Vragen GVSS

Ik heb begrepen, dat als je nu wordt afgekeurd, dat dat niet voor 1 jaar is, maar een levenslange afkeuring is.
 
Ik heb wel eens gehoord dat je PO2 ook over mocht doen na een jaar, maar dat schijnt geloof ik niet meer zo te zijn. Maar ze zouden het binnenkort weer aanpassen i.v.m. de mogelijkheid om de boel tegen betaling ergens te oefenen.

Wat me een loze actie lijkt aangezien 't veel geld kost en je hebt alleen zekerheid voor je PO1.. Wat dus neerkomt op geen zekerheid.
 
Ik heb gesolliciteerd voor de luchtmacht. Ik wil graag weten of iemand misschien het blauwe boekje in zijn bezit heeft, zodat ik alvast het 1 en ander kan doornemen.

Eerste bladzijde van t boekje staat dat t verboden is te kopiëren etc..Voor zover ik weet heeft nog niemand dit (gelukkig maar) gepubliceerd.

verder wil ik een rudder pedal kopen,

Zonde van je tijd. Mensen die dat soort dingen gaan doen snijden zichzelf in de vingers. Als je het in je hebt kom je er sowieso wel door. ( Had zelf nog nooit met pedalen gewerkt en de hvo-coordinatietest ging bij mij prima)
Als je het niet in je hebt val je af bij de GVSS. Als je ergens met pedalen werkt is het daar wel. Dus verspil je tijd niet aan dat soort ongein, scheelt je weer de " valse hoop" als je wel door de PO-1 komt maar eruit valt bij de GVSS :biertje:
 
Zonde van je tijd. Mensen die dat soort dingen gaan doen snijden zichzelf in de vingers. Als je het in je hebt kom je er sowieso wel door. ( Had zelf nog nooit met pedalen gewerkt en de hvo-coordinatietest ging bij mij prima)
Als je het niet in je hebt val je af bij de GVSS. Als je ergens met pedalen werkt is het daar wel. Dus verspil je tijd niet aan dat soort ongein, scheelt je weer de " valse hoop" als je wel door de PO-1 komt maar eruit valt bij de GVSS :biertje:

Dat is joun mening, speur dit forum maar eens af en dan zal je theorie worden ontkracht
 
Dat is joun mening, speur dit forum maar eens af en dan zal je theorie worden ontkracht

Zelfs mensen op t CML zeggen het. Tuurlijk kan het zo zijn dat iemand die pedalen koopt er ook toevallig doorheen komt, maar wie zegt dat dat door die pedalen komt?
En waar wil je mee oefenen dan? Die kleine testjes van Tjeerd Schouten? Flight sim? Niet realistisch, zeker niet voor die coordinatietest..
 
Zelfs mensen op t CML zeggen het. Tuurlijk kan het zo zijn dat iemand die pedalen koopt er ook toevallig doorheen komt, maar wie zegt dat dat door die pedalen komt?
En waar wil je mee oefenen dan? Die kleine testjes van Tjeerd Schouten? Flight sim? Niet realistisch, zeker niet voor die coordinatietest..

Als je hier over wil discussieren verwijs ik je nogmaals naar de zoekfunctie zijn al genoeg woorden aan vuil gemaakt ;)
 
Question:

Stel ik zit op 2000ft. en moet dat bijvoorbeeld 10 min lang vliegen. Ik merk opeens dat ik op 2100 ft zit en dat ik terug moet naar 2000 ft.

Hoe moet ik dit dan aanpassen? Doormiddel door de neusstand naar beneden te brengen of RPM terugnemen? Ik weet: snelheid = neusstand, hoogte = RPM. (throttle).
Als ik neusstand naar beneden breng, loopt de airspeed ook weer op en zit ik daar weer buiten..

Volgens mij wordt niet gekeken naar aantal RPM maar wel naar snelheid
 
Wat jij beschrijft is een grensgeval, al weet ik niet meer zeker of de grens nou bij 50 of 100 ft te hoog/laag lag. Dat zal je even moeten navragen. Maar goed, als je binnen de grens zit, dan mag je dit met je neusstand oplossen. Je zult dan tijdelijk wat sneller gaan, maar als je op de gewenste hoogte weer horizontaal komt, gaat je snelheid weer terug naar wat die was. Daarbij moet je er wel op letten dat je niet weer begint te klimmen. Als dat wel gebeurd moet je iets vermogen terug nemen.

Als je buiten de grens zit, moet je het oplossen met je RPM. Dus iets vermogen terug nemen totdat je op de gewenste hoogte zit en dan zoveel vermogen geven dat je op die hoogte blijft.
 
Dit is een extreem oude topic die ik bump, maar ik wilde toch even kwijt dat ik hiermee een aantal onduidelijkheden uit de wereld heb geholpen. Pluim voor de reageerders :grijns:
(en dan heb ik het over de eerste pagina's oa)
 
Last edited:
Back
Top