Recreatievliegtuigjes niet welkom op Schiphol

BTW laat de AMS verkeerslijders (lange ij) m/v na hun opleiding eens 6 maanden stage lopen bij DFW TRACON en ze weten 'meteen' wat 'echte' :radar: bliep blubber, bliep blubber (If there's any) is :grijns:

God, demente vent je blijft een beetje in herhaling vallen. As for DFW (en andere centre's) heb heel eerlijk gezegd geen idee wat voor type/merk ATM-systeem DFW gebruikt, dus ik heb geen idee of zij last hebben van clutter. Was wel laatst in Langen ACC, wat een grap zeg..geen wonder dat je daar tot level hoog VFR mag rondboren....anders hebben ze helemaal geen verkeer om tegen te babbelen!

@ MG: AMS kun je ook gewoon VFR landen hoor! (Kost je waarschijnlijk alleen een halve Piper aan landingsgeld!) ;)
 
'n behoorlijke arrogante 'yuppie' houding voor iemand die 'amper' 2 jaar "Ain't seen nothing yet" in opleiding is als verkeerslijder (lange ij).

Verder wil ik je eraan herinneren dat IVW/LVNL zelf de veroorzaker is van het huidige 'VFR Traffic' bliep :radar: blubber mode-S probleem en dit niet moet afschuiven op 'VFR' GA Nederland.
 
God, demente vent je blijft een beetje in herhaling vallen. As for DFW (en andere centre's) heb heel eerlijk gezegd geen idee wat voor type/merk ATM-systeem DFW gebruikt, dus ik heb geen idee of zij last hebben van clutter. Was wel laatst in Langen ACC, wat een grap zeg..geen wonder dat je daar tot level hoog VFR mag rondboren....

Is dit nou kenmerkend voor de onderlinge verhoudingen hier?
 
@ MG: AMS kun je ook gewoon VFR landen hoor! (Kost je waarschijnlijk alleen een halve Piper aan landingsgeld!) ;)

Was altijd zo rond de 90 euro...correct me if wrong.
Dus zeker geen halve Piper.

Wellicht off topic, maar een beetje meer respect naar GBOF (...demente vent...) en je "collega's" bij Langen ACC (...wat een grap zeg...) zou hier volgens mij zeer gepast zijn.
Zou jij het leuk vinden als men daar zo praat over "jouw" collega's op Oost?!

Al vind ik verkeersleider met een lange IJ ook niet echt een positieve bijdrage leveren aan deze discussie...;)

On topic:

Hopelijk komt er op zeer korte termijn wat meer ruimte voor VFR verkeer in de SRZ Schiphol...
 
Naar mijn weten ben je er zo'n 650€ aan kwijt om je kist daar neer te zetten. Daarom cross ik de CTR gewoon, wat nu dus niet meer kan.

Vorige week voog er anders nog een C172 op 500ft langs die toren, anyone die me dat kan uitleggen?

BTW waarom loopt iedereen Surferboy zo af te zeiken? Naar mijn weten doet hij meestal niets anders dan helpen.
 
Langen ACC, wat een grap zeg..geen wonder dat je daar tot level hoog VFR mag rondboren

Was laatst weereens vertrokken van Dusseldorf (IFR) en op Langen Radar kan het net zo druk zijn als op Schiphol app. Ze handelen daar >3 grote velden af..

Aangezien je het over VFR hebt, neem ik aan dat je naar Langen info verwijst.

Op Adam info zal het nu ook wel niet meer zo druk zijn.
 
Wellicht off topic, maar een beetje meer respect naar GBOF (...demente vent...) en je "collega's" bij Langen ACC (...wat een grap zeg...) zou hier volgens mij zeer gepast zijn.
Zou jij het leuk vinden als men daar zo praat over "jouw" collega's op Oost?!

Al vind ik verkeersleider met een lange IJ ook niet echt een positieve bijdrage leveren aan deze discussie...;)

Ach, d'r wordt niet echt veel positiever over mij/collega's gedacht als ik GBOF mag geloven, verder denk ik niet dat GBOF degene is om mij op een houding te wijzen....als iemand die "dagdagelijks bezig is met safety" (mijn excuses als ik parafraseer) heb je nogal vreemde opvattingen over het algemeen. (Doel vooral op de posts van voor je 'Break' maar laatst had je weer een mooie die door een van de mods even om zeep is geholpen.) Dus wat mij betreft gaat het hele "Verkeerslijder/Tuinkabouter/Garden Gnome"-gel*l op mijn ignore-list.

@QED:

Nee ik doel op Langen Radar (Sector Hamm Medium/Hamm Low/Dusseldorf Dept/Dusseldorf Arrival North etcetc) deden weinig anders dan VFR-traffic info geven aan IFR verkeer. En nee, de off-peak tijden van AMS zijn ook rustig, maar ik heb daar 3 uur gezeten en geen verkeer gezien...

Adam info hoeft het sowieso niet van VFR-traffic te hebben, zat IFR-heli's vliegen nog.

Surferboy out...
 
Naar mijn weten ben je er zo'n 650€ aan kwijt om je kist daar neer te zetten.

Hoe weet je dat? Toen ik er een paar jaar geleden nog landde was het zo'n € 250,- all in. Lijkt me sterk dat het nu meer dan 600 is...


