Misschien even ter verduidelijking. Het heeft niets met brillen te maken, die metaphoor had ik wellicht thuis kunnen laten.
Hier dan mijn laatste poging wat orde te scheppen in Hinein Interpretieren” waar dat niet op zijn plaats is.
Aerologic is een joint venture tussen Lufthansa Cargo en DHL Express, (Deutsche Post) en al sinds de oprichting in 2007 zweven de complot theorien door de ether.
Nu mag ik zelf ook wel eens graag meedoen aan goed in het gehoor liggende gossip maar deze keer niet.
Aerologic,s business model is, vijf weekdagen DHL cargo vliegen op DHL routes en twee weekend dagen Lufthansa Cargo vracht vliegen op LHC routes.
Aerologic is daarom voornamelijk een pakket vervoerder.
LHC zou daarnaast gewoon als zelfstandige unit blijven bestaan Wat de Germanen knap voor elkaar hadden is dat ze met een vijftig procent deelname als piggyback mee konden vliegen in een lucratieve pakketmarkt en op twee werkdagen van meer efficiente en meer effectief benutte extra capaciteit gebruik konden maken. So far so good. Ten slotte zijn de “parcel carriers”, als UPS en Fedex, en DHL, nog de enige werkelijk winstmakende maatschappijen.
De alarmkreet kwam dan ook uit een niet verwachte hoek, namelijk de LHC Vorstand die, losstaand van het bovenstaande , andere kwalijke ontwikkelingen zag gebeuren. En het is op dat kruispunt dat Art de zakelijke Teutonische werkelijkheid laat prevaleren boven de Bild Zeitung waarheid van list en bedrog.
En zie, Herr Spohr, CEO van LHC heeft er in het weekend nog een schepje bovenop gegooid.
“Lufthansa is threatening to close its fleet of freighter aircraft if restrictions on night flights are imposed on its hub at Frankfurt. Carsten Spohr, the CEO of Lufthansa Cargo is quoted commenting to Reuter's journalists just before the weekend that it might no longer pay to have its own cargo fleet. He was responding to a German court judgement on the service limitations around the expansion of Frankfurt airport. In order to calm opposition to the growth of the airport, politicians in the State of Hesse agreed to limit the number of night flights to just 17. Lufthansa challenged this condition, but the court rejected the airline's objection stating that the local politicians had the right to agree to such limitations.”
Lees hier verder,
http://www.transportintelligence.com/briefs/lufthansa-cargo-threatens-to-close-freighter-fleet/1774/
Tsja, als nu ook de politieke intelligentie, (een Oxymoron?), het af laat weten kan je wellicht beter Germaans bier gaan brouwen. Wordt in de hele wereld goed verkocht.
Dus, neen, er is geen komplot, was het maar zo eenvoudig, er is een realiteits besef ontstaan wat langzaam maar zeker de verschillende boardrooms binnen dringt. De initiele schok dat niemand, ook de legacy carriers niet , onder kostprijs kunnen vliegen, is nu aan de ontbijt tafel, met de ochtendkrant en het "Ei im Glass", een rauwe ontwaking geworden.
Dat, Hames en Heren, is er aan de hand. Er is geen Area 51 waarachter we ons kunnen verschuilen, de luchtvaart industrie heeft zijn eigen N1H1 virus te bekampen.
Mouthmasks will not help en de LHC board heeft de kat de bel aangebonden.
Terecht of niet, mijn observatie als ervaringsdeskundige in Teutonische Kampf Bereitschaft laat mij weten dat we beter even kunnen opletten wat de jonge Doktor zegt.
Met een carriere lang in die Gesellschaft en een langdurig huwelijk met een volbloed Germaanse hoef ik niet opgevoed te worden in de denktrant van het Hofbrauhaus. Ich weiss bescheid.
19 of 77, hang in there, Tsunami is coming.
Cheers
Art