Wat is de absoluut Uber RULENDE smartphone?

Alleen die prijs. Nexus lijkt mij ook wel fijn.

Is ook een fijn toestel. Heb nu een Iphone, ook veel voordelen, maar irriteer me soms ook mateloos aan dat ding. Zo'n beetje elk nuttig programma wordt geld voor gevraagd, zelfs onzin-progjes en bij google is dat nu nog minder (zal ook wel veranderen). En maar 1 programma tegelijkertijd kunnen draaien, komt gelukkig verandering in!

Dat STOMME i-tunes gesync met je phone.. Video's groter dan 1Gig krijg ik niet eens van m'n telefoon gedownload, loopt vast, moet je weer programma kopen. Zelfs m'n Google G1 kon dat, en gratis..

Wat dat betreft had ik liever de Nexus eerder in Nederland gehad, maar helaas liep m'n abbo een paar maand geleden al af, dus op de Iphone gegokt.

Volgende wordt weer een open-source toestel, als Google niet aan in je privacy knooit..
 
Ik ben voor Android gegaan. iPhone viel al sowieso af vanwege iTunes. Bovendien kan mijn HTC Desire ook gewoon bellen. Blijkbaar is dat tegenwoordig een add-on voor de iphone...
 
Ik heb sinds eergister de Sony-Ericsson Xperia X10 (hele mond vol), loopt op android en werkt echt perfect. Volledig touch-screen (en gratis navigatie van google :p) Heb deze verkozen boven de Iphone omdat het een open source systeem is, dus veel apps gratis.
 
iPhone 4, zeer tevreden mee. Heb hem nu 3 weken met zeer veel plezier gebruikt. iOS4 (multitasken, indelen in folders) was al een vooruitgang, samen met deze hardware is het een razendsnel ding met ongelooflijk mooi scherm (960x640, bijna 3 keer zo hoog als voorheen, meer dan iPad) dat ook in volle zon perfect te zien is, zeer goede camera (nu met LED flitser, maar die gebruik ik toch nooit), front camera (enkel via wifi nog) en een merkbaar snellere processor en langere batterijduur. Op een snelle wifi verbinding is hij ook beduidend sneller nu. Hij is ietsjes kleiner en vooral platter, voelt ongelooflijk degelijk aan met enkel metaal en glas. iTunes heb ik geen probleem mee, gebruik dat enkel voor de backup / update. Antenne issue is te reproduceren, maar totaal geen last van. Het zijn natuurlijk de apps die de iphone helemaal koning maken, met 225.000 apps vind je altijd wel wat je nodig hebt (die 79 eurocent kom ik ook wel overheen). Stabiel, snel, super batterijduur, superscherm, hier kan ik wel een tijdje mee voort :).
 
Hoop maar dat die 4G echt een vooruitgang is. Reden dat ik hier nu typ heeft te maken met het feit dat mijn 3G nu echt gecrashed is en ik deze met veel pijn en moeite nu via itunes naar de fabrieksinstellingen reset. (Afgelopen anderhalf jaar deed de 3G het wel goed, met af en toe uit het niets een vastloper gevolgd door een reset).

Als in het najaar Vodafone nog geen 4G heeft denk ik er toch sterk aan om tmobile te verlaten en het pad van de android op te gaan.
 
iPhone 4, zeer tevreden mee. Heb hem nu 3 weken met zeer veel plezier gebruikt. iOS4 (multitasken, indelen in folders) was al een vooruitgang, samen met deze hardware is het een razendsnel ding met ongelooflijk mooi scherm (960x640, bijna 3 keer zo hoog als voorheen, meer dan iPad) dat ook in volle zon perfect te zien is, zeer goede camera (nu met LED flitser, maar die gebruik ik toch nooit), front camera (enkel via wifi nog) en een merkbaar snellere processor en langere batterijduur. Op een snelle wifi verbinding is hij ook beduidend sneller nu. Hij is ietsjes kleiner en vooral platter, voelt ongelooflijk degelijk aan met enkel metaal en glas. iTunes heb ik geen probleem mee, gebruik dat enkel voor de backup / update. Antenne issue is te reproduceren, maar totaal geen last van. Het zijn natuurlijk de apps die de iphone helemaal koning maken, met 225.000 apps vind je altijd wel wat je nodig hebt (die 79 eurocent kom ik ook wel overheen). Stabiel, snel, super batterijduur, superscherm, hier kan ik wel een tijdje mee voort :).

