Uitfasering Fokkervloot

172RG said:
Al is de F27 heel wat jaren geleden uitgefaseerd bij wat nu KLM Cityhopper is, toch wilde ik jullie deze film van m'n maat Chris niet onthouden. Hij vroeg mij deze film met jullie te delen. Reacties zijn uiteraard van harte welkom.

http://www.youtube.com/watch?v=WkJwMECsP9c

Edit: diegene die weet hoe je een film moet embedden. Ik houd mij aanbevolen.

Errug leuk. Embedden doe je gewoon in de advanded edit mode, op de youtube knop rechtsboven je bericht klikken en daar de youtube link in plakken, simpel dus.
 
Voordat mensen het verkeerde idee krijgen, de baas is één van de meest indrukwekkende, knowledgeable, likeable vliegers binnen de KLM.

Ik vind het echt een privelege dat ik nog een vlucht met hem heb kunnen maken.
 
volgend jaar gaan de laatste 737 pg's eruit bij klm. dan zullen er in totaal 46 73's zijn wat ooit 52 waren. zal er niet een verschuiving qua produktie gaan plaats vinden naar KLC en dus dat er meer embrears 190 bij komen?
 
volgend jaar gaan de laatste 737 pg's eruit bij klm. dan zullen er in totaal 46 73's zijn wat ooit 52 waren. zal er niet een verschuiving qua produktie gaan plaats vinden naar KLC en dus dat er meer embrears 190 bij komen?

Vergeet niet dat het aantal stoelen wel is toegenomen met de komst van de NG's ( -7/8/900's)
 
De motoren liggen inmiddels naast het toestel. Het motorhuis word nu gedicht door een ronde zwarte plaat.

Dit is een van de twee trommels (lijkt wel een brievenbus!) waarmee de PH-OFA thans wordt ontsierd:

dsc03646.jpg


De straalomkeerders en motorinlaten liggen inmiddels op de grond naast de kist:

dsc03651a.jpg


Op de foto waar Stratofreighter eerder op attendeerde lagen deze attributen er nog iets minder rommelig bij:

PH-OFA-x.jpg


Hopelijk klopt het dat er eind dit jaar andere reservemotoren beschikbaar zijn voor op de PH-OFA, want zo ziet hij er niet uit!
 
En weer wat Fokker Cityhopper updates.

Op http://airnieuws.nl/fokkernieuws/FOKKERfleetlist-live dmt/fokkerfleetlist.html is te lezen (en te zien) welke Fokkers de afgelopen tijd reeds zijn "weggeferried" danwel gedemonteerd.

Een gedemonteerde Fokker 100 gaat in 2011 zelfs op Schiphol publiekelijk tentoongesteld worden!

Het is al vaker vermeld, maar

Bijdragen/updates/foto's kunnen, indien gewenst zonder naamvermelding :angel: ;)op de website , naar
fransvanzelm{at}airnieuws.nl .

Alvast bedankt! :)
 
Toch wel leuk dat de OFE daar komt te staan. Waar gaan de uitgefaseerde Fokkers naar toe? Woensdrecht?

P.S

Iemand die toevallig de KLM1019 doet morgen en mijn vriendin na de landing een kijkje in de cockpit kan laten nemen?

groetjes,
 
Last edited:
Uitgefaseerde fokkers gaan voor het overgrote deel -DCT-> HGR 4 en worden daar vakkundig uit elkaar gehaalt.

Je hebt je eerste colaatje waarschijnlijk al uit een fokker gedronken.
 
Back
Top