Dreamflyer
Member
Dat bestaat toch helemaal niet expliciet?
Offtopic: ik zie dat je je PPL(A) hebt, met 220 uur. Ik meen dat je het toendertijd ook over heli's had? Er vanaf gezien begrijp ik? Benieuwd wat je keuze was?
Dat bestaat toch helemaal niet expliciet?
Offtopic: ik zie dat je je PPL(A) hebt, met 220 uur. Ik meen dat je het toendertijd ook over heli's had? Er vanaf gezien begrijp ik? Benieuwd wat je keuze was?
Het risico is zeer groot. Alles wat telt zijn uren. Als je na de opleiding geen baan krijgt, of een baantje als CFI waar je niet genoeg vliegt, en hebt vervolgens na 2 jaar 500 uur, heb je geen kans elders op deze wereld. Als je in Nederland blijft en nog steeds een baan hebt is het minder erg.
Juist omdat je modulair doet bouw je een netwerk in Nederland op. Als je naar Bristows gaat heb je juist geen netwerk. (Een netwerk wat bestaat uit mede studenten brengt je niet veel/niets)
Maar zoals bovenstaande poster al zegt, ben je wel echt 'dedicated' want een enorme hoop doorzettingsvermogen is wel nodig.
Ik heb het geprobeert bij de KLu, zag er nadat ik goedgekeurd was goed uit en ben m'n bedrijg gestopt. Vervolgens is de KLu niks geworden, geen projecten meer kunnen starten, hoop mislukt, uiteindelijk financiele rek er helemaal uit en moest ik weer in loondienst, financiele troep opruimen. Op mn bek gegaan dus
Juist omdat je modulair doet bouw je een netwerk in Nederland op. Als je naar Bristows gaat heb je juist geen netwerk. (Een netwerk wat bestaat uit mede studenten brengt je niet veel/niets
Van de verhalen die hier (en elders) worden geschetst word je niet echt vrolijk he. Als ik over een paar jaar weer gedwongen de IT in moet, maar dan met een ton schuld achter mijn naam... je moet realistisch zijn met dit soort dingen. Als er piloten met 1000 uur werkeloos rondlopen, wat heb ik dan als starter op die markt te zoeken?
mee eens over netwerk in nederland! niet eens wat je over Bristow zegt! ten eerste: Als je naar bristow gaat bouw je heel veel contacten op. De school zelf heeft ook contacten met Bristow en indien Bristow piloten waardan ook nodig heeft en jij heb de nationaliteit en de uren zullen zij jou in kontakt brengen met de juiste personen.
Ten tweede: Mede studenten zijn juist hele goede kontakten alleen al bij Bristow lopen er rond de 200+ studenten die van allerlei soorten opleidingen volgen. Je netwerk kring is juist enorm groot want er zitten daar ook zonen/dochters van eigenaren, chiefpilots enzv op de school dus je kan daar heel goed een netwerk op bouwen.
Daar heb ik nooit wat van gemerkt, misschien zat ik er op een verkeerd tijdstip maar zonen en dochters van eigenaren, nooit meegemaakt. Ik heb nog steeds contact met de meeste van m'n studiegenoten en met oa. Patrick Corr, maar ik ben nog nooit benaderd voor een baan, en m'n maatjes ook niet. Volgens mij staat de Bristows Academy wat dat aangaat los van Bristows operations en zo goed als ik weet hebben de diverse landen operaties van Bristows niet eens onderling contact over personeel.
Dit verhaal brengt de Bristows Academy graag in de Wereld om zieltjes te winnen.
en politie is alleen via politie intern meen ik, alhoewel een hele tijd terug een vacature was, waar dit niet uit bleek. Ben wel benieuwd of iemand dit weet?
Ik heb zo'n 6 jaar geleden eens gepraat met een politie heli piloot en die was eerst 4 jaar agent geweest voordat hij naar deze functie solliciteerde. Hij zei toen dat het verplicht was om eerst als straatagent gewerkt te hebben.
In de laatste op de bok staat een artikel over de politie operatie vanaf schiphol:
http://www.vnv-dalpa.nl/files/publiek/odb/webversie%20Op%20de%20Bok%20april%2011.pdf
Vanaf pagina 6