Heb hierop weinig toe te voegen, geniaal ding. 2 Jaar geleden na mijn 3G dacht ik dat het vrijwel niet beter kon, hoe ver zat ik er naast. Heb 2 jaar van mijn 3G genoten, nu de iPhone 4. Briljant apparaat. Voelt inderdaad stevig en solide aan. Ook ik heb geen last van het welbekende antenne probleem, is inderdaad wel te reproduceren. Hij is wat aan de prijzige kant, maar dan heb je ook wat. Apple weet mij keer op keer weer te verbazen, i.c.m. je macbook zijn er zo ontzettend veel apps die handig zijn voor presentaties, mail synch etc, etc.

Gewoon een briljant ding.
 
Als in het najaar Vodafone nog geen 4G heeft denk ik er toch sterk aan om tmobile te verlaten en het pad van de android op te gaan.

Het is de 4, niet de 4G. Hij heeft ook geen 4G (dat mobiele netwerkt bestaat ook nog niet hier zover ik weet). Vodafone gaat de iphone wel verkopen met een abo, zo goed als zeker. Maar als je hem in UK, France, België, Canada of elders koopt is het zonder simlock en kan je elke provider nemen met een veel goedkoper sim-only abo. Zo heb ik gewoon mijn Vodafone ondernemers abo nu als sim only met web en Vodafone passport erbij natuurlijk (beste en goedkoopste oplossing voor Europa vliegers). Moest wel de simkaart verknippen, maar vanaf deze week kan Vodafone ook micro sims regelen. Geen reden dus om bij Tiemobaail te blijven. Je kan ook in NL apple care krijgen voor de iphone (zodra hij te koop is hier), dus ook geen probleem voor wat betreft garantie. Tip: koop applecare via ebay, scheelt veel geld.
 
Bovendien kan mijn HTC Desire ook gewoon bellen. Blijkbaar is dat tegenwoordig een add-on voor de iphone...

Ook voor de Nexus One (HTC), zelfde "probleem" dat altijd al bestond:
[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=x2g5J4qPp54[/YOUTUBE]

En voor deze andere Android phone, de HTC Droid Incredible:
[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=c4zbQ3f7H0U[/YOUTUBE]

En voor deze Palm 3:
[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=zft3-Lwh2bo[/YOUTUBE]

Ook de nieuwste, nog uit te komen, Blackberry 9800 heeft last van de "deathgrip". Alleen is de youtube video daarvan verwijderd (ongetwijfeld op verzoek van Blackberry).

En ja, ook de HTC desire. Je hoeft hem zelfs niet eens aan te raken in de buurt van de antenne:

[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=IXwfg9lQ_Dw[/YOUTUBE]

Apple legt het hier ook allemaal haarfijn uit:
http://www.apple.com/antenna/
 
Mijn Iphotje is nu voor de 4e keer naar de verzekering. Volgens de man die m ophaalde haalt elke auto van zijn bedrijf 2 iphones op per dag, en ze hebben 80 auto's. Snel rekensommetje geeft dus dat er per jaar 58400 iphones kapot gaan, alleen in Nederland. Tuurlijk iedereen loopt met zo'n ding maar dan nog.
Nu mag ik mijn abonnement verlengen, en ben dus heftig aan het twijfelen tussen de HTC Desire of de Samsung Galaxy s (beide Android). Iemand ervaring met deze toestellen??
 
Nosig...
t Problem met de iPhone is dat t telefoongesprekken afkapt als t signaal zwakker wordt. Mijn HTC doet dat niet.... evenals andere smartphones. Ik kan mij niet aan de indruk ontrekken dat Steven Jobs wel een hele grote idool van je is...
 
iPhone 4 heeft gewoon een design flaw, gewoon een ontwerpfout, de antennes maken kortsluiting namelijk. (antenne 1: Wi-fi/Bluetooth/GPS, antenne 2 is gewoon voor het bellen dacht ik)
De andere toestellen verliezen signaal doordat de antenne helemaal geblokkeerd wordt (Apple meet het breed uit, je weet niet onder welke omstandigheden e.d. andere telefoons getest werden.), verder is het triest voor een bedrijf als Apple om andere telefoons erbij te betrekken.
 
