ahh ok bedankt Arjen, ik heb em!
Als laatste klein vraagjes ( gewoon om mijn vermoedens te bevestigen) heb ik:
-Maakt het uit in welke volgorde je de cross-checks doet?
- Wat is IAS ( Indicator of Air Speed?)
-Als je je toeren verhoogt, verhoog je toch ook je snelheid! ( volgens mij is dit een heeele domme vraag, maarja )
Groetjes,
Guido
ahh ok bedankt Arjen, ik heb em!
Als laatste klein vraagjes ( gewoon om mijn vermoedens te bevestigen) heb ik:
-Maakt het uit in welke volgorde je de cross-checks doet?
- Wat is IAS ( Indicator of Air Speed?)
-Als je je toeren verhoogt, verhoog je toch ook je snelheid! ( volgens mij is dit een heeele domme vraag, maarja )
Groetjes,
Guido
Ik heb dinsdag GVSS en ik vraag me af of er nu nog iets van een theorietoets is van tevoren. Of is dit niet meer? Ik weet dat de intaketest is vervallen, maar ik vroeg het me eigen gewoon af.
Wilco
Goededag mensen,
Ik lees al een tijdje mee op dit forum en ik ben dankbaar voor alle tips en ervaringen die hier worden gedeeld.
Fly+ Gefeliciteerd! Ik kan je uiteraard/helaas niet helpen, maar wellicht anderen wel. Wat ik wel denk, ik heb het blauwe boekje namelijk al bestudeerd, is dat je rechts tegelijk voeten moet geven. In tegenstelling tot een linkerbocht, waarin je iets later voeten moet geven.
Mijn vraag aan jullie is: Krijg je bij de GVSS van de klu een kneeboard? Zo ja:
- Wat staat daarop en is het noodzakelijk die te gebruiken?
- Hoe is jullie ervaring i.v.m. het 'uit je hoofd' leren van je vluchtplannen? Het lijkt mij namelijk dat het dan heel goed mogelijk is grote fouten te maken..
BVD
Gegroet,
Flyman