Het belangrijkste wat je moet onthouden van het trimmen is dat je trimt voor een bepaalde snelheid.
Eigenlijk is het dus een soort Cruise Control aangezien jij je vliegtuig gewoon af kan trimmen voor 80 KTS en je vliegtuig welk aantal RPM je ook instelt op 80 KTS zal uitkomen.
Voorbeeld. Je vliegt horizontaal 80 KTS met X aantal toeren en je wilt overgaan in een daalvlucht met 80 KTS. Het enige wat je dan hoeft te doen is je toerental aanpassen aangezien het vliegtuig vanzelf de pitch nose down zal aanpassen aangezien ze 80 KTS zal willen blijven vliegen. Je hoeft je Pitch dus zelf niet nose down te duwen.
Dit principe haalde ik destijds niet echt uit het blauwe boekje maar begon ik pas tijdens de GVSS en gesprekken met de instructeurs te begrijpen.
Succes met de GVSS! En inderdaad zoals Redskull al zegt, ken het blauwe boekje en neem alles hier met een korreltje zout, vraag dingen na aan de instructeurs etc.
Eigenlijk is het dus een soort Cruise Control aangezien jij je vliegtuig gewoon af kan trimmen voor 80 KTS en je vliegtuig welk aantal RPM je ook instelt op 80 KTS zal uitkomen.
Voorbeeld. Je vliegt horizontaal 80 KTS met X aantal toeren en je wilt overgaan in een daalvlucht met 80 KTS. Het enige wat je dan hoeft te doen is je toerental aanpassen aangezien het vliegtuig vanzelf de pitch nose down zal aanpassen aangezien ze 80 KTS zal willen blijven vliegen. Je hoeft je Pitch dus zelf niet nose down te duwen.
Dit principe haalde ik destijds niet echt uit het blauwe boekje maar begon ik pas tijdens de GVSS en gesprekken met de instructeurs te begrijpen.
Succes met de GVSS! En inderdaad zoals Redskull al zegt, ken het blauwe boekje en neem alles hier met een korreltje zout, vraag dingen na aan de instructeurs etc.