Ook voor de Nexus One (HTC), zelfde "probleem" dat altijd al bestond:
[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=x2g5J4qPp54[/YOUTUBE]

En voor deze andere Android phone, de HTC Droid Incredible:
[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=c4zbQ3f7H0U[/YOUTUBE]

En voor deze Palm 3:
[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=zft3-Lwh2bo[/YOUTUBE]

Ook de nieuwste, nog uit te komen, Blackberry 9800 heeft last van de "deathgrip". Alleen is de youtube video daarvan verwijderd (ongetwijfeld op verzoek van Blackberry).

En ja, ook de HTC desire. Je hoeft hem zelfs niet eens aan te raken in de buurt van de antenne:

[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=IXwfg9lQ_Dw[/YOUTUBE]

Apple legt het hier ook allemaal haarfijn uit:
http://www.apple.com/antenna/
Er is een wereld van verschil tussen het probleem van de iphone4 en "de rest".

Iedereen met een beetje opleiding weet dat als je een antenne bedekt, de ontvangst minder wordt. Dat is wat Stevie laat zien.

Wat Stevie wel weet, maar, door middel van kinderachtig wijzen naar anderen (hunnie hebben het ook!!), "vergeet" te vertellen, is dat het "revolutionaire" ontwerp van de antenne ervoor zorgt dat je met een simpele vinger al kan zorgen dat het signaal niet meer (voldoende) wordt opgepikt.
Dat komt omdat men, zoals hierboven al gezegd wordt, twee antennes naast elkaar over de buitenkant heeft laten lopen. Op één punt aan de zijkant van de telefoon komen deze dichtbij elkaar.
Als je op die plek met een geleidend voorwerp (vinger, sleutel etc) de twee antennes verbindt (kortsluit), dan verander je de karakteristieken van die antennes. Het wordt dan een lange(re) antenne en door de lengte toename en de verandering van vorm wordt het signaal minder goed opgepikt.

Dit zijn twee strikt verschillende "problemen", ook zichtbaar in de hoeveel afname van het signaal. Als je de "deathgrip" toepast dan vermindert je signaal op de iphone4 met maar liefst (gemiddeld) 24dBm en dat is veel en veel meer dan bij andere telefoons (waarbij de antenne bedekt moet worden om vermindering te krijgen)
En vanwege de logaritmische schaal is 24dBm vele malen erger dan een 11dBm die bijvoorbeeld de nexus one verliest.(bij het normaal vasthouden)

Heb je voldoende bereik, dan is 24dBm geen probleem, echter bij slecht bereik zal een iphone veel en veel eerder zijn gesprek laten vallen dan een andere telefoon, simpelweg omdat het verlies veel en veel groter is.

In Nederland zal dat met haar (over het algemeen) redelijk goede netwerk niet echt een (groot) probleem zijn, maar los daarvan is het natuurlijk erg triest, kinderachtig en jammer dat een fabrikant die claimt revolutionaire en kwalitatief superieure producten te maken naar anderen moet wijzen om zijn probleem te bagatelliseren. Daarnaast zijn er ook nog problemen met de proximity sensor.
Bij beide problemen probeerde het bedrijf eerst angstvallig stil te blijven, om daarna de schuld aan de gebruiker te geven (je moet 'm anders vasthouden, dan is er geen probleem). Als ze het dan moeten toegeven, dan moet men blijkbaar wijzen naar anderen om een fatsoenlijk verhaal te kunnen brengen.
Allemaal acties welke menigeen niet van apple zouden verwachten...

Als laatste is het natuurlijk ook erg verdacht dan apple eerst met een update het probleem van de deathgrip wil verhelpen met het verhaal dat de weergave van de streepjes niet betrouwbaar was en dat je nooit van het aantal uit moet gaan.
Nu worden er door een fout in de formule voor signaalweergave veelal twee streepjes te veel weergegeven, waardoor er een groot signaalverlies lijkt op te treden, zegt Apple.
Maar nu proberen ze met diezelfde streepjes te laten zien dat "de anderen" er ook last van hebben. Dat ruikt niet fris. Als Stevie een man was, had hij simpelweg het aantal dBm verlies laten zien, iets wat standaard in android zit en makkelijk in winmo/blackberry getoond kan worden.

