te verdienen (of in ieder geval zijn schuld probeert te verkleinen). En daar gaat het vaak fout.

Ik zit al 17 jaar in het vracht vliegen en ben niet echt van plan om daar uit te stappen. Ik zie wel wat de toekomst zal brengen.
 
Vracht vliegen is net als elke aantrekkelijk wordende activiteit, het wordt een bubble initieel omdat iedereen mee wil doen en een graantje wil meepikken. Net als een goldrush, net als de spoorwegen vroeger en net als de initiele komst van het internet. Die laatste zorgde voor een rush van bedrijven die op de groei mee wilden haken, wat weer grote investeringen in infrastructuur bracht. Alleen gaat die rush altijd (logischerwijs) sneller dan de activiteit zelf, er zitten heel snel mega veel aasgieren op en daarna moet de schifting plaats vinden. De internet bubble is dan wel voorbij, maar ondertussen ligt er daardoor wel een infrastructuur die zowel India en China economisch zo snel laat groeien dat ze op andere vlakken (vracht bijvoorbeeld) weer bubbles hebben veroorzaakt. Die bubbles knappen wel weer, maar het water (en het klimaat in dit geval) warmt nog steeds op.

Hetzelfde zullen we zien op het gebied van ecologisch en duurzame energie ontwikkelingen. De solar industrie in Duitsland is booming, is zelfs nog groter dan de Duitse auto industrie (!). Het besef rond deze tijd is dat iedereen klaar is voor schoner, electrischer etc. Dus er zullen heel veel bedrijven op inspringen, meer initieel dan nodig. Maar de bubble zal wel degelijk nodig zijn om een infrastructuur te bouwen waar de samenleving weer een tijd op voort kan en die weer andere activiteiten tot gevolg zal hebben.

De vracht was een grote groeiende markt, een bubble wellicht. Crisis deel 1 zorgt dat er heel wat bubbles zullen knappen, maar de steady groei zal zeker blijven en toenemen. Internet is ook niet ineens gestopt, hele samenlevingen kunnen al niet meer zonder en dat wordt niet minder. Veel mensen zien het knappen van een bubble als het einde van een ontwikkeling, maar niets is eigenlijk minder waar.

Er staan wel degelijk een paar grote veranderingen in de samenleving aan te komen. De laatste jaren waren al revolutionair voor de meeste bedrijven, puur vanwege internet. Het klimaat zal dominant zijn de komende jaren in de volgende bubbles. Maar die vraag tot meer groei, meer welvaart en luxe is volgens mij nog nooit in de mensheid minder geworden. En zoals Jetcap zegt, luchtvaart zal daar ongetwijfeld een groeiende factor in blijven. Alleen de schifting van bedrijven is begonnen, de vraag is wie de beslissende vrachtbedrijven van de toekomst zullen worden.
 
Dr Feelgood: Lees tussen de regels door en ontdek hoe er binnen het LH management over de Cargo poot wordt gedacht. Dáár ging/gaat het om.

De uitspraak zelf is natuurlijk een wassen neus.
 
Er lopen Tarifverhandlungen in de achtergrond. Door die bril zie ik op dit moment elke uitspraak bij de LCAG. En dat er op dit moment met pakketjes weinig te verdienen valt is duidelijk; alle kranten in Duitsland berichten echter dat we al weer uit het dal aan het klimmen zijn.
 
Aah, the plot thickens. Air Cargo News.

"The email, almost exactly duplicating the sentiments of Lufthansa Cargo’s letter to customers, said: “The results of Air France Cargo-KLM Cargo are under severe pressure given the extraordinary market conditions faced by our industry."

“In this economic environment, and in order to maintain our contribution to the airfreight supply chain, in terms of capacity and services, Air France Cargo-KLM Cargo is now forced to increase its freight rates by 20 to 30 percent as of early October.”

Lees hier,

http://www.worldaircargoevents.com/news_detail.aspx?footer=1&news_id=1312

Zo kan je natuurlijk ook "afspraken" maken.

En de volgende is.....

Cheers
Art
 
Already happening Art - breakeven loadfactor at my company is 125%. Our competitors are dumping seats on the market.

Dump je ze zelf dan ook niet op de markt?

Zo wordt de schuld neergelegd bij anderen terwijl je eigen maatschappij net zo schuldig is.

(niks verkeerds mee bedoeld, het viel me alleen op en ik vondt de opmerking wel grappig :biertje: )
 
Ja, de vracht zit zwaar in de problemen. Sinds een maand zit ik ook weer thuis te kijken (naar ander werk dat er niet is) omdat mijn laatste baas 1/3 van de vloot heeft geparkeerd (1 kist), salarissen worden laat / in delen betaald. Dit laatste heeft met cash flow te maken, klanten hebben 3 maanden de tijd om een rekening te betalen (en velen vertragen dat nog verder) maar brandstof, overflight permits en de vele cash transacties op Afrikaanse velden zorgen ervoor dat er geen geld in de lade zit.

Het vracht aanbod zelf is laag en vele passagiersbedrijven vullen de bellies met makkelijk mee te nemen vracht en over de rest wordt zwaar gevochten met veel te lage tarieven. Het resultaat is dat een behoorlijk aantal bedrijven op de fles gegaan is (Cargo B, MK Airlines dat weer opgestaan is en met 2 kisten ipv 12 (?) vliegt, de rest heeft kisten aan de kant gezet.
Ondertussen stijgt de prijs van de brandstof weer, dat helpt ook niet.

Dat de prijzen met 20% omhoog moeten om rendabel te zijn geeft een indikatie hoe laag de tarieven nu zijn.
 
Back
Top