Ringvaart Akkoord opgezegd

Ik blijf erbij dat het wellicht niet in een CAO kan maar in een persoonlijke overeenkomst zou ik echt niet weten waarom niet.
 
Ringvaart Akkoord opgezegd

Dat geloof ik ook wel. Maar met duizenden werknemers in dienst wil je als werkgever alleen maar met een CAO afspraken maken. Behalve met top-managers.
 
Dat snap ik maar dit gaat over 250 vliegers?

Als je daarmee de oplossing creëert en alle discussies opruimt dan is een alinea extra met 10 mooie volzinnen die dit probleem oplost wel kinderlijk eenvoudig en ook waterdicht.

De MP doet dan "bewust" afstand van alle eventuele danwel vermeende rechten, stuitingsbrieven etc.. Een vlieger die dat niet wenst te tekenen .. prima .. maar dan geen blauw, groen of .. contract of weet ik niet wat voor kleur. Die behoudt zijn bestaande contract met alle rechten die daar aan vast zit.

Als ik MP vlieger was die mij ten onrechte geraakt voel (lees: niet blij ben met de door SCB veroorzaakte ellende) en ik krijg een faire regeling aangeboden met normale zekerheden .. bijvoorbeeld dezelfde uitgangspositie die ik in het RVA gehad zou hebben... Ik zou hem aannemen en een dergelijke afstandsverklaring tekenen.

Dat is echt niet alleen omdat ik "in het nauw zit" maar ook omdat ik zou beseffen dat noch KL noch VNV noch collega KL vliegers zitten te wachten op zo'n dreiging van een vermeende claim. Als daarmee de kous af is, is dat oke. Meer mag en kan ik ook niet van mijn werkgever verwachten.

... voor de goede orde .. ik ben geen belanghebbende.
 
Wsh, ik waardeer je constructieve ideeën oprecht, maar dit is allemaal al de revue gepasseerd.

Je kunt juridisch gezien niet iemand een contract laten tekenen dat hij afziet van eventuele rechtzaken. Dat mag gewoon niet. Anders was het idd al lang gedaan.
 
Wsh, ik waardeer je constructieve ideeën oprecht, maar dit is allemaal al de revue gepasseerd.

Je kunt juridisch gezien niet iemand een contract laten tekenen dat hij afziet van eventuele rechtzaken. Dat mag gewoon niet. Anders was het idd al lang gedaan.

Mag wel, Ooit van de term finale kwijting gehoord in deze?
 
Vooropgesteld dat je een deal uitonderhandeld krijgt waarvan een finale kwijting onderdeel uitmaakt heb je een paar problemen:

- de SCB is al aan het procederen en stopt daar niet mee.
- de meeste SCB-ers zijn al grotendeels in dienst bij KLM op een KLM-contract.

Door het tekenen van een finale kwijting door alle huidige MP-vliegers wordt het procederen dus niet gestopt, hoogstens de dreiging van een vracht-OVO claim weggenomen.

Da's denk ik te weinig basis om de partijen dicht genoeg bij elkaar te krijgen.
 
Als je niets doet kan het proces ook niet gestopt worden.
Het dichtgooien van het RVA door het VNV treft de "kwaadwillenden" die nog over moesten stappen" en de "goedwillenden" die over willen stappen zonder dat hele proces gebeuren. De reeds overgestapten treft het niet.

Door de finale kwijting "help" je in ieder geval de "goedwillenden", voor de "kwaadwillenden" veranderd er helemaal niets. (temeer omdat het grootste gedeelte reeds bij de KLM zit). De andere "kwaadwillenden" zullen de finale kwijting nooit tekenen.

De
 
Ik heb een idee ingebracht dat uitvoerbaar kan zijn als betrokkenen in de oplosmodus willen komen.

Inderdaad zal een SCB'er die dit tekent afstand doen van het SCB verhaal. Een SCB die het niet tekent wint niets .. tenzij zijn de uitspraak voor SCB positief is ...

Een goedwillende MP vlieger doet afstand ... ook van de gevolgen van een voor SCB positieve uitspraak..

Je creëert rust en duidelijkheid, hebt de mogelijkheid een faire oplossing te maken waar MP, KL en VNV vrede mee kunnen hebben en je haalt de angel uit de stammenstrijd.

