arthorizon
New member
Het kommentaar komt welliswaar uit een onverwachte hoek, Airbus, de epitoom van automatisering, maar een waarschuwend woord was het wel.
Eerst nu een disclaimer. het is niet de bedoeling hier een Airbus/Boeing topic te starten, neen, die intentie lees je ook niet in het onderhavige persbericht, het gaat hier om een konstatering van een onderliggend probleem wat de hele airline industrie raakt, en, eerlijk gezegd, waarover ervaringsdeskundigen al reeds lang waarschuwende woorden hebben geuit en als roependen in de woestijn zijn weggezet, heeft het nu de oppervlakte bereikt.
Het is niet Airbus/Boeing, het is een trendmatige ontwikkeling die eindelijk de aandacht krijgt die het al zo lang nodig had.
Lees hier.”
http://www.flightglobal.com/article...handling-skills-under-threat-says-airbus.html
Voor degenen die geinteresseerd zijn hoe men hierover elkaar de koppen kan inslaan verwijs ik even naar Pprune, met plezier, maar hier op Airwork is dat wasted whisky.
Zelf ben ik van den ouden stempel, zoals de regelmatige lezertjes van dit board wel weten en mijn mening over dit onderwerp heb ik dan ook al eerder geventileerd. Ik ga dat ook niet herhalen, Er is in de afgelopen jaren helaas genoeg voorgevallen met fatale afloop wat direct of indirect af te leiden was tot de de problematiek at hand.
Yup speak daargelaten, zoals, de vlieger is een systeem beheerder, een process technoloog, een technisch bedrijfskundig ingenieur, noem het zoals je wil, en daar door de maatschappijen, met ondersteuning van de airframers, graag de nadruk op wordt gelegd, is het beroep van vlieger nog steeds onderhevig aan fundamentele waarden en vaardigheden die niet en nooit vervangen kunnen worden door genoegzaam aanvaarde en kostenbesparende dogmas zoals, “de vlieger is slechts een voorbijgaande schakel in de toekomst van aeronautisch transport”.
Captain Jacques heeft het in een bijzin van zijn presentatie genoemd, waarvan akte, het bericht is opgepikt en zal hoop ik een “denkanstoss” teweegbrengen.
Long overdue.
Mijn mening? Ik vind dat de vliegopleiding MOET beginnen op een staartwiel kist.
Cheers
Art
Eerst nu een disclaimer. het is niet de bedoeling hier een Airbus/Boeing topic te starten, neen, die intentie lees je ook niet in het onderhavige persbericht, het gaat hier om een konstatering van een onderliggend probleem wat de hele airline industrie raakt, en, eerlijk gezegd, waarover ervaringsdeskundigen al reeds lang waarschuwende woorden hebben geuit en als roependen in de woestijn zijn weggezet, heeft het nu de oppervlakte bereikt.
Het is niet Airbus/Boeing, het is een trendmatige ontwikkeling die eindelijk de aandacht krijgt die het al zo lang nodig had.
Lees hier.”
http://www.flightglobal.com/article...handling-skills-under-threat-says-airbus.html
Voor degenen die geinteresseerd zijn hoe men hierover elkaar de koppen kan inslaan verwijs ik even naar Pprune, met plezier, maar hier op Airwork is dat wasted whisky.
Zelf ben ik van den ouden stempel, zoals de regelmatige lezertjes van dit board wel weten en mijn mening over dit onderwerp heb ik dan ook al eerder geventileerd. Ik ga dat ook niet herhalen, Er is in de afgelopen jaren helaas genoeg voorgevallen met fatale afloop wat direct of indirect af te leiden was tot de de problematiek at hand.
Yup speak daargelaten, zoals, de vlieger is een systeem beheerder, een process technoloog, een technisch bedrijfskundig ingenieur, noem het zoals je wil, en daar door de maatschappijen, met ondersteuning van de airframers, graag de nadruk op wordt gelegd, is het beroep van vlieger nog steeds onderhevig aan fundamentele waarden en vaardigheden die niet en nooit vervangen kunnen worden door genoegzaam aanvaarde en kostenbesparende dogmas zoals, “de vlieger is slechts een voorbijgaande schakel in de toekomst van aeronautisch transport”.
Captain Jacques heeft het in een bijzin van zijn presentatie genoemd, waarvan akte, het bericht is opgepikt en zal hoop ik een “denkanstoss” teweegbrengen.
Long overdue.
Mijn mening? Ik vind dat de vliegopleiding MOET beginnen op een staartwiel kist.
Cheers
Art