BTW, als iemand kritiek wil uiten op IVW/LVNL, doe dat dan rechtstreeks op de beleidsmakers (de leiding) en niet op Surferboy of andere ATC'ers. Die kunnen hier ook niks aan doen en proberen alleen maar de situatie helder uit te leggen. Bedankt daarvoor.
 
Iedereen heeft hier volgens mij (binnen bepaalde grenzen) het recht om zijn of haar mening te uiten, toch?
Dat lijkt me iets anders dan afzeiken...
 
Nee ik doel op Langen Radar (Sector Hamm Medium/Hamm Low/Dusseldorf Dept/Dusseldorf Arrival North etcetc) deden weinig anders dan VFR-traffic info geven aan IFR verkeer. En nee, de off-peak tijden van AMS zijn ook rustig, maar ik heb daar 3 uur gezeten en geen verkeer gezien...

hmm... volgens de DFS handelen ze alleen voor Dusseldorf en Koln/Bonn ca. 400.000 bewegingen af. dat is niet heel veel minder dan schiphol en zitten nog niet alle velden bij.

maar ja, op de een of ander manier lijkt het altijd rustiger in Duitsland... Ookal is het (volgens de DFS) het 'drukste luchtruim van Europa' met 3 miljn vliegbewegingen per jaar. Zullen wel meer geld hebben voor betere verdeling en meer personeel.
 
Hoe weet je dat? Toen ik er een paar jaar geleden nog landde was het zo'n € 250,- all in. Lijkt me sterk dat het nu meer dan 600 is...


BTW, als iemand kritiek wil uiten op IVW/LVNL, doe dat dan rechtstreeks op de beleidsmakers (de leiding) en niet op Surferboy of andere ATC'ers. Die kunnen hier ook niks aan doen en proberen alleen maar de situatie helder uit te leggen. Bedankt daarvoor.

Wat ik gehoord heb zijn het de verkeersleiders van Schiphol approach die geklaagd hebben over de radar clutter en dat heel hoog opgespeeld hebben als veiligheids issue. Daarna zijn de beleidsmakers aan het paniek voetballen geslagen om binnen een week met een politiek haalbare (transponders mogen niet uit) en voor de grote luchtvaart acceptabele oplossing te komen (geen reductie van capaciteit). Dat het ten koste gaat van GA is niet echt van belang geweest in de keuze.

Dus het zijn wel degelijk de verkeersleiders die ervoor gezorgd hebben, mogelijk een directe collega van surferboy maar dat is me niet duidelijk.
 
Misschien moet je het eens anders bekijken....Het is een veiligheids issue en ja er is geklaagd door verkeersleiders, dus toen is IVW voor de keuze gesteld:

1. Opschorten transponderplicht
2.SRZ
3 Sterke capaciteitsmaatregelen, want zo was een piek niet veilig af te handelen.

Waarbij optie 1 de sterke voorkeur genoot van LVNL om GA te ontzien, maar niet is opgevolgd door IVW.

Maargoed dat heb ik allemaal al een keer gezegd, ik haak af hier...

@QED: Tja, blijkbaar betere verdeling.....zaten met 20 man naar 4 kisten te kijken..en nog kreeg ie het voor elkaar om STCA af te laten gaan en avoiding action nodig te hebben.
 
:eek:fftopic: dat duurt niet lang meer. De eerste 'tests' met personeel vrije olie platforms lijkt een succes. Aantal bewegingen zal dan drastisch terugvallen.

Hahahaha, vraag me af of ze dat al weten! ;)
 
Laten we proberen de discussie te beperken tot het zakelijke. Iemand een demente vent noemen kan helaas makkelijk negatief geinterpreteerd worden. Wellicht kunnen we dat soort (!= generiek) kwalificaties beter achterwege laten.
 
Laten we proberen de discussie te beperken tot het zakelijke. Iemand een demente vent noemen kan helaas makkelijk negatief geinterpreteerd worden. Wellicht kunnen we dat soort (!= generiek) kwalificaties beter achterwege laten.

Helemaal mee eens. Iemand dement noemen en zo doe je maar bij je zelf thuis of zo, maar hier niet.
 
sup 04/09 revised..

sup 04/09 revised..

sup 04/09 is opnieuw herzien, maar niet zoals we gehoopt hadden.
Zou dat betekenen dat IVW nog steeds geen besluit heeft genomen over de SRZ.. of erger nog, dat ze al wel een besluit hebben genomen en dat dit het dan is?
 
Het blijft een vat vol tegenstrijdigheden c.q. onduidelijkheid met name waar het gaat over vliegtuigen die helemaal geen transponder aan boord hebben en DUS beneden 1200' onder de TMA vliegen....

Ambtenaren....... zucht!
 
Het blijft een vat vol tegenstrijdigheden c.q. onduidelijkheid met name waar het gaat over vliegtuigen die helemaal geen transponder aan boord hebben en DUS beneden 1200' onder de TMA vliegen....

Ambtenaren....... zucht!

Ik kan het niet anders lezen dan dat vliegtuigen zonder transponder (dus die ook geen transponder plicht hebben) gewoon onder 1200' in de SRZ mogen vliegen.. :wegkwijt:
 
Back
Top