De iphone is een leuke gadget, maar het bedrijf eromheen begin steeds meer te stinken..
 
Wat Stevie wel weet, maar, door middel van kinderachtig wijzen naar anderen (hunnie hebben het ook!!), "vergeet" te vertellen, is dat het "revolutionaire" ontwerp van de antenne ervoor zorgt dat je met een simpele vinger al kan zorgen dat het signaal niet meer (voldoende) wordt opgepikt.

Alleen is dat niet zo, je moet die plek net als bij die andere phones echt bedekken met je palm (een flink dik, signaal blokkerend object dus) om meer dan een streepje kwijt te raken. In een gebied met goede dekking (Vodafone zo goed als overal) krijg je dat zelfs moeilijk voor elkaar. Zoals je kan zien bij de HTC Desire is aanraken niet eens nodig maar hoef je er maar naar te wijzen. Je zou dus vermoeden dat het gevoeliger is bij de iPhone4 vanwege de mogelijke verbinding tussen de 2 antennes, maar in de praktijk is het effect alleen op dezelfde manier (met de deathgrip) te verkrijgen als bij andere telefoons.

Dus flinke duim op de tussenruimte van de antennes zorgt voor geen drop, of hoogstens 1 streepje. Deathgrip met volledige palm rondom die plek geknepen zorgt, net als bij andere telefoons, voor een drop van 3 streepjes (bij mij thuis althans, maar ook herhaaldelijk de laatste weken op andere plekken aan mensen laten zien). Speel er maar eens mee als we in het aquarium zijn. Dit is geen Job's talk, gewoon persoonlijk emperisch onderzoek.

Daarbij was het niet Steve, maar juist andere bedrijven die voortijdig Apple wilde pesten door aan te geven dat hun telefoons geen belproblemen hadden. Dat was een schot voor open doel voor Steve natuurlijk, aangezien dat nou juist niet waar is. Het was dus juist kinderachtig van de andere bedrijven dat "zij er geen last van hadden". Daarbij laat Steve zien dat ook de 3GS het "probleem" heeft.
 
Last edited:
Nosig...
t Problem met de iPhone is dat t telefoongesprekken afkapt als t signaal zwakker wordt. Mijn HTC doet dat niet.... evenals andere smartphones. Ik kan mij niet aan de indruk ontrekken dat Steven Jobs wel een hele grote idool van je is...

Onzin, de iPhone4 kapt helemaal geen gesprek af als het signaal zwakker wordt. Hij is totaal niet anders dan mijn vorige Nokia's of 3GS, als het signaal zwakker wordt wordt het zwakker (duh). Als bij jou HTC het signaal zodanig veel zwakker wordt dat er geen signaal over blijft (bijvoorbeeld in een gebied met slechte dekking als je je hand rond de onderkant van je HTC houdt (als daar de antenne zit), dan valt het gesprek vanzelfsprekend ook plots weg. Je kan dit gewoon zien in meerdere youtube video's, en die zijn niet door Steve in elkaar gezet. Je argument slaat echt als een l#l op een gebakje. Ik kan mij niet aan de indruk ontrekken dat de "Apple-hate-group" een grote grip op je heeft.
 
Mijn Iphotje is nu voor de 4e keer naar de verzekering. Volgens de man die m ophaalde haalt elke auto van zijn bedrijf 2 iphones op per dag, en ze hebben 80 auto's. Snel rekensommetje geeft dus dat er per jaar 58400 iphones kapot gaan, alleen in Nederland. Tuurlijk iedereen loopt met zo'n ding maar dan nog.
Nu mag ik mijn abonnement verlengen, en ben dus heftig aan het twijfelen tussen de HTC Desire of de Samsung Galaxy s (beide Android). Iemand ervaring met deze toestellen??

