Wat is de absoluut Uber RULENDE smartphone?

http://www.paconsulting.com/our-thinking/pa-consulting-group-iphone-antenna-test-results/
Nogmaals, in Nederland zul je er in de praklijk geen of nauwelijks last van hebben, echter het is een feit dat het ontwerp van de antenne inherent "problemen" met zich meebrengt. Als je met een rubberen bandje je ontvangst significant kan verbeteren, is er iets "mis" met het originele ontwerp.

Daarentegen is de ontvangst inderdaad beter dan van die vorige iphones, maar dat was ook niet echt moeilijk :kiss:

http://www.nu.nl/gadgets/2304619/onderzoek-bevestigt-antenneprobleem-iphone-4.html

Ik zeg het je: Design flaw:grijns:
 
Iphone antenne

Ik snap dat alle iphone gebruikers blijven volhouden dat er GEEN antenne probleem is, maar ik moet toch zeggen dat het probleem blijft opkomen in artikels.
Het is natuurlijk een beetje jammer om als Apple te zeggen dat de nieuwe iphone problemen heeft MAAR ook andere telefoons hebben het probleem. Maargoed, dat heeft apple misschien ondertussen ook al door, aangezien ze het filmpje van hun website gehaald hebben.

Dus waarschijnlijk is het ook bij apple waarschijnlijk een druk probleem. Ze MOESTEN de phone uitbrengen en daardoor zagen ze een klein probleempje over t hoofd. Kan gebeuren, ook bij Apple.

Ik ben nog steeds tevreden met men HTC Desire. Met Android 2.2 en inderdaad ook gewoon tethering maar niet via bluetooth of usb-kabel. Neeeeee, gewoon via een via hotspot wat je via je telefoon kan maken en dan met je laptop verbinding maken. Met WEP/WPA/WPA2 beveiliging.
 
Last edited:
Hotspot maken is inderdaad een stuk beter, de ipad kan zo te lezen nog niet via bluetooth een internet verbinding delen. Waarschijnlijk om AT&T happy te houden. De enigste mogelijkheid lijkt dan toch jailbreaken, jammer.

Nogmaals, ik kan de deathgrip ook reproduceren maar heb nog nooit een verbinding compleet er door kunnen verbreken. En zoals je in de PA test kan zien heeft een deathgrip op de Blackberry redelijk hetzelfde effect. Waar PA niet naar keek maar Anandtech wel is de SNR, waardoor een iPhone 4 langer een zwak signaal kan blijven vasthouden. Anyway, een probleem zou het zijn als je er wegvallende calls mee hebt of slechte ervaringen krijgt in gebieden met lage dekking. Dat is niet het geval, dat is zelfs beter geworden. Het effect is er, een probleem is het niet (ook nog niet gehad in buitenland, noch in gebieden waar dekking laag is). Wellicht inderdaad provider afhankelijk, AT&T werkt natuurlijk in een andere band dan de Europeanen. Daarentegen zie je ook dat Anandtech voornamelijk betere ervaringen had met de "4" in vergelijking met de 3GS (die al geen slechte naam had).

De Anandtech ervaring en die van apple:

AnandTech: From my day of testing, I’ve determined that the iPhone 4 performs much better than the 3GS in situations where signal is very low, at -113 dBm (1 bar). Previously, dropping this low all but guaranteed that calls would drop, fail to be placed, and data would no longer be transacted at all…

It’s readily apparent that because the iPhone 4 works almost perfectly fine at -113 dBm, it has much better sensitivity. The deciding factor for reporting the signal quality metric is then SNR, something Apple and other handset manufacturers will have to move to eventually instead of just power.


Apple: we continue to read articles and receive hundreds of emails from users saying that iPhone 4 reception is better than the iPhone 3GS.
 
Wel een extra motivatie om m'n geld aan een iPad uit te geven :).

Kleine waarschuwing voordat je hem aanschaft: ik heb zowel iPhone 3G als iPad maar via bluetooth kun je beide apparaten niet koppelen (ze "zien" elkaar niet) dus ook niet tetheren via de iPhone. Waarschijnlijk expres gedaan door Apple om dit te vermijden en de operators meer abo's te laten verkopen.

Nu is er sinds gisteren een jailbreak voor de iPad dus wie weet wordt het dan wel mogelijk. Als ik iets tegenkom laat ik het weten.

Edit: je kan het wel doen door MyWi te gebruiken op je iPhone mits je een jailbreak hebt. Dan kun je je iPad d.m.v. WiFi laten verbinden met je telefoon.

Edit 2: Volgens mij schrijf je precies hetzelfde... duhhh
 
Last edited:
Inderdaad, ik begrijp dat de jailbreak via www.jailbreakme.com (nogal populair en overbezet sinds gisteren kennelijk) erg makkelijk is, zo te regelen vanaf de phone/pad zelf. Zelfs al een youtube video van iemand die dat in de applestore zelf met een demo op de tafel heeft gedaan. Ik vermoed dat die mogelijkheid niet al te lang meer zal duren echter.
 
Beste Iphone 4 gebruikers,

Ik sta op het punt een Iphone 4 te kopen in Canada, alleen begrijp ik dat er dan weer zo'n micro-simkaart in moet.. (het zal ook eens in 1 keer makkelijk gaan)

Nu heb ik dus een sim-only abbo van Vodafone met een normale simkaart, ik las dat je deze moet bijknippen? Iemand ervaring hiermee?

Groeten en bedankt
 
Mijn 3G ligt ondertussen bij de reperateur. Moet het voorlopig weer doen met mijn klap-open-klap-dicht Samsung, zelfs geen WAP 2.0, gelukkig wel bellen en smsen.

Ik zeg goede service van t-mobile. Kom ik terug van vakantie, ligt er een gloednieuwe iPhone 3G in de brievenbus. Het probleem was dus niet te verhelpen en ik heb een nieuw toestel. Kijk ik toch wel weer met vertrouwen tegemoet naar de 4. :airforce:
 
Disregard,

Heb net een mail gekregen van Vodafone dat ze me een micro simkaart opsturen.

Heb een oude simkaart in de iPhone4 aan de praat gekregen door bij te knippen, check even op youtube daar staan heel veel instructie vids. Maar 't is te doen.

Ik stapte deze week over van een HTC620 naar de iPhone4 en ben erg blij!
Mijn vrouw stapte samen met mij over, zei had een Nokia 6230 zo het was een warm welcom in the 21e eeuw voor ons deze week.
Nu op zoek naar de beste aviation apps voor op 't werk,
Flight Control was de eerste.
 
Ik kan je buitenom de iPhone ook zeer de HTC Desire aanraden. Net zo snel, net zo praktisch en net zo veel goede apps. Android is een fantastisch systeem en ik wil niet meer anders. Mede dankzij het open source platform.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
 
Back
Top