Wat is de absoluut Uber RULENDE smartphone?

Mn blackberry storm met Multimedia Abonnement? Nou Nu zelfs met Voda regelmatig geen bereik en al helemaal geen 3G. Continue GSM GPRS en gesprekken die om de haverklap wegvallen . Melding? Sim mislukt.

Klinkt toch als een blackberry probleem, wat jij beschrijft heb ik nog nooit gehad na een decennium Vodafone op Nokia, Sony Ericson en Apple.

Iphone 4 is gemaakt voor 4G, wat er nu nog niet is.

Ik weet niet hoe je daar bij komt, maar de iPhone4 is echt niet gemaakt voor 4G. En inderdaad, hij heeft een flitser.
 
Nou dat probleem heb ik sinds 1,5 maand ofzo, dat ik geen bereik heb. Daarvoor bijna altijd 3G.

Maar goed, verder zeer tevreden met BB.Misschien dat ik hem nog maar een keer opstuur.Kijken wat het is. Redelijk vreemd.
 
De Iphone 4 heeft inderdaad geen 4G netwerk mogelijkheden, wel is het de 4 G(eneratie) iPhone.
Toch heeft de iPhone 4 de beschikking over HSUPA wat de upload snelheid theoretisch 10x sneller moet maken. Dus voor downloaden heeft dit geen nut, maar mocht je bijvoorbeeld grotere email bijlagen willen sturen dan geeft dit wat winst. Hierdoor mag je de iPhone 4 eigenlijk beschouwen als een 3,5G netwerk telefoon.
Het T-mobile netwerk is inderdaad niet altijd top, maar hier in Amsterdam heb ik in nu ieder geval niks te klagen. Iemand uit ons huis heeft een virus te pakken waardoor de verbinding eruit ligt (tijdelijk afgesloten). Nu even aan het tetheren via m'n iPhone 3G met een stabiele 210 KB/s download (ala de snelheid van basic ADSL van 3 jaar geleden). Wel een voordeel van Tmobile is dat het niet echt een download/upload limiet handhaaft en dat het geen netwerk poorten blokkeert voor bijvoorbeeld skype en youtube, in tegenstelling tot andere providers.

Android is ook zeker een steeds geduchtere concurrent aan het worden (in tegenstelling tot Microsoft). Het houd Apple ook scherp met innovatie en concurrentie. Ik heb zelf geen Android maar ik speel toch regelmatig met die van andere. Het is opzich een mooi en zeer flexibel besturings systeem, maar het is toch echt minder gebruiksvriendelijk qua interface. Ook komt er steeds meer ophef tussen de Android klant en de telefoon maker (niet Google). Dit aangezien Google wel Android update, maar de telefoon makers niet altijd even snel drivers voor de specifieke telefoons schrijven. Vooral Samsung schijnt hier goed in te zijn, waardoor je wel Android mag hebben, maar het stomweg niet kan updaten. Dit heeft Apple dan wel weer goed voor elkaar door eigenlijk maar een paar types uit te brengen (touch, pad, phone)
 
De Iphone 4 heeft inderdaad geen 4G netwerk mogelijkheden, wel is het de 4 G(eneratie) iPhone.
Toch heeft de iPhone 4 de beschikking over HSUPA wat de upload snelheid theoretisch 10x sneller moet maken. Dus voor downloaden heeft dit geen nut, maar mocht je bijvoorbeeld grotere email bijlagen willen sturen dan geeft dit wat winst. Hierdoor mag je de iPhone 4 eigenlijk beschouwen als een 3,5G netwerk telefoon.
Het T-mobile netwerk is inderdaad niet altijd top, maar hier in Amsterdam heb ik in nu ieder geval niks te klagen. Iemand uit ons huis heeft een virus te pakken waardoor de verbinding eruit ligt (tijdelijk afgesloten). Nu even aan het tetheren via m'n iPhone 3G met een stabiele 210 KB/s download (ala de snelheid van basic ADSL van 3 jaar geleden). Wel een voordeel van Tmobile is dat het niet echt een download/upload limiet handhaaft en dat het geen netwerk poorten blokkeert voor bijvoorbeeld skype en youtube, in tegenstelling tot andere providers.

Android is ook zeker een steeds geduchtere concurrent aan het worden (in tegenstelling tot Microsoft). Het houd Apple ook scherp met innovatie en concurrentie. Ik heb zelf geen Android maar ik speel toch regelmatig met die van andere. Het is opzich een mooi en zeer flexibel besturings systeem, maar het is toch echt minder gebruiksvriendelijk qua interface. Ook komt er steeds meer ophef tussen de Android klant en de telefoon maker (niet Google). Dit aangezien Google wel Android update, maar de telefoon makers niet altijd even snel drivers voor de specifieke telefoons schrijven. Vooral Samsung schijnt hier goed in te zijn, waardoor je wel Android mag hebben, maar het stomweg niet kan updaten. Dit heeft Apple dan wel weer goed voor elkaar door eigenlijk maar een paar types uit te brengen (touch, pad, phone)

HSPDA zit al een stuk langer op telefoons en wordt 3.5G genoemd.
Meerdere toestellen hebben ook HSUPA.
Ook heeft t-mobile wel een limiet.
ga jij maar is 600mb binnenhalen binnen een maand en hou je sms inbox in de gaten....
 
Ach, dat onbeperkt gebruik vind ik niet zo heel belangrijk.
Wat ik liever zou hebben is één databundel met meerdere SIM kaarten, zodat je met verschillende "devices" (telefoon, tablet, laptop) van dezlfde databundel gebruik kunt maken. Nu is het onbetaalbaar om op al je speeltjes mobiel internet te hebben, of je moet gebruik maken van zo een pocket 3G-WIFI router die je in je binnenzak kunt stoppen, maar die zijn ook lang niet ideaal.
 
