Is het nog wel verstandig om piloot te worden?

Als t aan het vvd ligt zullen de inkomsten van (uitwonende) studenten echter wel met 3800 euro dalen.:confused:

dus als t aan de vvd ligt zal de ''gemiddelde'' uitwonende student er over enkele jaren er met 40 procent op achteruit gaan.:huilt:

Dee gene met de kleinste schouders worden dan weer eens het hardste getroffen.

Volgens mij raken we een beetje off-topic. Het topic gaat over of het nog wel verstandig is om piloot te worden, en nu hebben we het over politiek.

Daarnaast ben ik het eens met foohke's reactie op firekiddo. Hoe kun je er vanuit gaan dat iedere ouder geld heeft om bij te betalen aan je studie. Wat een beperkt en egoïstisch inzicht! Ik erger me niet snel, maar aan zulke opmerkingen doe ik dat wel.
 
Volgens mij raken we een beetje off-topic. Het topic gaat over of het nog wel verstandig is om piloot te worden, en nu hebben we het over politiek.

Daarnaast ben ik het eens met foohke's reactie op firekiddo. Hoe kun je er vanuit gaan dat iedere ouder geld heeft om bij te betalen aan je studie. Wat een beperkt en egoïstisch inzicht! Ik erger me niet snel, maar aan zulke opmerkingen doe ik dat wel.

Zo raar is dat nog niet, zelfs de overheid gaat ervan uit. Vandaar ook dat studenten van ouders met lage lonen 2750 euro extra studiefinanciering krijgen.

Het zal lang niet altijd het geval zijn dat iedere student extra geld krijgt van of ouders of de overheid, alleen in het algemeen is dat nou eenmaal wel zo.
 
zorgverzekering van 800 p/j ?
Over welke zorgverzekering hebben we het dan ??

En vraagje over inholland Delft, is het nog steeds een slecht aanbevolen school zoals het in 2005 was?
 
ik heb een zorgverzekering bij unive, zoek maar eens. :radar:

En ik ken wel iemand die er sinds dit jaar op inholland delft zit en hij vindt het een er erg leuke en en ik neem aan ook wel goede school. Ik heb hem er in ieder geval niet over horen klagen....
 
zal de ''gemiddelde'' uitwonende student er over enkele jaren er met 40 procent op achteruit gaan.:huilt:.

da's dus ongeveer die 2000 euro voor het zuipen..Dus : meer uren draaien op je bijbaantje , heb je ook minder tijd om te gaan zitten zuipen en ben je de volgende dag frisser om te studeren :win-win situatie voor de belastingbetaler en je pa en ma.

geestig is wel dat je als student dan genaaid wordt door die Rutte die zelf 9 jaar over zijn studie heeft gedaan , met volledige beurs en de toen nog onbeperkte OV-jaarkaart op zak:haha:
 
ieder werkend ouder kan dat betalen.
je ouders hebben vast een mooie glimmende peper nieuwe auto voor de deur, gaan graag op vakantie en roken zich de knetter of hebben een paar leningen of kopen graag wilt rond.
Als dit niet zo is, dan mijn excuses. In de regel is het wel zo, en deze mensen zeuren dan dat ze niet genoeg geld krijgen.

Peper nieuw? Kopen graag wilt rond? Waar heb je het in godsnaam over?
Je uitspraken laten me een beetje denken aan deze man...

[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=JmpO-Dommd4[/YOUTUBE]

Wie de bal kaatst, moet op de hete peren zitten.
 
ieder werkend ouder kan dat betalen.
je ouders hebben vast een mooie glimmende peper nieuwe auto voor de deur, gaan graag op vakantie en roken zich de knetter of hebben een paar leningen of kopen graag wilt rond.
Als dit niet zo is, dan mijn excuses. In de regel is het wel zo, en deze mensen zeuren dan dat ze niet genoeg geld krijgen.

Kan iemand jou alsjeblieft bannen totdat je mentaal boven de 14 bent?
 
haha, de uitspraken kwamen van mijn ouders zelf:)
Dus van mening veranderen zal ik niet.
Overigens heb ik het over ouders die in de soos zitten en zeuren om een hogere uitkering.
Dat had weinig te maken met dat wat Foohke bedoelde.
Dit vind ik en dat mag ik dus zeggen.

triest
 
ieder werkend ouder kan dat betalen.
je ouders hebben vast een mooie glimmende peper nieuwe auto voor de deur, gaan graag op vakantie en roken zich de knetter of hebben een paar leningen of kopen graag wilt rond.
Als dit niet zo is, dan mijn excuses. In de regel is het wel zo, en deze mensen zeuren dan dat ze niet genoeg geld krijgen.

Mocht er ooit een kleine lima-lima komen ga ik, al win ik morgen 10miljoen in de loterij, ze echt niet een opleiding cadeau doen kom zeg! Werken moeten ze, geld moet je verdienen en nooit krijgen! Voor jou is geld kennelijk een gewoonte om te hebben firekiddo, maar mijn vader werkt zich de ballen uit zn lijf, 8+ uur per dag 7 dagen per week, in zn eigen zaak. Mijn moeder is sinds een hersenbloeding 25 jaar geleden in de WAO, moeten wij zeker ook maar onze eigen aangepaste auto voor de rolstoel van mn moeder maar verkopen? Want toegegeven, hij glimt wel super mooi hier. En dit is niet eens spottend maar de waarheid, echt ik snap niet waar je het lef vandaan haalt om op zon manier over geld te denken... Stap uit je naieve wereld
 
Last edited:
Peper nieuw? Kopen graag wilt rond? Waar heb je het
Je uitspraken laten me een beetje denken aan deze man...

