Uitfasering Fokkervloot

Hmmm eerst maar eens kijken hoe de fokker vloot het deze zomer uithoudt...

Hoorde 2 weken geleden dat de volgende fokkers er 2012 alweer uitgaan en dat de delivery date van de embrio's vervroegd is... Geen idee of het waar is, maar volgens mij zijn ze wel druk bezig op oost met nieuwe ideeën.
 
Insel_F50.jpg


En nog een door de KLM afgedankte Fokker die goed is terecht gekomen :)
Drie zusjes volgen, waarvan een zal worden gekannibaliseerd, zie: http://www.luchtvaartnieuws.nl/nl-N...rste_Fokker_50_Insel_Air_arriveert_op_Curaçao

Iemand een idee welke registratienummers uiteindelijk wel/niet zijn gesloopt van KLC/KLM? Ik ben het overzicht intussen een beetje kwijt...
 
Misschien een rare opmerking, maar ik vroeg me af of er iemand is die mij in contact kan brengen met degene die verantwoordelijk is voor de afhandeling van de vliegtuigen die gesloopt gaan worden. Ik woon namelijk bij een vliegveld wat nog maar amper gebruikt wordt en waar ze tentoongesteld zouden kunnen worden i.p.v. te slopen.
 
Misschien een rare opmerking, maar ik vroeg me af of er iemand is die mij in contact kan brengen met degene die verantwoordelijk is voor de afhandeling van de vliegtuigen die gesloopt gaan worden. Ik woon namelijk bij een vliegveld wat nog maar amper gebruikt wordt en waar ze tentoongesteld zouden kunnen worden i.p.v. te slopen.

Weinig kans vrees ik. Slopen levert geld op (onderdelen), tentoonstellen niets. M
Daarbij worden de kisten gewoon verkocht.
 
Ik zat te denken aan de vliegtuigen die gesloopt worden en waarvan de body "gescrapt" word. Ik dacht dat dit ook met de 747 gebeurd omdat die aan het einde van zijn cycles begint te raken.
 
Ik zat te denken aan de vliegtuigen die gesloopt worden en waarvan de body "gescrapt" word. Ik dacht dat dit ook met de 747 gebeurd omdat die aan het einde van zijn cycles begint te raken.
Als e gesloopt worden ivm de cycles, leveren ze qua onderdelen een hoop centjes op.
Daarbij is de laatste 744 ergens uit 2002. Dus qua cycles kunnen die nog wel even (evenals de oudjes overigens)
 
http://www.luchtvaartnieuws.nl/nl-N...Nieuwe_KLM-aanwinst_Dolfie_geland_op_Schiphol
De woensdag afgeleverde E190 is de laatste uit een serie van zes bestelde toestellen van dit type die KLM Cityhopper heeft ontvangen. In totaal beschikt de maatschappij nu over 28 E190's. Maar er wordt druk onderhandeld over de aanschaf van meer nieuwe regionale toestellen ter vervanging van negentien Fokker 70's waarmee KLM Cityhopper nog vliegt. "We zijn met vier fabrikanten in onderhandeling: Bombardier, Embraer, ATR en Mitsubishi. Eind dit jaar nemen we een besluit over de vervanging van de Fokker 70. En dat is alles wat ik daar nu over wil zeggen", besluit Kreiken.

KLM’s nieuwste Embraer 190 wordt vanaf vrijdag ingezet op reguliere lijndienstvluchten.

Geen ze serieus nóg een nieuw vliegtuigtype introduceren terwijl er nog maar negentien Fokkers over zijn? Is dat niet heel duur, van alles een beetje?
 
Als je ook ergens anders gaat shoppen kan je de prijs bij Embraer misschien ook wat omlaag brengen.

Alleen maar naar Embraer toe gaan en zeggen; "ja we willen uitsluitend Embraers hebben", is wellicht niet de beste onderhandelingspositie.
 
Een beetje doorzichtig, on the other hand, KLM heeft wel een geschiedenis in het verzamelen van vliegtuigtypes, dus wie weet :grijns:
 
Nou ja, veertig man transporteren (MME, HUY, NWI, LUX, DUS) in een E190 is ook niet supereffecient, dus ik mij best voorstellen dat een deel van de 70's vervangen wordt door iets anders. Zou zelf denken aan een turboprop, maar dat gaat met de huidige directie niet gebeuren.
 
Nou ja, veertig man transporteren (MME, HUY, NWI, LUX, DUS) in een E190 is ook niet supereffecient, dus ik mij best voorstellen dat een deel van de 70's vervangen wordt door iets anders. Zou zelf denken aan een turboprop, maar dat gaat met de huidige directie niet gebeuren.
Er zijn nog andere embrears ook op de markt...
 
Back
Top