Recreatievliegtuigjes niet welkom op Schiphol

Dan moet je eerst even de collega's van ATCBOX betalen.

Gratis optie is de KML file voor Google Earth
 
Wat ik wel en wat ik niet gezien heb, daarvan weet u niets.

Aangezien u beweert dat er géén radar-clutter probleem is of iig dat het onzin is, kan ik er redelijk veilig vanuit gaan dat u nog nooit een AAA APP of ACC radarscherm heeft gezien op een zonnige dag.

Overigens gaat het niet alleen om de sportvlieger, maar het gaat over de general-aviation ! Dat ligt dus wel even breder dan u wil doen geloven.

GA kan ook IFR-filen, zoals ik al eerder heb gezegd...dan wordt er door zowel Dutchmil als LVNL zoveel mogelijk aan gedaan om de vluchthandeling goed te laten verlopen.

Het aanhalen van mijn gebruikersnaam, om vervolgens een link naar de agrarische sector te leggen, zie ik als zwak en misplaatst.

Nounou, zijn we meteen op de teentjes (klompen:grijns:) getrapt? Maargoed, proberen we hem anders..schoenmaker blijf bij u leest!

Fijn dat u toch besloten heeft tegen het lagere soort vliegers te spreken, waarmee ik een verandering in uw houding constateer.

Heel eerlijk zal het me aan mijn an*s oxideren hoe u over mijn houding denkt, maar deze zal niet snel veranderen als Sportvliegers zoals uzelf denken te kunnen bepalen of radar-clutter wel of geen probleem is. Had u eerlijk gevraagd of radar-clutter een reeel probleem was, dan had u waarschijnlijk een heel ander antwoord gekregen, denkt u niet?

Begrijp me niet verkeerd, ik vind de huidige oplossing zeker geen schoonheidsprijs verdienen....maar het is wel een oplossing voor een reeel probleem, en ook in de afhandeling van het probleem zitten veel meer haken en ogen dan de sportvliegers hier zonder kennis van ATM-systemen aandragen.
 
Last edited:
Ik denk dat een oplossing zou kunnen zijn op de 27 om te intercepten van 3000ft.
meer ruimte eronder kunnen VFR coridors noord/zuid met ATC begeleiding gemaakt worden,

Zou theoretisch kunnen, maar zeker bij hoge transitionlevels heeft SPL-APP echt heel weinig veilige levels/altitudes over om het geheel veilig te kunnen afhandelen plus je hebt dan standaard langere line-ups waardoor de capaciteit ook weer omlaag gaat.

@Shark:

En wat denk je dat het geheel kost om het ATM-systeem aan te passen? Zijn een aantal mogelijkheden, maar die zijn waarschijnlijk óf duur óf er moeten safety-cases van worden gemaakt waardoor het nog veeeeeel langer gaat duren. (En aangezien LVNL van de overheid geen geld mag sparen voor dit soort dingen zal dat geld van óf de overheid (Fat Chance in Hell) óf de gebruiker moeten komen!)
 
Aangezien u beweert dat er géén radar-clutter probleem is of iig dat het onzin is, kan ik er redelijk veilig vanuit gaan dat u nog nooit een AAA APP of ACC radarscherm heeft gezien op een zonnige dag.

Komt dit (clutter) nou door de mode S transponder OF door de verplichting onder de TMA1 te squawken.

M.a.w. zou dit probleem er ook geweest zijn als wij nog vrolijk met mode A/C rondvlogen en verplicht moesten squawken???
 
Surferboy; allemaal hele legitieme argumenten.
1 grote maarrrrrr; Iedereen wist dat dit er aan kwam.......toch?....

En wie zijn er nu screwed?; de enige die zich goed hadden voorbereid(de GA)....
Dat gaat er bij mij nog niet helemaal in.
 
@ surferboy

@ surferboy

En wat denk je dat het geheel kost om het ATM-systeem aan te passen? Zijn een aantal mogelijkheden, maar die zijn waarschijnlijk óf duur óf er moeten safety-cases van worden gemaakt waardoor het nog veeeeeel langer gaat duren.


Dat zal best wel wat kosten, zo ongeveer in de orde van grootte van 400 keer de aanschaf van een Mode-S transponder, dit uitgaande dat we in Nederland nu al wel zeker zo'n 400 kisten verplicht uitgerust hebben met een mode-S transponder.

Het is dus wel erg zwak om te zeggen dat het teveel kost.
En als nu nog niet bekend is of er een safety-case van gemaakt moet worden dan vraag ik me toch wel af of we in deze eeuw nog van die SRZ afkomen.
 
Aangezien u beweert dat er géén radar-clutter probleem is of iig dat het onzin is, kan ik er redelijk veilig vanuit gaan dat u nog nooit een AAA APP of ACC radarscherm heeft gezien op een zonnige dag..

