Europe-American

Profile posts Postings About

• Geachte Europe-American,

Bedankt voor uw bericht op mijn post, ik was aan twijfelen om u (je) een persoonlijk bericht te sturen vanwege de vele goede inhoudelijke posts binnen dit forum. Zou ik wat meer vragen mogen stellen rondom een opleidingstraject? Mijn situatie ziet er nu als volgt uit:

1. HBO Bachelor IB afgestudeerd.
    2. Door een erfenis een behoorlijke spaarcent op de bank, waardoor ik schuldenvrij kan beginnen..maar dit geld kan maar 1 keer worden uitgegeven en wil hierna wel (zover mogelijk is) zicht hebben op een baan als piloot (wetende dat je niet overnight piloot wordt/bent met een top salaris + carriere pad niet 1..2..3 logisch is in de luchtvaart volgens mij).
    3. Ben in contact gekomen met een student piloot die modulaire lessen (nu PPL en daarna ATPL) volgt..hij is super enthousiast en raad me dit aan. Dit is bij Executive Flight rondom Breda...kunt u deze partij? Ik heb hier op het forum nogal rare dingen voorbij zien komen.
    Beste,

Graag zou ik van je willen weten hoe jij zo ver bent gekomen in de luchtvaart.

Ik ben namelijk ook van plan om stapje bij beetje omhoog te klimmen in de mysterieuze wereld genaamd luchtvaart

vragen die mij bijvoorbeeld bezig houden zijn :

Is het waar dat als je je brevetten op de modulaire manier wilt behalen je dat dan maar beter kan doen in de USA of Canada ..?? Aangezien er in die landen meer flying jobs zijn voor de modulaire markt , omdat in Europa voornamelijk integrated de voorkeur heeft ...???

Ik hoor graag van je !

Gegroet,

Zanderij
    Ik heb dus mijn mavo, diverse opleidingen van de Kmar, HBO propedeuse certificaat. Mijn werk, vast contract bij de Kmar, dus daar ligt t niet aan. Ik wil er wel bij zeggen dat leren mij moeite kost, maar als ik iets heel graag wil heb ik er echt alles voor over en in mijn ogen gaan dingen die je leuk vindt je beter af...
    Is het verstandig, mede gezien mijn leeftijd nu 38, kosten etc, ik ben heel erg benieuwd naar je advies.
    Mocht je trouwens geen advies kunnen of willen geven snap ik dat ook.
    Alvast hartelijk dank.

Hartelijke groet
    Olaf
    . Ik heb toen ook advies gevraagd op AW en uieindelijk besloten om er* niet aan te beginnen. En toch bleef het maar spoken en zat ik wekelijks op AW en andere sites...ik kreeg het niet uit mijn hoofd. Wel was ik in 2010 gestart met HBO- rechten, heb wel mijn P gehaald helaas gestopt halverwege het 3e jaar door veranderingen van mijn werk en privesituatie, relatie gestrand...
    Tja, het speelt nog steeds door mijn hoofd en diep in mijn hart is het nog steeds een droom, misschien stel ik het me te mooi voor...
    Een collega op mijn werk is al een paar jaar bezig om zijn helikopter-brevet te halen en met hem heb ik best wat gesprekken gehad(heeft PPL). Hij zegt dat ik zelf een keus moet maken maar dat de markt op dit moment erg goed is. Ook zegt hij dat als je t echt wilt en met mijn P(HBO) het echt wel kan...
    Ik wil dus nu echt een knoop gaan doorhakken en zou een goed en eerlijk advies van je erg op prijs stellen ook als je zegt dat t niet verstandig is.
    Beste EA,

Ik zou graag je advies horen over mijn situatie, aangezien jij ook als instructeur hebt gevlogen en behoorlijk wat bereikt hebt als piloot, zou ik je advies erg op prijs stellen.
    Ik heb veel van je posts gelezen en heb ze ook altijd als waardevol ervaren.
    Ik ben op dit moment 38 jaar en al weer 21 jaar werkzaam bij de Marechaussee. Toen ik jong was was mijn droom piloot worden. Maar leren en o.a. dus wiskunde gingen mij niet makkelijk af. Wel mavo gehaald(wiskunde en engels) en na diverse opleidingen bij de Kmar nog steeds werkzaam bij de Marechaussee. Uiteindelijk vanaf 2004* ongeveer 10 jaar op Schiphol gewerkt. En daar heb ik vanaf het begin het gevoel gehad dat ik maar 1 ding wilde, vliegen. Toch leefde in mij een stuk onzekerheid mede door mijn vooropleiding. Daarbij werd er thuis door een ouder letterlijk gezegd " te hoog gegrepen voor je", waarbij er wel vaker dingen werden geroepen wat mijn zelfvertrouwen niet heeft gesterkt.
  • Loading…
  • Loading…