Q-nimbus
Active member
Trouwens best een slimme zet van de VNV om die clausule in het RVA akkoord te zetten, want je hebt natuurlijk altijd wel een klein groepje dissidenten die door de grote massa MP collega's onmogelijk in het gareel te houden zijn. Een rechtszaak was voorgeprogrammeerd, en op deze manier kan de VNV (lees: KLM belangenclub) prima de vermoorde onschuld spelen en vanaf hun moral high ground kan men zeggen, "kijk, wij waren bereidt een compromis aan te gaan, maar de MP piloten hebben het voor zichzelf verprutst."
Zo blijft de status quo mooi gehandhaafd, de MP vliegers blijven buiten de KLM, de junior KLM piloten verliezen geen senioriteit meer, de KLM heeft MP ingelijfd en kan naar hartenlust hakken, snoeien en de winstgevende delen naar zichzelf toe trekken, en de schijnheilige VNV kan zeggen dat men het toch allemaal zo goed bedoeld heeft.
En voor wat betreft die 747ERF's die de KLM zo gul aan MP heeft 'gedoneerd,' die wilde men bij de KLM hoogstwaarschijnlijk toch al kwijt want voor zo'n operatie is de starre 9-17u KLM mentaliteit absoluut niet geschikt, en die 'donatie' wordt nu natuurlijk weer ruimschoots goedgemaakt door wat extra 787's. Nietwaar Q-nimbus?
Wat een haat, jaloezie en nijd. Misschien is het Viva-forum wat meer voor jullie, daar tieren deze gevoelens ook welig. Ja, dat geldt ook voor jou NKAWTG.
Ik kan geen serieus gesprek aan gaan met mensen die in dit soort complottheorieën geloven.
Maar jongens, als jullie het als buitenstaanders allemaal zo goed weten en zo moreel zijn, wat was het alternatief geweest? Ik ben benieuwd naar jullie antwoorden. Houdt er in je beantwoording rekening mee dat Martinair zo goed als failliet was.
Groeten,
Q