Nieuwe baan, deze keer met Typerating...

Het uitzicht op FL410, de kust van North Carolina op weg naar Long island.
Mag eigenlijk niet vanwege RVSM maar een keertje op de hand gevlogen vanaf de take off tot 410...:1855:



En voor de scherpe onder ons, dat is onze stby tweede transponder, niet dat we VFR kwaken op 410..


Ocean Reef Key Largo, een prive landingsbaan met villa's op de golf course



Sebring (KSEF) bekend van de racebaan vanaf FL380 op weg naar 410
Koele lucht van het meer zorgde voor deopening in de bewolking





27.2 uur in de laatste 10 dagen waarvan 5.7 op een dag met 4 legs.
Gaat lekker zo.
 
Last edited:
Mooi man, maar hoe ben je ooit aan een werkvisum gekomen ?

Ik begrijp dat er een hoop werk is, maar ja ... greencard .....

Suc6
 
Mooi man, maar hoe ben je ooit aan een werkvisum gekomen ?

Ik begrijp dat er een hoop werk is, maar ja ... greencard .....

Suc6

Mijn greencard aanvraag heeft in totaal 10 jaar geduurd, ik denk niet dat ik iets voor niets gekregen heb in dit land.......lol

* By the way ook $35K aan kosten over die 10 jaar :wegkwijt: *

Ben net aan het einde van mijn eerste jaar en de oogst is een beetje karig, eind van de maand zal ik net an 400 uur turrrrbojet hebben..........
Te veel om te blijven en te weinig om weg te gaan :rolleyes:
 
Te weinig om te gaan snap ik. Te veel om te blijven kan wijzen op de minder mooie kanten van Part131?
 
Er zijn andere (grotere) 135 bedrijven die 500 uur of 1000 uur turbojet vragen.
In principe heeft deze eerste baan zijn rol al vervult, PIC typerating en jet ervaring.
Tijd voor de volgende stap maar die kan nog iets te groot blijken.


Te veel om te blijven en te weinig om weg te gaan
 
Hoorde een paar dagen geleden dat ik Captain wordt op de CJ2.....:D
Vlieg nu een jaartje bij het bedrijf, 420 uur op type.
Was al een maandje sprake van in het geruchten circuit dat ik een van de twee was die een upgrade zou krijgen maar het is een paar dagen geleden officeel bevestigd door de Chief Pilot.

* Niet verkeerd dacht ik zo *


14292864352_fd35c0fe7d_z.jpg
 
Vandaag de General Manager een emailtje gestuurd dat ik wel naar de Excel vloot over wil stappen :D

Cessna-Citation-Excel-Flying.jpg


Had binnen een uur antwoord dat ze me te hard nodig hebben op de CJ2 vloot maar dat ze het in gedachten houden......sure.....;)
Dat lag voor de hand natuurlijk.
Had echt niet verwacht dat ze me volgende week een class date aan zouden bieden.

Maar het is een beetje een schot voor de boeg voor ze.
Ik ben ook rustig op de achtergrond aan het zoeken naar een andere werkgever.
Ik ben niet van plan om nog jaren door te ploeteren op de "2"....

Citius Altius Velocius
 
Vorige week met de Chief Pilot gesproken en definitief niet door naar de Excel...
Na twee jaar, 1000 uur en 500 PIC op de CJ2.....
tijd voor de volgende stap zoals dat zo lekker clichematig heet.
If it rains it pours en ik heb twee aanbiedingen liggen...
Ik wacht nog op een bericht van HR maar 99% zeker dat ik ben aangenomen als FO.........op een.....


Citius Altius Velocius
 

Attachments

  • Boeing-737-800-e1319143021830.jpg
    Boeing-737-800-e1319143021830.jpg
    6.1 KB · Views: 0
Van harte gefeliciteerd Bruce!

Maar houd er rekening mee dat Bigger niet altijd Better is. Dat charteren op een CJ2 lijkt me echt super leuk! Als je een tijdje gewoon lijndiensten vliegt verveelt het ook hoor.

Of begin je op een BBJ? dan heb ik niks gezegd. :)


Groeten

:radar: André :radar:
 
Bedankt voor je reactie Andre.

135 is hartstikke leuk, ik noem mijn rotaties nog steeds vakantie.
Het is nog leuker als er goede mensen worden aangenomen, goed worden getraind en als er voor wordt gezorgd dat goede mensen blijven.
Maar dat is bij mijn huidige werkgever niet echt een prioriteit.

Bovendien bij dit soort on demand charter vlieg je altijd op het scherpst van de snede en " the moth can circle the flames only so many times" zoals dat zo mooi heet.
Heb ik het niet over ongevallen maar met dit soort charter ben je eigenlijk altijd maar een telefoontje verwijdert van "certificate action" door de FAA.
En dat is geen geintje.
Ben net in Mei 'vrijgesproken' na een onderzoek van de FAA wat anderhalf jaar geduurt heeft. Foutje gemaakt door twee Chief Pilots terug.
Was dus feitelijk in gijzeling bij dit bedrijf omdat je natuurlijk radio actief bent voor iedere ander werkgever. Sinds Mei dus weer vrij om te gaan en staan waar ik wil met een clean record. Maar dat laat ik geen tweede keer gebeuren.....

Het bedrijf waar ik voor ga vliegen vliegt ook voornamelijk charter, naast een aantal contracten met de Amerikaanse overheid. Geen geheime gekkigheid maar illegalen terug vliegen naar land van herkomst. Maar die mag ik niet doen want ik ben geen Staatsburger.

Voornamelijk vliegen ze sport teams en grotere VIP gezelschappen. Max 60 stoelen dus soort van BBJ-ish....
Niet meer home based dus ik zal moeten commuten maar mijn vrouw werkt bij een Airline en deze charter maatschappij is CASS approved dus we kunnen op de jumpseat.

Ga er wel in salaris 30% op achteruit maar dat haal ik wel weer in.
Als dit allemaal goed gaat zijn we weer een beetje op schema en heb ik twee typeratings van zo ongeveer de twee meest gevlogen vliegtuig types ter wereld.
Twee PIC type ratings trouwens...
 
Nou dat klinkt dan allemaal super, beetje charteren met een 737 lijkt me inderdaad een stuk beter dan met een Cj als je het zo stelt. Heel veel plezier dan op de 737!!!

:radar: André :radar:
 
Back
Top