Ummm..
Bij de overgang van een horizontale vlucht naar daalvlucht, breng je de RPM terug naar 1550 of 1625 RPM. Nu zul je dus ook moeten trimmen, aangezien de snelheid terug zal lopen (van 95kts naar 85 of 80 kts). Ik raad je aan heel fijn af te trimmen. De simulator meet alle gegevens, dus ook van het trimwiel. Ze zien graag dat je alles maximaal corrigeert en perfect afstelt, dit geldt dus ook voor het trimwiel! Trimmen, trimmen en nogmaals trimmen. Het is een stuk makkelijker vliegen als je het stuur los kunt laten, en de pitch mooi op -2 blijft staan.
Houd er echter rekening mee, dat als je van een slowflight naar daalvlucht gaat, je snelheid niet verandert.
Jij zegt het tegenovergestelde van wat Marty zegt. Hij geeft namelijk aan dat je altijd eerst horizontaal gaat vertragen naar 85 kts (2050 rpm, pitch +1) of 80 kts (2000 rpm, pitch +1,5)en vervolgens pas gaat dalen met dezelfde snelheid. Omdat je bij het vertragen tijdens de horizontale vlucht al getrimmed hebt, hoeft dit niet nog eens bij de daalvlucht.
Wat ik dan alleen nog niet begrijp is dat je voor het vertragen nose up trimt (om op gelijkblijvende hoogte te blijven), terwijl je voor het dalen nose down zou moeten trimmen (wat volgens het boekje niet hoeft) om de duwkracht op het stuur op te heffen en om het stuur dus los te kunnen laten.
Dan vind ik dat ze in het boekje ten onrechte aangeven dat trimmen bedoeld is om die duw- of trekkracht op het stuur op te heffen. Dat is bijzaak, terwijl snelheidsverandering de belangrijkste reden is om te trimmen.
Maargoed, deze neem ik mee voor één van de instructeurs