Recreatievliegtuigjes niet welkom op Schiphol

Waar haalt iedereen overigens de 1200 ft regel vandaan?

(Ik ben gewoon te lui om te zoeken, het is niet dat ik het niet geloof)
 
Waar haalt iedereen overigens de 1200 ft regel vandaan?

(Ik ben gewoon te lui om te zoeken, het is niet dat ik het niet geloof)

Zoals ik begrepen heb:

Die 1200ft regel is er wel (onder die hoogte mag je zonder transponder nog vliegen, dus voor oldtimers e.d.).

Feit blijft dat je in het gebied überhaupt niet mag komen als VFR vlieger, dus ook niet onder 1200ft.
 
:passed:

Waar blijft dat eiland voor de kust met dat nieuwe vliegveld erop ?

dat zou inderdaad een mooi werkgelegenheidsproject zijn wat de economie ook op langere termijn een goede boost kan geven zonder al te veel milieu schade. En, last but not least, boven NL vasteland kunnen we weer overal rond fladderen. Of wat denk je van lekker T&G`s maken op de Buitenveldertbaan met je MLA of C172?
 
Schiet mij maar lek. Zou benieuwd zijn wat de statistische onderbouwing is voor deze enorme misser.... volgens mij zijn het aantal incidenten minimaal en als ik kijk naar wat ik in de London TMA allemaal mag doen zonder dat het problemen geeft... weten we zeker dat het geen misplaatste 1 april grap is??? :rolleyes:

Een gevolg van bureau ambtenaren op het IVW die met regeltjes de echte wereld waarin gevlogen wordt proberen aan te passen... Nu hebben de jongens van NVNL nog minder speelruimte want het staat op papier om een pen duwer in Den Haag te vrijwaren van eventuele claims (of gewoon door gebrek aan kennis) en gemaakte regels veranderen en daarbij horend gezichtsverlies mbt mode S kunnen ze natuurlijk niet hebben.. :eek:
 
Bedenk ineens een aardige:
specific commercial VFR traffic after permission (PPR) from the Operational Helpdesk:
samen met
photo flights,
maakt:

Hallo Ops desk ik wil graag even met Tante Mien een fotovlucht maken.. Allemaal even bellen naar +31 (0)20 406 3521 en vragen naar de Ops desk :grijns:
 
Maar als ik dit dan weer lees, dan baal ik zo enorm van dit zielige land met z'n armzalige regeltjes die kant nog wal raken

idd het is weer om van te :huilt:

BTW is er 'n primary radar return met b.v. 'n (plastieke) Glasair, Lancair 360, Cirrus of (houten) Falco :grijns: ?
 
Wat ik me zo afvraag, de morning after, als ik nog eens naar het gebied kijk is wat de consequenties zijn voor die VFR vliegers die vandaag en morgen ongetwijfeld door dit gebied gaan vliegen.

Ga er maar vanuit dat de Garden Gnomes in hun loopgraven liggen en dat overtreders 'n :dozey: € transactie kunnen verwachten.

't word tijd voor 'n Garden Gnome Avoidance System (GGAS) :D

PUSH DOWN *** GARDEN GNOMES AHEAD *** PUSH DOWN *** GARDEN GNOMES AHEAD :grijns:

Be smart, Fly Stealth :D
 
Ga er maar vanuit dat de Garden Gnomes in hun loopgraven liggen en dat overtreders 'n :dozey: € transactie kunnen verwachten.

't word tijd voor 'n Garden Gnome Avoidance System (GGAS) :D

PUSH DOWN *** GARDEN GNOMES AHEAD *** PUSH DOWN *** GARDEN GNOMES AHEAD :grijns:

Be smart, Fly Stealth :D

GGAS bestaat al, ontwikkeld op EHGR. Grootste probleem was de plaatsing van de enorm complexe phased-array antenne die vooral niet mocht opvallen natuurlijk.