Wie de bal kaatst, moet op de hete peren zitten.

haha, niet dat het mijn niveau is, maar deze vind ik wel meesterlijk leuk:haha:
 
dat je ouders niet investeren is dom. Mijn ouders betalen iig de studie en huppelepup.

Vandaar dat je zo'n verwend nest bent?

Mijn ouders hebben er bewust voor gekozen niets bij te dragen aan mijn studie, zodat ik met geld leerde omgaan. Ik heb daar heel veel wijze lessen uit geleerd. Nu jij nog.
 
Mijn ouders hebben er bewust voor gekozen niets bij te dragen aan mijn studie, zodat ik met geld leerde omgaan. Ik heb daar heel veel wijze lessen uit geleerd. Nu jij nog.

Het een sluit het ander niet uit.
Mijn ouders dragen wel bij aan mijn studie (collegegeld en boeken), maar ze hebben me wel met geld leren omgaan.
 
Even ontopic: en ik heb het al een keer voorbij zien komen:
de vraag is gewoon niet zo simpel te beantwoorden, niemand heeft een glazen bol die laat zien hoe de situatie is over 2-3-4 jaar..
Om te zeggen dat het niet verstandig is, omdat de markt nu op zn gat ligt vind ik te makkelijk. Echter om er rekening mee te houden dat dit nog steeds zo is over 3 jaar, dat is een ander verhaal. Los van het feit of het financieel verantwoord is, dus ongeacht de markt.
(Dat zal ook een beetje de reden zijn dat iedereen offtopic raakt)
 
Even ontopic: en ik heb het al een keer voorbij zien komen:
de vraag is gewoon niet zo simpel te beantwoorden, niemand heeft een glazen bol die laat zien hoe de situatie is over 2-3-4 jaar..
Om te zeggen dat het niet verstandig is, omdat de markt nu op zn gat ligt vind ik te makkelijk. Echter om er rekening mee te houden dat dit nog steeds zo is over 3 jaar, dat is een ander verhaal. Los van het feit of het financieel verantwoord is, dus ongeacht de markt.
(Dat zal ook een beetje de reden zijn dat iedereen offtopic raakt)

Jeuh, eindelijk weer iemand ontopic:haha: Mijn vader zei dat een hoop piloten uit de babyboom komen ( waaronder hijzelf, maar hij is helaas geen piloot:rolleyes:) en dat die piloten uiteindelijk ook weer met pensioen gaan en er dus weer een hoop plaatsen vrij komen... klopt dit??

dankuwel :)
cheers,
Stefan
 
Jeuh, eindelijk weer iemand ontopic:haha: Mijn vader zei dat een hoop piloten uit de babyboom komen ( waaronder hijzelf, maar hij is helaas geen piloot:rolleyes:) en dat die piloten uiteindelijk ook weer met pensioen gaan en er dus weer een hoop plaatsen vrij komen... klopt dit??

dankuwel :)
cheers,
Stefan

Toch niet weer die pensioengolf hè.....

Laat ik 't zo zeggen: reken er maar niet op.
 
Is die babyboom al niet voorbij? 2010-1945 = 65 en een piloot mag in NL tot zijn of haar 60ste doorvliegen als ik het goed heb? Dat excuus hoorde ik 5 jaar geleden al toen ik mijn selecties deed..
 
Zolang er meer CPL'ers rondlopen dan dat er stoelen voorin vliegtuigen zijn, kan je babyboomen wat je wil, maar werk krijg je er niet door.

Daarnaast zijn er nog zoveel piloten die geen vliegende baan hebben (werken op kantoor, bij een afhandelaar op de grond of in de supermarkt bijv.). En gewoon afwachten totdat de markt wat beter wordt, dat al zou de markt opengaan, er nog steeds een overschot zou zijn aan gebrevetteerde piloten.

Dit is al eens eerder gemeld, maar ik zeg het nog maar een keer. Afgelopen 2 jaar zijn er weinig mensen aangenomen in de luchtvaart als piloot, op Ryanair en nog wat low cost carriers na. Maar de afgelopen 2 jaar zijn er zonder te overdrijven in Nederland alleen al 1500 mensen met hun brevet van de vliegschool gekomen. (Stella: 600, KLS: 225, NLS: 250, EPST: 225, DFA: 100, Modulair: 50) en misschien schat ik zelfs aan de lage kant. Dan hebben we het nog niet over de mensen die hun brevet al hadden en nog geen baan hebben.

Investeer op een wijze manier in je toekomst, niet door domweg 100.000 euro te lenen en dan maar hopen dat je over 2 jaar de gelukkig bent die die ene baan kan krijgen.
 
Relaxt voor de banken, die krijgen in Nederland al 150 miljoen van alleen nog maar de werkeloze vliegers.
 
Is die babyboom al niet voorbij? 2010-1945 = 65 en een piloot mag in NL tot zijn of haar 60ste doorvliegen als ik het goed heb? Dat excuus hoorde ik 5 jaar geleden al toen ik mijn selecties deed..

Volgens mij pa was die van 1955 tot 1965, die babyboom. Hoe zou hij er anders ook uit kunnen komen? Ik ben pas 15 hoor;)
 
Back
Top