Bovendien schat ik zo in dat er ook SCB'ers zullen zijn die zich nogmaals achter hun oren zullen krabben en wellicht toch ook eieren voor hun geld kiezen. De enige die echt niets winnen zijn die MP vliegers die al bij KL zijn ingestroomd op basis van de oorspronkelijke regeling. Als daar SCB'ers tussen zitten.. tja.. die vechten dan .. in veel kleinere getallen .. een steeds eenzamere strijd voor hunzelf.. Moet je ook nog maar willen..

Ik hoop dat dit probleem op een goede manier opgelost kan worden .. ik wens iedereen veel wijsheid.
 
"als daar SCB'rs tussen zitten..."

Daar zitten juist de meeste SCB'rs heb ik begrepen....maarja...anoniem he...tenminste..nog wel..

Dat maakt het ook weer moeilijker..zij vergallen het voor de jongens die nog binnen zouden moeten komen..
 
Daar zitten juist de meeste SCB'rs heb ik begrepen....maarja...anoniem he...tenminste..nog wel..

Dat maakt het ook weer moeilijker..zij vergallen het voor de jongens die nog binnen zouden moeten komen..

Niet op de manier die wsh omschrijft...
 
Ik ben bang dat de KLM/VNV bijzonder blij was met de aangespannen procedures want een coco met een co/captains salaris is pure kapitaalsvernietiging die ook nog vele jaren doorgaat. Kortom, achteraf gezien was het de beste deal die je kon krijgen maar dat is een gepasseerd station ben ik bang. Allemaal zo onnodig deze situatie maar onomkeerbaar helaas.
 
Er komt gewoon geen enkele overgang meer naar KLM. Einde oefening. RVA van tafel. SCB wilde MP LR niet bespreken. Nu de noodzaak groot is voor ingrepen bij KLM gaat niemand zich sterk maken voor 250 fte aan coco waarvan er 2/3 baas is. Te duur en intern KLM onverkoopbaar. Dus dan maar twee jaar salaris.
 
Helaas denk ik ook dat de MP-vliegers het met twee jaarsalarissen en een ferme handdruk zullen moeten doen...

En die twee jaarsalarissen staan volgens mij na 1 juli volgend jaar ook nog op losse schroeven als de versoepeling van het ontslagrecht in werking treedt (ontslagvergoeding dan gemaximeerd op 75.000 euro).
 
Mag wel, Ooit van de term finale kwijting gehoord in deze?

Ik ben niet dermate juridisch onderlegd dat ik kan beoordelen of een finale kwijting in dit geval mogelijk was. Ik meende dat zoiets meer gebruikt wordt bij een faillissement en dus op het financiële vlak. Juist MP-ers hebben op het VNV forum verteld dat als die mogelijkheid zou bestaan, dat ze meteen zouden tekenen...

Mocht het wel kunnen dan vind ik het ook raar waarom dat niet gedaan is. Je zou verwachten dat de MP ledenraad hier groot voorstander van zou moeten zijn, ook om weer het vertrouwen in het bestuur uit te spreken. Iets wat nog steeds niet gedaan is. Waarom hebben zij dit dan niet voorgesteld?
 
Ik ben benieuwd, wat de SCB-ers gaan doen, ALS ze hun gelijk krijgen bij de rechter. Op dat moment moeten ze zich kenbaar maken en hun gewilde functie opeisen. Dan zijn ze bekend. Onder de KLM vliegers gaat grote onrust heersen. Iets met verstoring van de werkrelatie??? Meneer, u hebt gelijk, maar helaas moeten we nu afscheid van u nemen, gouden handdruk mee, is dan net weer wat minder dan nu. KLM vlieger blij, KLM ook blij dat ze van die ondankbare vliegers en matennaaiers af zijn.
Ik denk dat het niet veel anders zal gaan. Nu alleen nog een oplossing voor de goede MP-ers.
 
Last edited:
Ringvaart Akkoord opgezegd

Tja, je had me ook meteen kunnen corrigeren ipv zon vage post te plaatsen.


Hoe kan ik je corrigeren als ik niet weet waar je precies op doelt?

Lufthansa plant wel meer dingen, oa met Eurowings, Germanwings, Sunexpress en Cityline. Er wordt gesproken over verschillende mogelijkheden voor langstrecke-low-budget, alleen niet bij Germanwings, vandaar mijn opmerking.
Is verder weinig vaags aan geloof ik.

Op welk ander low-cost-langstrecke plan van het LH management je dan doelde kan ik verder niet weten...


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Back
Top