Tsja, dat is echt grondig onderzoek ;). Hier hebben ze het wat professioneler aangepakt:
http://news.techworld.com/mobile-wireless/106884/iphone-beats-blackberry-in-reliability-stakes/

Published: 14:30 GMT, 10 November 08San Francisco-based SquareTrade sells extended warranties for electronic goods in the United States. At the weekend, it published a report that looked at the failure rates from more than 15,000 new phones within 12 months of ownership.

After the first year of handset use, it found a 5.6 percent malfunction rate reported on the iPhone, which was "significantly lower" than malfunction rate of 11.9 percent for BlackBerry handsets. Palm Treo users suffered the worst, with a malfunction rate of 16.2 percent.

On that basis, it projects "the iPhone will have few malfunctions over the 2 year minimum lifetime of a phone" (the length of most mobile carrier contracts in the US). It projects a failure rate of 11.3 percent for the iPhone over two years, whereas it recorded 14.3 percent for the BlackBerry, and 21 percent for the Treo.

The research also rubbished concerns over the limited battery life of the iPhone, as fewer than 0.5 percent of iPhone users reported a battery problem in the first year. Roughly 1 percent of BlackBerry and Treo handsets reported battery issues during the same period.

Anyway, hier een vergelijking van je 3 mogelijke kandidaten:
http://www.techradar.com/news/phone...desire-vs-iphone-4-vs-samsung-galaxy-s-702739

De desire wint het net aan dankzij de "reception problems" van de iPhone4 waar ze over gelezen hebben, ondanks het feit dat ze zelf er geen last van leken te hebben:
"However, somehow Jobs' lot managed to let a big problem slip through the net: holding the iPhone 4 in your left hand will force signal to drop dramatically. We haven't encountered any dropped calls because of it, but it's a poor show."

Dat dramatically was dus deels veroorzaakt door een kennelijk optimistische antenne indicatie die nu gefixed blijkt. Maar de test van 8 pagina's ziet er verder in ieder geval redelijk uitgebreid uit. Shopse!
 
Alleen is dat niet zo, je moet die plek net als bij die andere phones echt bedekken met je palm (een flink dik, signaal blokkerend object dus) om meer dan een streepje kwijt te raken. In een gebied met goede dekking (Vodafone zo goed als overal) krijg je dat zelfs moeilijk voor elkaar. Zoals je kan zien bij de HTC Desire is aanraken niet eens nodig maar hoef je er maar naar te wijzen. Je zou dus vermoeden dat het gevoeliger is bij de iPhone4 vanwege de mogelijke verbinding tussen de 2 antennes, maar in de praktijk is het effect alleen op dezelfde manier (met de deathgrip) te verkrijgen als bij andere telefoons.
Dus flinke duim op de tussenruimte van de antennes zorgt voor geen drop, of hoogstens 1 streepje. Deathgrip met volledige palm rondom die plek geknepen zorgt, net als bij andere telefoons, voor een drop van 3 streepjes (bij mij thuis althans, maar ook herhaaldelijk de laatste weken op andere plekken aan mensen laten zien). Speel er maar eens mee als we in het aquarium zijn. Dit is geen Job's talk, gewoon persoonlijk emperisch onderzoek.
Nope, een (1) vinger is al genoeg:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=T90RwVaWfqo[/youtube]

en:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=3KJSf8Par7I[/youtube]

Dus met slechts 1 vinger beïnvloed je het signaal op een vrij ingrijpende manier..

Dat is zichtbaar en niet te ontkennen.

De reden waarom jij en velen met jou er geen problemen mee hebben, of zelfs maar iets van merken is omdat het signaal over het algemeen sterk genoeg is (in ons land). De afname die optreedt door die ene vinger is niet groot genoeg om het totale signaal genoeg te verminderen dat jij er problemen mee krijgt. Echter die afname van 24dBm is wel degelijk echt en wel degelijk veroorzaakt door die ene vinger op de zere plek.
Daar komt nog eens bij dat met de introductie van een update voor de 3G, er een "fout" zat in het weergeven van de hoeveelheid "streepjes" t.o.v. het ontvangen signaal, waardoor de telefoon te snel een te hoog aantal streepjes aangaf. Je zag zelfs met een slecht signaal nog steeds 4 of 5 streepjes, maar als je dan een 24dBm afname had, nam het aantal streepjes dan dus bijzonder snel af. Leuk voor apple dat je denkt een goed signaal te hebben, maar minder voor apple nu dit probleem het signaal sterk vermindert.