Maar met zekerheid kunt u dat niet zeggen en beweert dat er geen radar-clutter probleem is, heb ik ook niet ! Ik stel dat men bij LVNL problemen met de radar blijkt te hebben, die in andere landen met zeer veel meer vliegverkeer niet blijken voor te komen. Althans, men hoeft daar geen drastische maatregelen te nemen om het GA-verkeer te mijden. Notabene; nadat men zelf met de eis komt om transponders in te bouwen en aan te zetten ! Is dat nou vreemd of niet?!

GA kan ook IFR-filen, zoals ik al eerder heb gezegd...dan wordt er door zowel Dutchmil als LVNL zoveel mogelijk aan gedaan om de vluchthandeling goed te laten verlopen...

Ben ik met u eens, maar was tot voorkort in de oude situatie nergens nodig voor.

Nounou, zijn we meteen op de teentjes (klompen:grijns:) getrapt? Maargoed, proberen we hem anders..schoenmaker blijf bij u leest!..

Absoluut niet op klompen/sandalen/tenen getrapt:D, maar die leest (van de luchtvaart) waar u het over heeft, is ook mijn leest. Een leest heb je in verschillende maten en in de luchtvaart heb ik de leest van privé-vlieger. U doet overkomen of dat de prive-vlieger maar een sukkelig soort is die van niets weet en dat stoort mij.

Heel eerlijk zal het me aan mijn an*s oxideren hoe u over mijn houding denkt, maar deze zal niet snel veranderen als Sportvliegers zoals uzelf denken te kunnen bepalen of radar-clutter wel of geen probleem is. Had u eerlijk gevraagd of radar-clutter een reeel probleem was, dan had u waarschijnlijk een heel ander antwoord gekregen, denkt u niet?:.

Hier begint toch ook mijn r**t van te oxideren:haha:

Begrijp me niet verkeerd, ik vind de huidige oplossing zeker geen schoonheidsprijs verdienen....maar het is wel een oplossing voor een reeel probleem, en ook in de afhandeling van het probleem zitten veel meer haken en ogen dan de sportvliegers hier zonder kennis van ATM-systemen aandragen.

Ik stel nogmaals vast dat IVW en LVNL hun huiswerk beter hadden moeten doen en daar hebben sportvliegers helemaal geen kennis van ATM-systemen voor nodig. Overigens houd de discussie hierbij voor mij op en dank ik u werkelijk oprecht uit mijn hart voor de antwoorden. Ik meen dit serieus en wat mij betreft geen rotte gevoelens over en weer.
Met groet ! :biertje:
 
het gaat nog wel wat verder

het gaat nog wel wat verder

Lekker handig dat kaartje wat bij het AIP SUP 04/09 gevoegd is. Het wekt een indruk die niet echt volledig is want:
Naast de SRZ zijn dus ook SRZ Hilversum en Lelystad verboden tenzij !! de transponder uit is en je radiocontact hebt.
Daarnaast liggen nog aangrenzend de EHP 26 en EHP26a die weer aansluit op de ATZ Valkenburg en wat ook weer aansluit op de CTR Rotterdam.
Vervolgens hebben we nog de EHP25 die vlak langs Hilversum ligt.

Dat is dus allemaal gesloten gebied.

Fijn he die volledige publicaties van LVNL. waarom staan die EHP's niet op het kaartje !!

Ik heb er een kaartje van gemaakt waarop ik met rood alles ingetekend heb maar kan dat helaas hier niet publiceren, wellicht vind ik daar nog een oplossing voor.
 
Kleur dan ook nog even de ATZ rond Soesterberg in. Die is ook vergeten op het kaartje maar wel degelijk zeer essentieel met al dat VFR verkeer dat nu langs komt....
 
Kleur dan ook nog even de ATZ rond Soesterberg in. Die is ook vergeten op het kaartje maar wel degelijk zeer essentieel met al dat VFR verkeer dat nu langs komt....

Is het niet beter dan om een nieuwe kaart van Nederlanden te maken met de verboden gebieden er uitgeknipt?
 
Ik stel voor om Zeeland maar bij België te voegen, ik denk dat we qua airspace daar beter af zijn:p:

En natuurlijk legaal Night VFR vliegen:radar:
 
Ik stel voor om Zeeland maar bij België te voegen, ik denk dat we qua airspace daar beter af zijn:p:

En natuurlijk legaal Night VFR vliegen:radar:

Doe daar dan de provincie Utrecht ook maar bij meteen! Kunnen we Luxemburg ook niet uitnodigen om daar deel aan te nemen?
De voordelen zijn legio, dat weet ik uit ondervinding.
 
Back
Top