JeéWeé
New member
..waar een wil is is een weg.
Een lange onzekere en kostbare weg weliswaar.
Er is nog een andere mogelijkheid voor de wat jongere aspirant-vliegers.
Eerst bij een helibedrijf gaan werken bij de dispatch, of als monteur.
Dan na een jaar of wat werken, via het bedrijf overstappen naar de pilotenstoel.
Je weet dan de ins en outs van de heliwereld.
Het is door meerdere mensen zo gedaan en zij hadden daardoor baangarantie.
Dank voor de tip, maar ik ben bang dat dit nog weer een langere weg is? Als monteur zou je toch eerst ook nog een (MBO?)opleiding moeten volgen. Daarna een aantal jaar werken en dan kijken of de overstap gemaakt kan worden.. Lijkt me overigens wel erg leuk om aan heli's te sleutelen, hmmm ik ga me er eens in verdiepen.
@ Dreamflyer:
Dank voor je reactie. Op jouw manier zou ik dus m'n VWO binnen zien te hengelen en daarna ergens zonder verder diploma/opleiding gaan werken en ondertussen ook nog m'n PPL halen. Ik neem aan dat het wel behoorlijk druk/zwaar is om naast je werk (afhankelijk van je werk misschien) je PPL te halen.
Ik had zelf meer het idee om eerst nog te studeren, met het idee dat je dan altijd nog een diploma op zak hebt.
Maar nog even over die grading/keuring, als je daarvoor afgekeurd wordt dan is het hele luchtvaartverhaaltje voorgoed afgelopen? Die hele keuringen kosten zo'n €1500,- geloof ik? Het lijkt me toch best balen als je dan te horen krijgt dat je het niet kunt....
JW