Hier zie je de proefopstelling in de PH-TYG
gnome.jpg


Greetz,
TD
 
Hier zie je de proefopstelling in de PH-TYG

Als Flying Test Bed (FTD) niet slecht :grijns:

In de praktijk heb je m.i. wel iets snel, wendbaar en :radar: onzichtbaar nodig ;)

Zat zelf te denken aan 'n 'stealth' houten Falco F8L met 180 geïnjecteerde paarden met buitenlandse registratie (geen reg onder de vleugels) :grijns:

High speed low level @300' met 165+ genotsknotsen plus GGAS en de Garden Gnomes hebben 't nakijken :D
 
Nee, helemaal niet nodig die snelheid!
De PH-TYG is gekozen omdat ie toch nog gespoten moest worden en dat is gedaan met Radar Absorbing Paint (RAP), mogelijk gemaakt door de nieuwste nano-technologiën.
De 'Stealth' knop op de GGAS triggert de nano-partikels in de verf zodat de kist ineens volkomen onzichtbaar is voor het hele radarspectrum.
Heeft wat hoofdbrekens gekost, maar dan hebben we ook wat.

Al met al in en in triest dat we zover moeten gaan!
 
Ik had de TYG nog niet gezien in dat nieuwe kleurenschema, maar ik snap nu waarom. Stoer hoor, zo'n stealth Tiger. Misschien wel een goed alternatief voor de JSF? :grijns:

PH-TYG.gif


Maar back on-topic, VFR-vliegen in Nederland kan en mag blijkbaar niet gewoon leuk zijn. Jammer, vooral heel jammer . . .
 
Last edited:
Volgens mij komt dit allemaal uit de koker van IVW, en niet zozeer de LVLN.... Ik heb iniedergeval al van twee kanten gehoord dat IVW graag het VFR verkeer rond EHRD en EHAM "aan willen pakken". Laat dit nu een hele mooie aanleiding zijn!

Waarom niet situatie als voorheen; transponder op sby, alleen bij daadwerkelijke kruisen CTR sby code gekregen van Schiphol Toren gebruiken?

Als deze SRZ definitief vorm krijgt, in een verbod van VFR verkeer inhoud, denk ik dat we dat van onze kant niet geruisloos moeten accepteren:eek:!

JW:wegkwijt:
 
Last edited:
Waar is AOPA???? Waar is KNVvL???? Waar zijn onze vertegenwoordigers??? Niets op de websites te vinden.!

Je maakt mij niet wijs, dat één of andere overbetaalde :dozey: IVW ambtenaar of LVNL oppersmurf(in) zonder vooroverleg met de betrokken belangeninstanties tot zo'n :stapelge: VFR vliegverbod komt.

Zowel AOPA Netherlands als KNVvL zijn slapende 'Window Dressed' :blabla: gezelligheids clubjes :passed:

Zo zie je maar weer, als het puntje bij het 'echte' paaltje komt, heb je er geen zak aan :eek:

BTW AOPA U.K. is een stuk alerter en heeft het al op haar site staan, zie Dutch ban Mode S under the Schiphol & Hilversum CAS ;)
 
Als je dus al overweegde je lidmaatschap van een van deze organisaties op te zeggen, dan zou dit dus HET moment zijn...

Aan de andere kant...misschien is IVW hier ook wel op uit ;)
 
Last edited:
Als je dus al overweegde je lidmaatschap van een van deze organisaties op te zeggen, dan zou dit dus HET moment zijn...

Aan de andere kant...misschien is IWV hier ook wel op uit ;)

Of wat meer IFR filen :grijns:
 
Surferboy, can you explain, please?

Kan ik deels, maar ga ik gezien het feit dan 95% van de reacties hier wel van een klok gehoord hebben, maar geen idee hebben hoe een klepel eruit ziet niet doen. (Beetje het Telegraaf-site idee krijg ik hiervan..)

Op een borrel/BBQ wil ik absoluut wel vertellen wat ik ervan weet/vindt, maar zie er hier het nut niet van.
 
Back
Top