Jij hebt, met onze Nederlands netwerk, echter een dermate goed signaal dat je eigenlijk meer dan 5 streepjes ontvangst hebt. 24dBm ervan af geeft nog steeds 5 streepjes, als je begrijpt wat ik bedoel.
Dus in de praktijk kun je wel degelijk met een (1) vinger je signaal doen afnemen, echter alleen zichtbaar als je al een slecht signaal ontvangt, wat versterkt wordt door het feit dat (pre update) de iphone voor dat slechte signaal teveel streepjes liet zien.

Feit blijft echter dat dit specifieke probleem alleen bestaat bij de iphone(4) door de keuze van apple om de antenne(s) aan de buitenkant te plaatsen en staat los van het fenomeen dat het (geheel) bedekken van een antenne het signaal vermindert.

Daarbij was het niet Steve, maar juist andere bedrijven die voortijdig Apple wilde pesten door aan te geven dat hun telefoons geen belproblemen hadden. Dat was een schot voor open doel voor Steve natuurlijk, aangezien dat nou juist niet waar is. Het was dus juist kinderachtig van de andere bedrijven dat "zij er geen last van hadden". Daarbij laat Steve zien dat ook de 3GS het "probleem" heeft.
Voor zover ik weet hebben RIM, nokia en HTC niet van te voren officieel uit monde van de ceo iets gezegd over het wel of niet verliezen van signaal van de iphone4. Microsoft heeft er wel een opmerking over gemaakt. Daarnaast wijst apple naar het verkeerde probleem. De concurrentie heeft geen probleem met de antenne zoals de iphone dat heeft. Wel heeft elke telefoon last van het natuurkundige principe dat als je een antenne afdekt, het ontvangst minder wordt. Maar dat is niet het punt. Het punt is dat het ontwerp van deze specifieke antenne een gevolg heeft, namelijk dat je met een (1) vinger de karakteristieken van die antenne(s) kunt aanpassen waardoor deze antenne(s) andere gaan werken.
Dus ook al hadden RIM, nokia, HTC, Samsung, etc wel opmerkingen gemaakt, dan hadden ze gelijk gehad. De iphone4 heeft een uniek probleem, wat andere telefoons gewoon niet hebben. Ja, elke telefoon heeft last van een afname in ontvangst als je de antenne bedekt, van de 3g(s) tot de 3310, maar geen enkele telefoon heeft last van het wegvallen van signaal door een(1) vinger. Dat is specifiek apples iphone4 probleem.

Onzin, de iPhone4 kapt helemaal geen gesprek af als het signaal zwakker wordt.
Dat doet hij wel:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=03PQyWp0mWE[/youtube]
De iphone 3 doet het beter in dit geval dan de 4

Zul jij daar ooit iets van merken? Waarschijnlijk niet, tenzij je een al extreem slecht signaal hebt. Dat zal in ons land niet zo snel gebeuren, al is tmobile in sommige plekken niet al te best, echter dit laat wel zien waarom jij er in het aquarium niets van merkt. Dat maakt het probleem dus voor velen niet groot of zelfs maar merkbaar maar dat betekent niet dat het er niet is.
Vergelijken met andere telefoons kun je niet, omdat dit specifieke probleem inherent is aan het ontwerp van de antenne, iets wat andere telefoons simpelweg niet hebben.

Appel danst echter vrolijk om de hete brij heen en heeft met geen woord gesproken over dat ene kleine stukje antenne wat de problemen veroorzaakt. Echter als, zoals Steve zegt, alle telefoons lasst hebben van signaalverlies als je de antenne geheel bedekt, waarom kan een klein stukje rubber (de bumper) het probleem oplossen? Als je logisch nadenkt, komt dat door het contact tussen je vinger/palm/duim/hand en de antenne op die plek te verbreken, dus dat geeft al een grote aanwijzing dat het probleem dus blijkbaar zit in het contact..
 
Last edited:
Back
Top