Je kan bij vodafone gratis een duo sim krijgen, alleen kan er maar één "tegelijk" aanstaan. Vodafone gaat binnenkort de ipad verkopen met waarschijnlijk een apart data abo erbij. Idealer is zoals in Luxemburg, iedereen overal gratis stads-wifi :).
 
Kun je die duo sim ook krijgen voor een data only abonnement ?
Dan houd ik mijn iPhone bij T-mobile en neem ik een duo voor iPad en laptop.
Of kan het alleen bij een telefoonabonnement met data ?

Edit: Heb ze even gebeld, kan niet bij data abonnement, jammer dan toch maar T-mobile, daar kan het wel.
 
Last edited:
Ga ook eerdaags een nieuwe telefoon aanschaffen, daar de iPhone 4 mij te duur is, wordt het of een 3GS of een Nexus. Galaxy vind ik daarnaast ook wel huge: 4 ''.
 
Ik ben trots op mn BB. Once u go black u never go back, ;) , Wat betreft telefoons dan he :haha:. Nou heb ik niets tegen mooie tropische vrouwen, maar das offtopic.
 
Ik vind blackberry's niet mooi en na mijn E71 heb ik geen behoefte meer aan een toetsenbord.

Ieder zijn of haar smaak. Ik heb ook BB storm, dus heb toetsenbord op mn scherm. E71 is wel goed toestel , alleen soms kleine storinkjes.
 
Inderdaad, maar het meest tergende: het niet fatsoenlijk kunnen surfen. Waarschijnlijk wordt het een 3GS, vanwege de aanschaf van een Macbook Pro. Storm heeft toch een touchscreen?
 
Ach, dat onbeperkt gebruik vind ik niet zo heel belangrijk.
Wat ik liever zou hebben is één databundel met meerdere SIM kaarten, zodat je met verschillende "devices" (telefoon, tablet, laptop) van dezlfde databundel gebruik kunt maken.

Ik heb net op mijn iphone internet tethering aangezet, dan zou ik via usb (laptop) of bluetooth (ipad) een internet verbinding moeten kunnen maken voor die apparaten. Vodafone geeft die mogelijkheid (moet het nog uitproberen), kpn heeft dat ook (bij m'n broer gelukt op z'n werk), of theemobiel dat ook toestaat weet ik niet. Uitleg: http://www.iphoneclub.nl/30276/tethering-voor-alle-netwerken-op-je-iphone/
 
Ik heb net op mijn iphone internet tethering aangezet, dan zou ik via usb (laptop) of bluetooth (ipad) een internet verbinding moeten kunnen maken voor die apparaten. Vodafone geeft die mogelijkheid (moet het nog uitproberen), kpn heeft dat ook (bij m'n broer gelukt op z'n werk), of theemobiel dat ook toestaat weet ik niet. Uitleg: http://www.iphoneclub.nl/30276/tethering-voor-alle-netwerken-op-je-iphone/

Kijk dat is best lekker, dat je kunt tetheren. Is de snelheid nog een beetje te overleven? Ik dacht dat Theemobiel het ook kon. Maja he, dan zit je weer met het feit dat je nergens 3G heb. Dus dat is weer niet vooruit te branden.

Hoop verder dat bij de Iphone 4 snel zn probleem met de antenne opgelost wordt.
 
Nogmaals, er is geen antenne probleem. Je krijgt een relatief grotere drop bij afscherming en verbinden van de twee delen (niet bij aanraken, maar alleen als ik m'n hele hand eromheen knijp), maar absoluut gezien is de antenne sterk verbeterd en kan hij uit een zwak signaal veel beter een verbinding vasthouden (SNR beter). De Galaxy schijnt nog veel meer last te hebben van een deathgrip.

Anyway, dit is getikt vanaf m'n macbook die nu met m'n iPhone4 aan het tetheren is (Vodafone zakelijk, officieel simlock vrij, geen jailbreak, tethering via bluetooth) via 3G (wifi uit op macbook en iPhone). Surfen gaat nog steeds razendsnel, maar ik zal deze manier hoogstens gebruiken voor een iPad verbinding aangezien de macbook veel te veel data gaat vreten (weet ik van tetheren via VPN uit het verleden en brieven die ik daarna ontving van Vodafone). Wel een extra motivatie om m'n geld aan een iPad uit te geven :).
 
Nogmaals, er is geen antenne probleem. Je krijgt een relatief grotere drop bij afscherming en verbinden van de twee delen (niet bij aanraken, maar alleen als ik m'n hele hand eromheen knijp), maar absoluut gezien is de antenne sterk verbeterd en kan hij uit een zwak signaal veel beter een verbinding vasthouden (SNR beter). De Galaxy schijnt nog veel meer last te hebben van een deathgrip.
http://www.paconsulting.com/our-thinking/pa-consulting-group-iphone-antenna-test-results/
Conclusions

The iPhone antenna performance is comparable with the performance of the other mobiles when handled or hands-free, though at the lower end of the range.

All the mobiles suffer attenuation when handled. The so called “death grip” gives a substantial further drop in performance for the iPhone to the point where we could not quantify it using the same test method.
Nogmaals, in Nederland zul je er in de praklijk geen of nauwelijks last van hebben, echter het is een feit dat het ontwerp van de antenne inherent "problemen" met zich meebrengt. Als je met een rubberen bandje je ontvangst significant kan verbeteren, is er iets "mis" met het originele ontwerp.

Daarentegen is de ontvangst inderdaad beter dan van die vorige iphones, maar dat was ook niet echt moeilijk :kiss:
 
Back
Top