Nieuwe baan, deze keer met Typerating...

Europe-American

Well-known member
Mijn eerste lesvlucht als Instructeur was op 28 Aug 2000.
Ik heb het bijna op de dag af 13 jaar gedaan en nu is de volgende fase aangebroken.
Over twee weken ga ik naar SimuFlight voor de Citation CJ2.
Ik ben aangenomen bij een Part 135 Charter/Air Taxi bedrijf.
Officieel is mijn thuis basis Naples maar dit bedrijf werkt net zo als de groten in de charter/135 wereld.
Je bent verbonden aan een tail nummer en je vliegt airline naar waar de kist staat om je 10 dagen rotatie te beginnen. Kris kras door de VS vliegen. Voorlopig is het 10 op en 10 af maar dat kan nog veranderen en er is me al aangegeven dat het regelmatig 14-10 zal zijn.
Ik hoop op 500+ uur het eerste jaar.

citationcj2.jpg


Ik zal losjes verbonden blijven aan Europe-American Aviation in een consultancy rol, misschien af en toe nog instructie of grond school geven.
De eerste maanden worden erg druk dus ik zal niet zo heel veel tijd over hebben.
Blijf voorlopig nog onder deze username hier posten, misschien ga ik weer terug naar mijn vorige anonieme user name, daar ben ik nog niet helemaal uit.

Wat is het plan?
Het plan is om te proberen het beroerde salaris bij de Regionals over te slaan en na een jaar, misschien twee proberen bij de grote Airlines aan de slag te gaan.
Dat is deze ronde niet gelukt vanwege mijn gebrek aan jet-time.
Maar een typerating op de meest gevlogen zakenjet ter wereld is altijd handig natuurlijk.
Voor het geval je er weer tijdens een finacieele depressie bij de Airlines eruit geknikkerd wordt.

De statistieken na 13 jaar Instructie:

8000+ uur Instructie
2300+ uur ME
2000+ cross country, langste vlucht 7:48 in een DA42 van Boston non-stop Naples

Les gegeven op: C150 C152 C172 C182 Pa28-140/161/180 Pa28R180/200/T201
Pa23-250 Pa30 Pa32-300 Diamond DA20/40/42 en nog een handvol andere kisten van prive eigenaren, paar uur Baron/Bonanza en Mooney en een uur of 20 op een Bellanca Super Viking 300.

6x power loss in SE
2x engine failure in een twin
8 bird hits, ooit een keer twee op een dag, een s'nachts op 4000'
1 bird hit op de staart, nieuwe stabilizer nodig $20,000 schade
3x airframe icing in een kist zonder de-icing
10+ alternator failures
6+ vacuum pump failures, nooit in IMC gelukkig
8 near miss, 3 daarvan kon ik niets meer doen, kwestie van geluk
15-20 keer gear problemen, meestal in die klote Arrow, some in de Aztec en 1x DA42
10+ geland met de brandweer aan de baan.
Miscellaneous: brandstof lekkages, tank doppen los, olie lekkages, open deuren, open nose bagage deur op de Aztec, dat was eng.

Ik denk dat ik rond de 300 leerlingen heb afgetekent voor een brevet of rating, 30+ nieuwe instructeurs opgeleid.
Denk ergens tussen de 15-20 voormalige leerlingen die nu bij Airlines over de hele wereld vliegen.

Je gaat nu op een hele andere manier met mensen werken en na 10 jaar bij dezelfde werkgever is het best spannend om een hele nieuwe fase in je leven in te gaan.
Maar goed hier deden we het allemaal voor dus alles zal wel zijn reden hebben.
Vooralsnog heb ik het niet verkeerd, ik heb een huisje in Florida, woon op <5 km van het strand en daar komt nu ook nog vliegen in een cool jetje bij.
Maar goed, piloten zijn jankers en nooit tevreden, maatje van mij vliegt 747..........mmmmmmmm :stapelge:
 
Van Harte Gefeliciteerd. Wish you many happy landings met die fantastische kist. Super tof. :biertje: .
 
CJ2

CJ2

Good luck Bruce, and congrats !

Vertel eens even op dit forum hoe jij aan je workpermit, greencard, H1B, or whatever, gekomen bent !

Greets,

Ger Pols
 
Thanks guys, appreciate it.
17 Sept beginnen bij SimuFlight voor de typerating.
Omdat er iets van 528 :)1855:) verschillende modellen Citation zijn gelden een stuk of zes typeratings voor alle modellen.
Ik ga een typerating doen voor een CJ3 (>14,500lbs) en vervolgens differences training voor de CJ2 (12,400 lbs).
Je moet dus twee sets limitations uit je hoofd leren :eek:
Tenminste zo is het mij uitgelegd.
We zien het wel.......
 
Mijn eerste lesvlucht als Instructeur was op 28 Aug 2000.
Ik heb het bijna op de dag af 13 jaar gedaan en nu is de volgende fase aangebroken.
Over twee weken ga ik naar SimuFlight voor de Citation CJ2.

:angel: Verdorie, net nu ik aan het plannen was om mijn PPL brevet in de US of A te gaan halen. :angel:
:angel: Kan dat straks ook op die citation? :angel:

(Sorry, met 1 kop koffie en zo een slechte nacht als ik heb gehad, krijg je een heel fout gevoel voor humor.)

Overigens moet ik zeggen dat ik het gevoel heb dat dit wel een verlies is voor de school waar je voor werkt/werkte. Het is lastig om dat in te schatten uit de posts op een forum, maar wat ik er zo van meekrijg, heb ik het idee dat je een heel goede instructeur bent.

Ik moet ook zeggen dat ik het gevoel had dat je dat voor de rest van je lezen zou doen.

Maar uiteraard blijft mijn eerste opmerking staan: Heel veel succes en plezier in je nieuwe baan.
 
Gisteravond geslaagd voor de Initial Type Rating CE525 bij SimuFlight in New Jersey.
Begonnen om 12:00 en klaar om middernacht na een klein uurtje papier werk.
Totaal 5 uur simulator.
We weten inmiddels ook dat Memory Items niet mijn sterkste kant is....:1855:

Na bijna drie weken training een dag vrij en daarna 10 dagen vliegen.
Misschien 14 met daarna 10 vrij.
 
Gaaf man. Als het niet je vrije dagen waren, had ik gezegd let eens op een LH Cargo 8221 met een nederlands accent midden en eind van de maand ergens tussen Dallas en Gander :)
 
Back
Top