Hi mensen, ik heb me als geinteresseerde ook aangemeld op dit forum.
Mijn situatie is ongeveer dezelfde als die van Stefan, vandaar dat ik in dit topic aansluit en niet zelf iets soortgelijks open. Ik overweeg ook de jaa/faa opleiding te gaan volgen, eventueel ook bij bristow. Dat zijn de overeenkomsten.
Dan de verschillen. De grootste is dat ik inmiddels 30 ben. Na mijn middelbare school ben ik een opleiding gaan volgen (zoals de meesten van jullie Stefan aanraden) en ik heb er inmiddels alweer een paar jaar in de IT op zitten. Hier word ik echter niet vrolijk van, en van de gedachte dat ik dit nog 40 jaar zou moeten doen al helemaal niet. Waar ik wel vrolijk van zou worden? Helicopters vliegen.
Als ik mijn toekomst nu zou moeten uittekenen, dan ziet dat er ongeveer zo uit. De komende jaren in opleiding en na het behalen van de nodige papieren ergens beginnen met het opbouwen van de vereiste uren (maakt niet zoveel uit waarmee, je mag al blij zijn als je iets vindt geloof ik?). Als dat gelukt is naar een tropisch paradijsje verhuizen om daar toeristen van eiland naar eiland te vliegen. Eventueel daarna, als dat 'gewoontjes' begint te worden, een eigen helicopterbedrijfje beginnen en op die manier de organisatorische kant erbij gaan doen voor de afwisseling. Hey, dromen mag he.
Zo, nu ik mijn huidige situatie en waar ik heen wil een beetje omschreven heb, de vragen:
- Ik ben 30. Met wat geluk zou ik met 31 kunnen beginnen met een opleiding en rond mijn 33e klaar zijn. In hoeverre is dit een probleem?
- Hoe is de situatie in de rest van de wereld qua werk? In Europa is het moeilijk om iets te vinden begrijp ik, is dat in bijvoorbeeld Azie beter?
- De centenkwestie. Je leent een bedrag ter waarde van een klein huis, zijn er veel mensen die hiermee in de problemen komen? (bijvoorbeeld omdat ze geen werk vinden?)
- Inhoudelijk: begrijp ik goed dat je na een faa/jaa opleiding in bristow nog een aparte jaa ir moet halen om in europa aan de slag te kunnen?